Októberben több mint két éve a legalacsonyabbra csökkent a német infláció
A várakozásoknak megfelelően alakult az októberi német infláció, a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis végleges adatai alapján az előzetessel megegyező 3,8 százalékra, több mint két éve a legalacsonyabbra csökkent az előző havi 4,5 százalékról.
Az éves fogyasztói árindex így októberben 2021 augusztusa óta – amikor szintén 3,8 százalék volt – a legalacsonyabb szintet érte el.
Az élelmiszerárak éves emelkedése októberben 2022 februárja óta a legkisebb mértékű lett, 6,1 százalékos a szeptemberi 7,5 százalék után.
Az energiaárak 3,2 százalékkal elmaradtak októberben az egy évvel korábbitól, míg szeptemberben még 1,0 százalékkal haladták meg az előző év szeptemberit. Az energiaárak így most októberben csökkentek először éves bázison 2021 januárja óta, amikor 2,0 százalékkal mentek lejjebb 2020 januárjához képest. Az energiaárak éves csökkenése azonban bázishatásra vezethető vissza az akkori háborús áremelkedés miatt.
Az üzemanyagárak most októberben 7,7 százalékkal csökkentek a tavalyihoz képest, a könnyű fűtőolaj ára 28,2 százalékkal esett vissza, a földgáz pedig 13,0 százalékkal lett olcsóbb 2022 októberinél. Az elektromos áram ára azonban tovább emelkedett és 4,7 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
Az előző havihoz képest nem változtak a fogyasztói árak októberben, míg szeptemberben 0,3 százalékos volt a havi áremelkedés mértéke.
Az élelmiszerárak és energiaárak nélkül kalkulált árindex, a maginfláció 4,3 százalékra csökkent októberben a szeptemberi 4,6 százalékról, vagyis 2022 augusztusa óta a legalacsonyabbra.
Az uniós összehasonlítási célkora kalkulált harmonizált fogyasztói árindex, a HICP éves bázison 3,0 százalékra csökkent októberben a szeptemberi 4,3 százalékról, havi bázison pedig 0,2 százalékos csökkenést mutatott októberben a szeptemberi 0,2 százalékos emelkedés után.
Kapcsolódó cikkeink
Németországban emelkedtek a nagykereskedelmi árak júniusban
Németországban júniusban gyorsult a nagykereskedelmi árak éves növekedése, havi összevetésben…
Tovább olvasom >Újabb akvizícióra készül a Lidl és Kaufland tulajdonosa
A Schwarz Csoport gyártóvállalata, a Schwarz Produktion bejelentette, hogy felvásárolja…
Tovább olvasom >K&H: a tényadatban szereplőnél jóval komolyabb inflációt érzékelnek a középkorúak
A középkorú magyarok inflációs érzete továbbra is messze meghaladja a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >