OKSZ-főtitkár: felpörög a kiskereskedelmi forgalom februárban
Nagy lendületet vehet a kiskereskedelmi forgalom februárban az emelkedő jövedelmek, az egyszeri juttatások és a kereskedelmet érintő változások miatt – mondta az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára az MTI-nek hétfőn.

Az egyszeri juttatások kiemelkedő kiskereskedelmi forgalmat hozhatnak februárban
Vámos György jelezte: az üzletekben általában az év első két hónapja a legvisszafogottabb, idén februárban viszont kiugró forgalom várható. Éves szinten a kiskereskedelem 5-6 százalékos növekedésével számolnak 2022-ben, a főtitkár szerint ugyanakkor a februári forgalom a 8-10 százalékos növekedést is elérheti az előző év azonos időszakához képest.
Ennek okai között említette, hogy a minimálbér emelése, a fizetésemelések, illetve az egész évre ható kedvezmények mellett olyan egyszeri juttatásokat is kapnak a családok, amelynek egy részét az üzletekben fogják elkölteni. Vámos György arra számít, hogy akik nagyobb értékű vásárlást terveznek, azok akár már februárban megveszik a kinézett termékeket a családi adóvisszatérítésből vagy a 13. havi nyugdíjból.
Az OKSZ főtitkára kitért arra is, hogy február 1-jén életbe lépnek olyan szabályozások, amelyek szintén könnyítik a háztartások pénzügyi helyzetét, például egyes alapvető élelmiszereknél az árstop és az élelmiszerek vásárlásának lehetősége SZÉP-kártyával.
Vámos György úgy látja, hogy az árstop árfékező hatása a kijelölt élelmiszerek mellett a kapcsolódó termékekre is hatással lesz.
Hozzátette, hogy az üzleteknek nem kötelező biztosítani a SZÉP-kártyával történő fizetés lehetőségét, de számukra is előnyös, ha szerződnek a kibocsátó bankokkal a SZÉP-kártya elfogadására. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gazdag zöldségkínálattal találkozhatnak a fogyasztók a húsvét előtti időszakban
Bőséges zöldségkínálattal várják a vásárlókat a hazai boltok, a hazai…
Tovább olvasom >A készpénzfizetési javaslat módosítását kéri az OKSZ
A készpénzfizetési javaslat módosítását kéri az OKSZ Az Országos Kereskedelmi…
Tovább olvasom >Jóval kevesebbet költünk húsvétkor, mit karácsonykor, de azért 30%-kal többet, mint egy nagybevásárlásnál
Az ünnepi szezonok általában mindig erős időszakok a kiskereskedelemben, így…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >A GKI 2-2,5%-os gazdasági növekedést vár 2025-ben
A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2025-re 2-2,5%-os GDP-növekedést prognosztizál, amely a külpiaci…
Tovább olvasom >