Oktatási céllal hirdet Társadalmi Befektetési Programot a KPMG
A KPMG meghirdeti társadalmi befektetési programját, amelynek célja a 7-18 éves fiatalok gazdasági ismereteinek, pénzügyi tudatosságának fejlesztése készségfejlesztő programok, pedagógus képzés vagy infrastrukturális fejlesztéseken keresztül.
„A pénzügyi kultúra fejlesztése közös gazdasági és társadalmi érdek. A KPMG társadalmi befektetési programja azért ezen korosztály fejlesztésére irányul, mert fontosnak tartjuk, hogy a gazdasági tudatosság átadását minél fiatalabb korban elkezdjük, hogy az első pénzügyi döntések meghozatala, valamint a karrierválasztás előtt felkészülten álljanak a fiatalok.” – mondta Szabó István, a KPMG Vállalati Felelősségvállalási vezetője.
Az elmúlt évek globális és hazai eseményei is rámutatnak arra, hogy a gazdasági ismeretek, a pénzügyi kultúra alacsony foka jellemző. Emellett az egyéni igények és a pénzügyi piac komplexitása fokozódik, amely a pénzügyi kultúra fejlesztését sürgeti.
Az OECD egy 2010-es felmérése alapján a magyarok a nemzetközi átlagnál magasabb szintű pénzügyi tudással rendelkeztek, ugyanakkor a tudás gyakorlati alkalmazásában jóval gyengébb teljesítményt nyújtottak, a 2015-ben megismételt felmérés több szempontból is visszalépést jelez.
A Nemzeti Alaptanterv (NAT) alapján összeállított kerettanterv választható részében már ugyan megjelennek a gazdasági, pénzügyi ismeretek, azonban egy 2015-ös beszámoló szerint az iskolák mindössze tíz százaléka tanít közvetlenül pénzügyi ismereteket a diákoknak.
A pénzügyi edukáció Magyarországon elmarad a nyugati országokhoz képest, de az igény kielégítése érdekében már történtek lépések mind állami, mind privát és non-profit kezdeményezések révén. Az Állami Számvevőszék 2016. áprilisi jelentése szintén rámutat arra, hogy ezek összehangoltsága és az eredmények, hatások mérése alapvető fontosságú lenne.
A KPMG társadalmi befektetési programjában három témakörben lehet pályázni:
• gazdasági nevelést, pénzügyi tudatosságot elősegítő, készségfejlesztő programok diákok számára
• oktatók, pedagógusok képzése, annak érdekében, hogy a gazdasági neveléshez szükséges ismereteket és módszertanok elsajátítsák és a gyakorlati tudást átadják
• infrastruktúra fejlesztése, amely a gazdasági nevelés technikai hátterét biztosítják (ingatlan, hardware, software, alkalmazás, stb.)
A KPMG a pályázati program nyertes szervezetének 9 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyújt, melyet a kiválasztott szervezet meglévő program továbbfejlesztésére, fenntartására vagy új kezdeményezés elindítására használhat fel. Előnyt élveznek az innovatív megoldások és a diákok széles körét megcélzó programok.
Annak érdekében, hogy a kiválasztott szervezet a leghatékonyabb módon használja fel a támogatást, a KPMG külső szakértőket is bevon az értékelési folyamatba az oktatási és a vállalati szférából, valamint a médiából.
A pályázatok beadási határideje: 2017. május 31.
Bővebb információk az alábbi linken érhetőek el:
http://home.kpmg.com/hu/hu/home/rolunk/vallalati-felelossegvallalas/kozossegek/kpmg-az-oktatasert-tarsadalmi-befektetesi-program.html
Kapcsolódó cikkeink
KPMG: A karácsony 12 (kiber)fenyegetése
Az ünnepek előtti készülődést sokféleképpen töltik az emberek. Van, aki hal…
Tovább olvasom >A KPMG szerint a vállalatoknak érdemes külön vezetőt kinevezni az AI-átalakulás élére
Ma már nem kérdés, hogy a fejlett technológiák, köztük a…
Tovább olvasom >KPMG: Az ön cégénél ki felel a mesterséges intelligencia alkalmazásáért?
Ma már nem kérdés, hogy a fejlett technológiák, köztük a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >