Olasz gasztronómiai világhét a tudatos táplálkozás jegyében
A tudatos táplálkozás és az ízléskultúra a téma a 4. Olasz gasztronómiai világhéten, amelynek keretében kóstolókkal, szemináriumokkal, filmvetítésekkel és egyéb programokkal népszerűsítik az olasz konyhát hétfőtől Magyarországon is.
Massimo Rustico, Olaszország magyarországi nagykövete szombaton, egy budapesti sajtótájékoztatón elmondta: ezekben a napokban a világ minden olasz nagykövetsége megrendezi a gasztronómiai programot, amely a biodiverzitás és a fenntartható mezőgazdaság témáit zászlajára tűző, 2015-ös Milánói Világkiállítás üzenetét viszi tovább.
Hozzáfűzte, a rendezvénysorozat célja, hogy felhívja a figyelmet az úgynevezett mediterrán diéta előnyeire, hiszen az olasz étkezés kiválóan illeszkedik a mai kornak az egészséges táplálkozás melletti és a túlsúlyosság elleni küzdelméhez.
Ehhez természetesen fontosak a minőségi alapanyagok – jegyezte meg a nagykövet, hozzátéve: az idei világhéten a rizottó, a pármai sonka, a parmezán, a modenai balzsamecet, az extra szűz olívaolaj és az olasz bor lesz a „főszereplő”.
Massimo Rustico kiemelte, hogy a legfrissebb Michelin-kalauz 374 olasz éttermet díjazott csillaggal, közülük 11-et hárommal, ami mutatja az olasz gasztronómia magas minőségét.
A világhét idei magyarországi díszvendége Cristina Bowerman Michelin-csillagos séf, aki 2013-ban az év női séfje volt Olaszországban, ő a rizottó titkairól tart mesterkurzust, az ikonikus olasz ételt ezúttal valtellinai bresaolával (marhasonka), cetarai szardellával, pecorino sajttal és naranccsal ízesítve.
Cristina Bowerman arról szólt, hogy Olaszországban 174-fajta rizst termesztenek, ezek közül mégis keveset ismer a világ.
A minőségi olasz rizs mellett a rizottó másik titka, hogy nem egy receptről van szó, hanem egy sajátos technikáról – hangsúlyozta, hozzátéve: valódi rizottó csak frissen készülhet.
A világhéten kóstolóval egybekötött mesterkurzusokon mutatkozik be Budapesten három olasz vendéglátóipari iskola, megismertetve a látogatókat Puglia, Chianti és Lazio gasztronómiájával. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az ezüst korosztálynak szóló saját márkát vezetett be a Penny Olaszországban
November 7-től jelenik meg a Penny Italia üzleteiben a diszkont…
Tovább olvasom >A közelségre és fenntarthatóságra fókuszáló új üzleti modellt vezet be a Crai
Az olasz Crai élelmiszer-kiskereskedelmi lánc új üzleti modellt vezetett be,…
Tovább olvasom >Ennyit kosztál egy vacsora a vidéki dupla Michelin-csillagos étteremben
Magyarországon jelenleg két olyan étterem található, amely a világ egyik…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hatalmas vállalkozói érdeklődés mellett mutatkoztak be az új versenyképességet növelő uniós pályázatok a budapesti kamara tájékoztató fórumán
Több mint egy évtizedes kihagyás után budapesti cégek számára is…
Tovább olvasom >Jön a legizgalmasabb agrártechnológiai rendezvény
A mezőgazdaság újjászületése a generációk küzdelmeiben, globális agrárrobotikai forradalom, átjárás…
Tovább olvasom >Másodjára mutatkoznak be Kőbánya meghatározó munkáltatói
A tavalyi sikeres debütálás után, idén november 13-án második alkalommal…
Tovább olvasom >