Október 15-től emeli az ipari feldolgozású alma felvásárlási árát az Agrana-Juice
Október 15-től emeli az ipari feldolgozású alma felvásárlási árát az Agrana-Juice Magyarország Kft. – közölte a legnagyobb felvásárlónak számító osztrák érdekeltségű cég ügyvezető igazgatója hétfőn az MTI-vel.
Szigeti Zoltán elmondta: a jövő hónap közepétől kilogrammonként nettó három forint prémiumot fizetnek a leadott alma után a termelőknek, a jelenlegi 28 forintos nettó árat kiegészítve. A cégvezető emlékeztetett arra, hogy a léalma felvásárlási árának tervezett emelését szeptember 15-én jelentették be, miután a szüreti anomáliák megoldásáról egyeztettek Budai Gyulával, a Vidékfejlesztési Minisztérium államtitkárával, de akkor a prémium bevezetésének pontos időpontja még kérdéses volt.
Az Agrana-Juice a kelet-magyarországi térségben, ahol az ország 27 ezer hektáros almatermő területének mintegy 60 százaléka található, vásárosnaményi, anarcsi és hajdúsámsoni feldolgozóüzemében veszi át a léalmát.
Eddig már több, mint 80 ezer tonna gyümölcsöt vásároltak fel a három üzemben, ahol a decemberig tartó szezon végéig 200 ezer tonna alma feldolgozását tervezik. Az ütemezett almaátvételt idénymunkások felvételével biztosítják, a három üzemben a 100 állandó dolgozó mellé 140 embert alkalmaztak a szezonra.
Tavaly a gyengébb termés miatt 50 ezer tonnányi magyar almát dolgoztak fel, és külföldről importáltak léalmát a teljes kapacitásuk lekötésére.
A múlt évben a cég árbevétele 12 milliárd forint volt, amelyet az idén, a jobb almatermést kihasználva, 20-30 százalékkal szeretnének növelni.
Az idei szüreti anomáliákat az okozta Kelet-Magyarországon, hogy elterjedt a hír, miszerint csökkenteni fogják a léalma felvásárlási árát, és az alaptalan híresztelésre a termelők felgyorsították a gyümölcs szedését és leadását. Még a később érő fajtákat is igyekeztek leszüretelni és beszállítani a feldolgozóhelyekre. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >