Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben októberben a szeptemberi 1,7 százalékról – közölte nem végleges adatként az EU statisztikai hivatala, az Eurostat csütörtökön.
Elemzői várakozások átlagában 1,9 százalékos októberi infláció szerepelt.
A fogyasztói árak 0,3 százalékkal emelkedtek szeptemberhez képest, amikor még 0,1 százalékos csökkenést mértek.
Az energia, élelmiszerek, alkoholok és dohánytermékek ára nélkül számított éves euróövezeti maginfláció szeptemberhez hasonlóan októberben is 2,7 százalék volt.
Az energiaárak csökkenése 4,6 százalékra lassult a szeptemberi 6,1 százalék esésről. A nem energetikai ipari termékek éves áremelkedése 0,5 százalékra gyorsult a szeptemberi 0,4 százalékról. Az élelmiszerek, alkohol- és dohánytermékek éves árnövekedése 2,9 százalék volt októberben az előző havi 2,4 százalékot követően. A szolgáltatások szeptemberhez hasonlóan októberben is 3,9 százalékkal drágultak.
A legmagasabb éves inflációt Belgiumban (4,5 százalék), Hollandiában (3,2 százalék) és Észtországban (3,2 százalék) regisztrálták. A legalacsonyabb áremelkedést Írországban (0,2 százalék), Litvániában (0,4 százalék) és Szlovéniában (0,7 százalék) volt.
Az októberi infláció végleges adatait november 19-én teszik közzé.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a tényadatban szereplőnél jóval komolyabb inflációt érzékelnek a középkorúak
A középkorú magyarok inflációs érzete továbbra is messze meghaladja a…
Tovább olvasom >Júniusban újra emelkedett az infláció – a gyümölcsök drágulása húzza felfelé az árakat
Júniusra 4,6 százalékra nőtt az éves infláció, szemben a májusi…
Tovább olvasom >Krisán László: A stabilizáció az első lépés, de a versenyképességhez új válaszokra van szükség
A vállalkozások számára 2024 a stabilizáció időszaka volt – de…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csaknem 100 milliárd forintból fejlődhet tovább az élelmiszeripar
Megszülettek az első támogatói döntések a komplex élelmiszeripari fejlesztések kapcsán,…
Tovább olvasom >A Lidl a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt támogatja
A Lidl Magyarország immár hat éve segíti a Heim Pál…
Tovább olvasom >Helyi gyártókkal lépne az uniós piacra a Temu
Egyre nagyobb hullámokat vet a Temu térnyerése Európában – most…
Tovább olvasom >