OKSZ: nagyot nőtt az online vásárlások iránti igény
Megváltoztak a vásárlási szokások a koronavírus-járvány hatására, az online rendelt élelmiszerek kiszállítási határideje ugyanakkor egyre hosszabb a hirtelen megugrott igények miatt.
Az élelmiszerláncok az online értékesítés átlagos forgalmát figyelembe véve alakították ki szállítóflottájukat, amit nem lehet egyik napról a másikra bővíteni. Az áruszállításhoz speciális járművek szükségesek, munkaerőt pedig nehéz találni a logisztikai területen – mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára az MTI megkeresésére kedden.
Hozzátette, az online forgalom rendkívüli megugrására nem tudnak azonnal reagálni a kiszállítást végző üzletláncok.
Az OKSZ főtitkára kiemelte: a kiszállítási idők hosszabbak, de ennek nem az áruhiány az oka, hanem a szállítókapacitás mérete.
Vámos György hangsúlyozta, hogy áruházanként és területenként lehetnek eltérések, de van elegendő áru, az élelmiszeripar és a kereskedelem biztosítani tudja a folyamatos ellátást.
A Reacty Digital március 12. és 15. között készült online kérdőíves felmérése szerint az internetezők több mint harmada rendelne interneten élelmiszert a koronavírus miatt, ezzel akár a duplájára is nőhet azok aránya, akik online vásárolnak be.
Az MTI-hez kedden eljuttatott tájékoztatás szerint elsősorban a nők, illetve a 30-39 éves korosztály érzi úgy, hogy a vírus a korábbi elképzeléseiknél is jobban fogja befolyásolni vásárlási szokásaikat.
Az online élelmiszervásárlást korábban a 30-39 éves korosztály háromnegyede nem vette számításba, míg a hétvégére közel felük már lehetségesnek tartotta, hogy ezt a megoldást válassza. A válaszokból az is kiderült, hogy az 50 év felettiek is egyre nyitottabbak erre a lehetőségre. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az OKSZ optimista a kötelező akciózás kivezetése kapcsán
Július elseje óta Magyarországon megszűnt a kötelező bolti akciózás, amely…
Tovább olvasom >OKSZ: ügyelni kell a visszaváltható palackokra
2024 július 1-től a 400m2 feletti üzletekben kötelezően a MOHU…
Tovább olvasom >Az Országos Kereskedelmi Szövetség üdvözli a kötelező akciózás július 1-től történő kivezetését
Az Országos Kereskedelmi Szövetség üdvözli a kötelező akciózás július 1-től…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >