OKSZ: az árrésstop elérte a kívánt hatást, ki lehet vezetni
Az árrésstopban érintett élelmiszerek átlagos kosárértéke egyértelműen csökkent a rendelkezés hatálybalépését megelőző időszakhoz képest. Ezzel párhuzamosan az online árfigyelőben megtalálható termékek kosárértékének csökkenése pedig azt mutatja, hogy nem következett be az árrésstop miatt elszenvedett veszteségek tovább hárítása. Az alapélelmiszereken belül például a tojás ára közel 30 százalékkal, a búzafinomliszté 20 százalék feletti mértékben, a tejé 15 százalékkal csökkent.
Bármilyen, az érintett termékkör kiterjesztését célzó jogalkotói szándék esetén az OKSZ élni kíván az előzetes szakmai egyeztetés lehetőségével. Az Országos Kereskedelmi Szövetség érintett élelmiszerkiskereskedő vállalatai partnerek a kormány inflációfékező gazdaságpolitikájának megvalósításában, de a további veszteségek elkerülése érdekében számítanak az árrésmaximumot szabályozó rendelkezés május végi kivezetésére. Mivel az árrésstop bevezetésének indoka a magas infláció volt, ami most már csökkenő pályára állt, bízunk abban, hogy a kivezetésre minél előbb sor kerül, mivel annak hátrányos hatásai az idő múlásával halmozódnak a kiskereskedők és a beszállítók üzletvitelében. A magyar fogyasztók érdeke is az, hogy magas színvonalon, jó áron szolgálják ki őket a kiskereskedők.
Kapcsolódó cikkeink
„Ez egy politikai termék” – Az árrésstopról és a kiskereskedelem válságáról beszélt az MNKSZ főtitkára
Szakmailag nem indokolható, mégis maradhat – így foglalható össze az…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Miért fogy el ilyen gyorsan a sajátmárkás tej? Az árrésstop ésszerűtlenségei a tejpiacon
Soha nem volt még ilyen bizonytalan a sajátmárkás tejtermékek helyzete…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >