Nyári vásáron a ruhák fogynak legjobban

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 07. 13. 09:01

Úgy tűnik, a júliusi hőhullám árleszállítási hullámot hoz magával.
A kereskedők már az első igazi nyári napokon a szokásosnál kisebb árakkal csalogatják a vásárlókat üzleteikbe. Az egyes áruházak különböző időpontokban kezdik a nyári termékek leárazását, egészen augusztus végéig.

A válság hatása, hogy az akciós táblák ugyan nem változnak, de az árzuhanások mértéke és a kiárusításba vont cikkek köre szűkebb lehet a korábbiaknál.

A leárazás időszakáról és a kiárusításra kínált termékekről, az árengedmény mértékéről a kereskedő szabadon dönthet.

A leárazás, kiárusítás legfontosabb szabályai közé tartoznak a következők:

– nem téveszthető meg a vásárló azzal, hogy már a kiárusítás kezdetén nem kapható a meghirdetett termék,

– a reklámújságban feltüntetett ár a meghirdetett időszakban nem változtatható meg,

– többféle ár esetében a vásárlónak a legkisebbet kell fizetnie,

– az „akciós árut nem cserélünk” felirat megtévesztő, a minőségi kifogás nem utasítható el a leárazás miatt, kivéve, ha az árengedmény oka egy minőségi hiba, amiért viszont később már nem lehet panaszt tenni.

A legnagyobb szelete a nyári vásárnak a ruházati termékek köre. A ruházati és lábbeli üzletek száma a 2007. végén 25.848, 2011. végén 23.367 volt, a válság miatt 10%-kal csökkent. 2011-ben a KSH adatai szerint 386 milliárd forintot költöttünk különböző ruházati termékekre, ami a válság előtti időben megközelítette a 400 milliárd forintot: kevesebb ruhát veszünk (a mennyiséget tekintve közel 10%-kal) és kevesebbet is költünk rá. Vásárlási szokásainkra is jellemző, hogy a ruházkodás a takarékoskodás egyik területe, ráadásul a leárazások sem lendítik mindig felfelé a forgalmi mutatókat, legalábbis a júliusi, augusztusi hónapokban. (OKSZ.hu)

Kapcsolódó cikkeink