OKSZ: a pünkösdi kereskedelmi forgalom meghaladta a húsvétit
A pünkösd előtti napokban a korábbiakhoz képest és húsvéthoz viszonyítva is élénkült a kiskereskedelmi forgalom, amely azonban csak a negyedik negyedévre szerezheti vissza korábbi lendületét – mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára, aki a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában arra is felhívta a figyelmet, hogy az időseknek fenntartott vásárlási idősáv utolsó órája kihasználatlan.
Kifejtette, hogy a járványidőszak alatt folyamatosan változtak a vásárlási szokások, márciusban nagy felvásárlási rohamok voltak, de húsvétot követően egy kiegyensúlyozottabb időszak következett. Az élelmiszerkereskedelemben a forgalom már a szokásos körüli, de például az iparcikkek vásárlásában a következő hónapokban csak óvatos növekedés várható, hiszen a vásárlók még mindig megfontoltak, és tartanak a koronavírus járvány hatásaitól – fűzte hozzá.
Az elmúlt időszakban a forgalom csak a webáruházakban ugrott meg, különösen az elektronikus eszközök forgalma erősödött – jegyezte meg, hangsúlyozva, hogy számításaik szerint legfeljebb a negyedik negyedévre lesz újra élénk a kiskereskedelmi forgalom.
Vámos György kitért az idősávos vásárlási rendszerre is, mint mondta a 9 és 12 óra közötti idősáv harmadik órája kihasználatlan, mivel a 65 felettiek döntően az első két órában vásárolnak. A harmadik óra egyben nehezíti a családok hagyományosan szombat délelőtti bevásárlását is – jegyezte meg OKSZ-főtitkár. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az NGM elégedett a kiskereskedelmi forgalom bővülésével
A kiskereskedelmi forgalom márciusi megtorpanása csupán átmeneti, technikai jelenség, amelynek…
Tovább olvasom >Az euróövezetben lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése márciusban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >NGM kontra OKSZ: nő a fogyasztás az árréscsökkentés miatt – állítja a kormány
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szerint a kormányzati árréscsökkentés nem visszavetette,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >