OKSZ: a digitális árcédulát nem kell folyton cserélgetni
Zökkenőmentesebbé teszi a vásárlási folyamatot a digitális árcédula, mert ezzel a vevők minden időben a tényleges árakkal szembesülhetnek – mondta az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára pénteken az M1 aktuális csatornán.
Vámos György kifejtette, hogy jelenleg az árcédulákat macerás cserélgetni, a kereskedők nem tudják az árakat a pénztárgépben is másodperc pontosan a változáshoz igazítani. A digitális árcédulával viszont amellett, hogy olcsóbb a címkék cseréje, lehetővé válik az árváltozások valós idejű követése, így árváltoztatás esetén az új fogyasztói ár jelenik meg egyidőben a pénztárgépben és a polcon. A főtitkár szerint ennek eredményeként megszűnik az a probléma, hogy a vásárló – a címkecsere időigényessége miatt – csupán a pénztárhoz érve szembesül a megváltozott árakkal.
Vámos György emlékeztetett, hogy a fogyasztóvédelmi szabályok értelmében, ha egy vásárló a polcon, a nyugtán, avagy az áruházi újságban eltérő árakkal találkozik, a legalacsonyabb árat kell megfizetnie.
Úgy vélte, hogy a kereskedők számára nem éri meg félóránként, ötpercenként változtatni az árat, mert ha a vásárló zavarba jön, a jövőben esetleg máshol vásárol. Elmondta: a magyar fogyasztóvédelem minden vonatkozó uniós szabályozást átvesz, így azt is, miként kell az árat feltünteni, valamint az előírást, miszerint kötelező jelezni az egységárat is. (MTI, mfor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Eltérően értelmezi a versenyhivatal vizsgálatainak eredményeit a kereskedelmi szövetség és a versenyhatóság
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)…
Tovább olvasom >A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >Az OKSZ értékelése az élelmiszer inflációról
„Az élelmiszerek vártnál nagyobb (éttermi árak nélkül is 4,6 százalékos)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >Bővíti sajtgyártó kapacitását az Arla Foods Bahreinben
50,9 millió eurót, azaz mintegy 59,4 millió dollárt invesztál az…
Tovább olvasom >