OKSZ: idén 100 milliárd forintot költenek ajándékra a magyarok karácsonykor
Idén karácsonykor ajándékokra 100 milliárd forintot költenek a magyarok az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) becslései szerint, ami tartalmazza az internetes költést és a bolti vásárlásokat is.
Vámos György, az OKSZ főtitkára az M1 aktuális csatornán pénteken ismertette: a kiskereskedelem teljes decemberi forgalma 3-4 százalékkal meghaladhatja idén az egy évvel ezelőtti 1000 milliárd forintot, de ennél nagyobb növekedés is lehetséges. Az ágazat 3,5 éve bővül.
Kitért arra: az idei fekete péntek akció minden eddiginél nagyobb méreteket öltött Magyarországon is. A vásárlók már az ajándékokat keresik, játékok, műszaki cikkek, kozmetikai cikkek fogynak legjobban, és előrehozzák a karácsonyi vásárlásokat.
A novemberi internetes költés várhatóan meghaladja majd a 40 milliárd forintot, és ennek legalább a fele a fekete péntek akciósorozathoz kapcsolódik – mondta, hozzátéve: az internetes kereskedelem növekedése ugrásszerű, 2017 harmadik negyedévében 23 százalékos a növekedés, és a következő két-három évben is kétszámjegyű lesz a bővülés. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
OKSZ: Az árrésstop elérte célját, május végén kivezethető
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint a május 8-án nyilvánosságra…
Tovább olvasom >Május közepétől jöhet a drogériák árcsökkentése: 30 termékkategóriában mérséklődhetnek az árak
Újabb hatósági beavatkozás készül a hazai kiskereskedelemben: a kormány 30…
Tovább olvasom >NGM kontra OKSZ: nő a fogyasztás az árréscsökkentés miatt – állítja a kormány
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szerint a kormányzati árréscsökkentés nem visszavetette,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >