OKSZ: nagyot nőtt az online vásárlások iránti igény
Megváltoztak a vásárlási szokások a koronavírus-járvány hatására, az online rendelt élelmiszerek kiszállítási határideje ugyanakkor egyre hosszabb a hirtelen megugrott igények miatt.
Az élelmiszerláncok az online értékesítés átlagos forgalmát figyelembe véve alakították ki szállítóflottájukat, amit nem lehet egyik napról a másikra bővíteni. Az áruszállításhoz speciális járművek szükségesek, munkaerőt pedig nehéz találni a logisztikai területen – mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára az MTI megkeresésére kedden.
Hozzátette, az online forgalom rendkívüli megugrására nem tudnak azonnal reagálni a kiszállítást végző üzletláncok.
Az OKSZ főtitkára kiemelte: a kiszállítási idők hosszabbak, de ennek nem az áruhiány az oka, hanem a szállítókapacitás mérete.
Vámos György hangsúlyozta, hogy áruházanként és területenként lehetnek eltérések, de van elegendő áru, az élelmiszeripar és a kereskedelem biztosítani tudja a folyamatos ellátást.
A Reacty Digital március 12. és 15. között készült online kérdőíves felmérése szerint az internetezők több mint harmada rendelne interneten élelmiszert a koronavírus miatt, ezzel akár a duplájára is nőhet azok aránya, akik online vásárolnak be.
Az MTI-hez kedden eljuttatott tájékoztatás szerint elsősorban a nők, illetve a 30-39 éves korosztály érzi úgy, hogy a vírus a korábbi elképzeléseiknél is jobban fogja befolyásolni vásárlási szokásaikat.
Az online élelmiszervásárlást korábban a 30-39 éves korosztály háromnegyede nem vette számításba, míg a hétvégére közel felük már lehetségesnek tartotta, hogy ezt a megoldást válassza. A válaszokból az is kiderült, hogy az 50 év felettiek is egyre nyitottabbak erre a lehetőségre. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Járványok előrejelzése érdekében vizsgálják az UHT tejeket pécsi virológusok
Az állatról emberre terjedő járványok előrejelzése érdekében indított ultrahőkezelt tejek…
Tovább olvasom >A kiskérődzők pestise okán elrendelt hazai intézkedések
A kiskérődzők pestise (KP) a juhok és a kecskék nagy…
Tovább olvasom >Madárinfluenza árnyékában: korlátozások és kihívások között a magyar baromfiágazat
A 2020-ban Magyarországon felbukkant madárinfluenza járvány máig jelentős hatással van…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity Elemzői Felmérés: Kína – merre keresgéljenek a befektetők a változások közepette?
Kína egy sor gazdasági kihívással néz szembe − a lakáspiac…
Tovább olvasom >Az Év Leginspirálóbb Vezetője Díjat idén a Richter-vezér kapta
252 hazai vezérigazgató véleménye alapján harmadik alkalommal ítélte oda Az…
Tovább olvasom >Okos döntés lehet életminőségünk javításába fektetnünk
Az idei év első negyedében több mint 800 ezer magyar…
Tovább olvasom >