Októberben 0,9 százalék volt az infláció
Októberben a fogyasztói árak 0,9 százalékkal voltak magasabbak, mint egy évvel korábban. A háztartási energia árai, valamint a tartós fogyasztási cikkek, a járműüzemanyagok és a ruházkodási cikkek ára csökkent, a szeszes italok, dohányáruk drágultak.
1 hónap alatt – 2013. szeptemberhez viszonyítva – a fogyasztói árak átlagosan 0,3 százalékkal csökkentek. Ezen belül az élelmiszerek ára kis mértékben, 0,1 százalékkal nőtt. Áremelkedés volt megfigyelhető a tojás (2,4%), a sajt (1,7%), a tej (1,6%) és a száraztészta (1,3%) esetében. Csökkent azonban a liszt (2,5%), a cukor (1,8%) és a párizsi, kolbász (1,1%) ára. A szezonváltás következtében a legnagyobb mértékben a ruházkodási cikkek drágultak (1,9%). A szeszes italok, dohányáruk és a háztartási energia ára kis mértékben nőtt egy hónap alatt (0,1-0,1%), mialatt a szolgáltatások ára nem változott.
12 hónap alatt, 2012. októberhez viszonyítva, az élelmiszerárak az átlagosnál nagyobb mértékben, 1,1 százalékkal emelkedtek. Ezen belül nőtt a sajt (8,9%), a tej (5,0%) és a sertéshús (4,4%) ára. Árcsökkenés következett be többek között a liszt (13,1%), a tojás (12,9%), a cukor (10,3%), valamint a csokoládé, kakaó (5,3%) esetében. Az átlagosnál nagyobb mértékben, 10,5 százalékkal emelkedett a szeszes italok, dohányáruk ára is. A szolgáltatások esetében szintén átlag feletti volt az árnövekedés (3,8%), ezen belül a víz-, a csatorna- és a szemétszállítás díja átlagosan mintegy 10 százalékkal csökkent, mialatt a helyi tömegközlekedés 4,9 százalékkal került többe. A háztartási energia esetében is árcsökkenés (8,9%) volt megfigyelhető. Ez utóbbin belül a vezetékes gázért, a távfűtésért és az elektromos energiáért egyaránt 10 százalékkal kellett kevesebbet fizetni 2012. októberhez viszonyítva.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >