Okosládát tesztel a Walmart a rendelések frissentartására
A házhoz szállítás kényelmes, szeretik a vásárlók, de sokan sokszor nincsenek otthon. Az okosláda viszont frissen tartja a megrendelt termékeket, amíg a vásárló hazaér és kipakolja. Ezt a megoldást teszteli tavasztól a Walmart.
Sam Walton, a Walmart alapítója egyszer azt mondta: „A siker érdekében maradj a változások élén.” Ezért teszteljük folyamatosan az új technológiákat, például a drónokat és az önvezető járműveket, hogy új módszereket találjunk az ügyfelek kiszolgálására. Felmerült, mi lenne, ha a nap bármely szakában kényelmesen ki tudnánk szállítani a friss élelmiszereket az ügyfelek bejárati ajtajához, akár otthon vannak, akár nem? Ezt fogjuk felfedezni új pilot programunkkal a HomeValet segítségével – írja blogjában Tom Ward, a Walmart U.S rangidős alelnöke.
Smart Box kihelyezések
Idén tavasztól az Arkansas állambeli Bentonville-ben a pilotban résztvevő fogysztók már megkapják a háromrekeszes, házon kívül elhelyezhető, HomeValet technológiával működő okosdobozokat. Ebbe helyezik a helyi Walmarttól érkező rendeléseket a futárok. Így biztonságos, érintés nélküli kiszállítással éjjel-nappal érkezhet rendelés, a termékek frissen maradnak. Az okosláda normál konnektorról működik, internet kapcsolattal rendelkezik, így egy applikáción keresztül értesíti a vásárlót arról, hogy a futár behelyezte a megrendelt cikkeket. Mivel három hőmérséklet-szabályozott zónája van, így fagyasztott, hűtött és hűtést nem igénylő árukat képes megfelelően tárolni. A hűtőlánc nem szakad meg, a fagyasztott termékek nem olvadnak ki. Akkumulátorral is ellátták, így áramkimaradás esetén még 36 óráig tartja a megfelelő hőmérsékletet.
Az okosdoboz ultraibolya-C fényt használ a penész és a romlás elleni védekezésre, valamint a felületek fertőtlenítésére, miután az árut kivették belőle. Ez azért jelentős, mert az UV-C tartományba eső fény képes megölni a kórokozókat, beleértve a COVID-19-et okozó vírust is, az American Journal of Infection Control által publikált kutatás szerint.
Az ötletnek megvannak a korlátai, tipikus amerikai kertvárosokban, családi házas, nyitott kapus vagy kerítetlen környezetben valósítható meg. Városi környezetbe vagy a kelet-európai, „vigyázz a kutya harap” szemléletbe nehezen átültethető.
In-home kiszállítás
A Walmart a házon belüli, akár a hűtőbe, spájzba bepakolós kiszállítás lehetőségét is teszteli a tavaly indított Walmart + prémium tagság szolgáltatás részeként. Itt évi 98 dolláros tagdíjért különböző ingyenes juttatásokat kínál, egyebek közt több városban is teszteli a házon belüli leszállítást. 2019-ben indult el ez a pilot, de nagyban függ az intelligens zárak és okosgarázsok terjedésétől, amelyeken keresztül a Walmart futárok beléphetnek a házba vagy a garázsba és közvetlenül a hűtőbe és a spájzba pakolják be a megrendelt cikkeket. A szolgáltatás jelenleg csak Pittsburgh-ben (Kansas City) működik, de a világjárvány előtt már a floridai Vero Beach és West Palm Beach területén is elindult ez az in-home kiszállítás.
Kapcsolódó cikkeink
Aratnak az okoseszközös fizetések, óránként több mint 5500 tranzakciónál tartanak
Továbbra is nagyon lendületes növekedést mutatnak az okoseszközös fizetések a…
Tovább olvasom >A Walmart befektet a DroneUp cégbe
A Walmart stratégiai beruházást hajt végre a DroneUp cégben, miután…
Tovább olvasom >Dinamikusan növekszik a sajátmárka az USA-ban
A Kroger negyedéves jelentése kapcsán az Egyesült Államok sajátmárkás helyzete…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >