Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben októberben a szeptemberi 1,7 százalékról – közölte nem végleges adatként az EU statisztikai hivatala, az Eurostat csütörtökön.
Elemzői várakozások átlagában 1,9 százalékos októberi infláció szerepelt.
A fogyasztói árak 0,3 százalékkal emelkedtek szeptemberhez képest, amikor még 0,1 százalékos csökkenést mértek.
Az energia, élelmiszerek, alkoholok és dohánytermékek ára nélkül számított éves euróövezeti maginfláció szeptemberhez hasonlóan októberben is 2,7 százalék volt.
Az energiaárak csökkenése 4,6 százalékra lassult a szeptemberi 6,1 százalék esésről. A nem energetikai ipari termékek éves áremelkedése 0,5 százalékra gyorsult a szeptemberi 0,4 százalékról. Az élelmiszerek, alkohol- és dohánytermékek éves árnövekedése 2,9 százalék volt októberben az előző havi 2,4 százalékot követően. A szolgáltatások szeptemberhez hasonlóan októberben is 3,9 százalékkal drágultak.
A legmagasabb éves inflációt Belgiumban (4,5 százalék), Hollandiában (3,2 százalék) és Észtországban (3,2 százalék) regisztrálták. A legalacsonyabb áremelkedést Írországban (0,2 százalék), Litvániában (0,4 százalék) és Szlovéniában (0,7 százalék) volt.
Az októberi infláció végleges adatait november 19-én teszik közzé.
Kapcsolódó cikkeink
Csak két uniós országban magasabb az infláció, mint Magyarországon
A Privátbankár Európai Inflációs Körképe hasonlította össze a márciusi és…
Tovább olvasom >A hazai és az import szamóca ára is emelkedett
Az Eurostat adatai szerint Magyarországon az elmúlt években 5–7,7 ezer…
Tovább olvasom >Az euróövezetben 2,2 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak március után áprilisban is
Az euróövezet éves inflációs rátája áprilisban az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >