Októberben felgyorsult a cseh kiskereskedelmi forgalom csökkenése
Csehországban már fél éve csökken a kiskereskedelmi forgalom. Októberben ez a csökkenés éves szintű összehasonlításban 9,4 százalékra gyorsult fel a szeptemberi 5,3 százalékról – írta a Cseh Statisztikai Hivatal kedden Prágában kiadott közleményében.

A forgalom az élelmiszeripari termékeknél 7 százalékkal volt alacsonyabb, mint egy éve
Havi összehasonlításban októberben a cseh állampolgárok 1,8 százalékkal költöttek kevesebbet, mint szeptemberben.
„Októberben az éves szintű összehasonlításban felgyorsult a kiskereskedelmi forgalom csökkenése, amely május óta folyamatos. Havi szinten a visszaesés felgyorsulása elsősorban az iparcikkek terén, de az élelmiszereknél és az üzemanyagoknál is látható”
– mondta Jana Gotvaldová, a statisztikai hivatal szakigazgatója újságíróknak.
Az iparcikkek forgalma októberben 11,2 százalékkal, az üzemanyagoknál 8 százalékkal, az élelmiszeripari termékeknél pedig 7 százalékkal volt alacsonyabb, mint egy éve.
Szeptemberhez viszonyítva az iparcikkek forgalma 2,8 százalékkal, az élelmiszereké pedig egy százalékkal esett vissza. Az üzemanyagok forgalma 0,6 százalékkal emelkedett.
Az internetes üzletek és a küldő szolgálatok forgalma már tizedik hónapja csökken. Októberben az éves szintű visszaesés 13,2 százalékos volt.
A sportra és a szabadidőre fordított kiadások 15,6 százalékkal, a háztartási cikkekre pedig 13,7 százalékkal csökkent.
Kivételt képeznek a gyógyszerek és az egészségügyi termékek, amelyek folyamatosan nőnek.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Márciusban is 2,7 százalékos volt az éves infláció Csehországban
Márciusban éves szinten 2,7 százalékkal nőttek a fogyasztói árak Csehországban,…
Tovább olvasom >Éves szinten gyorsult, de februárhoz képest visszaesett a kiskereskedelmi forgalom – ágazati kitekintő
Várakozásunknak megfelelően gyengébb adatok érkeztek a boltokból: 0,6%-kal csökkent a…
Tovább olvasom >KSH: februárban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,3 százalékkal haladta meg, az előző hónaphoz képest 0,6 százalékkal mérséklődött
Februárban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 0,2…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >