OKSZ: a digitális árcédulát nem kell folyton cserélgetni
Zökkenőmentesebbé teszi a vásárlási folyamatot a digitális árcédula, mert ezzel a vevők minden időben a tényleges árakkal szembesülhetnek – mondta az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára pénteken az M1 aktuális csatornán.
Vámos György kifejtette, hogy jelenleg az árcédulákat macerás cserélgetni, a kereskedők nem tudják az árakat a pénztárgépben is másodperc pontosan a változáshoz igazítani. A digitális árcédulával viszont amellett, hogy olcsóbb a címkék cseréje, lehetővé válik az árváltozások valós idejű követése, így árváltoztatás esetén az új fogyasztói ár jelenik meg egyidőben a pénztárgépben és a polcon. A főtitkár szerint ennek eredményeként megszűnik az a probléma, hogy a vásárló – a címkecsere időigényessége miatt – csupán a pénztárhoz érve szembesül a megváltozott árakkal.
Vámos György emlékeztetett, hogy a fogyasztóvédelmi szabályok értelmében, ha egy vásárló a polcon, a nyugtán, avagy az áruházi újságban eltérő árakkal találkozik, a legalacsonyabb árat kell megfizetnie.
Úgy vélte, hogy a kereskedők számára nem éri meg félóránként, ötpercenként változtatni az árat, mert ha a vásárló zavarba jön, a jövőben esetleg máshol vásárol. Elmondta: a magyar fogyasztóvédelem minden vonatkozó uniós szabályozást átvesz, így azt is, miként kell az árat feltünteni, valamint az előírást, miszerint kötelező jelezni az egységárat is. (MTI, mfor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
NGM kontra OKSZ: nő a fogyasztás az árréscsökkentés miatt – állítja a kormány
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szerint a kormányzati árréscsökkentés nem visszavetette,…
Tovább olvasom >Az Országos Kereskedelmi Szövetség az árréscsökkentés kivezetését javasolja
Az árréscsökkentés kivezetését javasolja az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ); a…
Tovább olvasom >Lánchíd Klub februári exkluzív – Nemzetközi és hazai FMCG kiskereskedelmi kitekintő
A magyar kiskereskedelem az elmúlt időszakban jelentős kihívásokkal nézett szembe:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >