OKSZ: a digitális árcédulát nem kell folyton cserélgetni
Zökkenőmentesebbé teszi a vásárlási folyamatot a digitális árcédula, mert ezzel a vevők minden időben a tényleges árakkal szembesülhetnek – mondta az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára pénteken az M1 aktuális csatornán.
Vámos György kifejtette, hogy jelenleg az árcédulákat macerás cserélgetni, a kereskedők nem tudják az árakat a pénztárgépben is másodperc pontosan a változáshoz igazítani. A digitális árcédulával viszont amellett, hogy olcsóbb a címkék cseréje, lehetővé válik az árváltozások valós idejű követése, így árváltoztatás esetén az új fogyasztói ár jelenik meg egyidőben a pénztárgépben és a polcon. A főtitkár szerint ennek eredményeként megszűnik az a probléma, hogy a vásárló – a címkecsere időigényessége miatt – csupán a pénztárhoz érve szembesül a megváltozott árakkal.
Vámos György emlékeztetett, hogy a fogyasztóvédelmi szabályok értelmében, ha egy vásárló a polcon, a nyugtán, avagy az áruházi újságban eltérő árakkal találkozik, a legalacsonyabb árat kell megfizetnie.
Úgy vélte, hogy a kereskedők számára nem éri meg félóránként, ötpercenként változtatni az árat, mert ha a vásárló zavarba jön, a jövőben esetleg máshol vásárol. Elmondta: a magyar fogyasztóvédelem minden vonatkozó uniós szabályozást átvesz, így azt is, miként kell az árat feltünteni, valamint az előírást, miszerint kötelező jelezni az egységárat is. (MTI, mfor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Az OKSZ optimista a kötelező akciózás kivezetése kapcsán
Július elseje óta Magyarországon megszűnt a kötelező bolti akciózás, amely…
Tovább olvasom >OKSZ: ügyelni kell a visszaváltható palackokra
2024 július 1-től a 400m2 feletti üzletekben kötelezően a MOHU…
Tovább olvasom >Az Országos Kereskedelmi Szövetség üdvözli a kötelező akciózás július 1-től történő kivezetését
Az Országos Kereskedelmi Szövetség üdvözli a kötelező akciózás július 1-től…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >