Októberben felgyorsult a cseh kiskereskedelmi forgalom csökkenése
Csehországban már fél éve csökken a kiskereskedelmi forgalom. Októberben ez a csökkenés éves szintű összehasonlításban 9,4 százalékra gyorsult fel a szeptemberi 5,3 százalékról – írta a Cseh Statisztikai Hivatal kedden Prágában kiadott közleményében.

A forgalom az élelmiszeripari termékeknél 7 százalékkal volt alacsonyabb, mint egy éve
Havi összehasonlításban októberben a cseh állampolgárok 1,8 százalékkal költöttek kevesebbet, mint szeptemberben.
„Októberben az éves szintű összehasonlításban felgyorsult a kiskereskedelmi forgalom csökkenése, amely május óta folyamatos. Havi szinten a visszaesés felgyorsulása elsősorban az iparcikkek terén, de az élelmiszereknél és az üzemanyagoknál is látható”
– mondta Jana Gotvaldová, a statisztikai hivatal szakigazgatója újságíróknak.
Az iparcikkek forgalma októberben 11,2 százalékkal, az üzemanyagoknál 8 százalékkal, az élelmiszeripari termékeknél pedig 7 százalékkal volt alacsonyabb, mint egy éve.
Szeptemberhez viszonyítva az iparcikkek forgalma 2,8 százalékkal, az élelmiszereké pedig egy százalékkal esett vissza. Az üzemanyagok forgalma 0,6 százalékkal emelkedett.
Az internetes üzletek és a küldő szolgálatok forgalma már tizedik hónapja csökken. Októberben az éves szintű visszaesés 13,2 százalékos volt.
A sportra és a szabadidőre fordított kiadások 15,6 százalékkal, a háztartási cikkekre pedig 13,7 százalékkal csökkent.
Kivételt képeznek a gyógyszerek és az egészségügyi termékek, amelyek folyamatosan nőnek.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Rekordszámú magyar készül nyaralni – külföldön is egyre többen pihennek
A pandémia utáni fellendülés nem ért véget: a CIB Bank…
Tovább olvasom >Májusban tovább nőtt Kína ipari termelése és kiskereskedelmi forgalma
Májusban tovább nőtt az ipari termelés Kínában, de hat hónapja…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Erős számokat produkált áprilisban a kiskereskedelem
A kiskereskedelmi forgalom áprilisban 5,0%-kal bővült éves szinten, ami meghaladja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >