Okoskukát vezet be az olasz Unicoop Firenze
Az olasz Unicoop Firenze kiskereskedelmi lánc új, mesterséges intelligencia alapú okoskukát telepít üzleteibe a szelektív hulladékgyűjtés arányának növelése érdekében.
A toszkán Ganiga Innovations startup által fejlesztett és az Otto nevet viselő berendezés 95%-os pontossággal azonosítja és válogatja szét a hulladékot. A vásárlóknak elegendő egy nyílásba dobniuk a szemetet, amelyet belső kamera és szenzorok elemeznek a rendszer adatbázisában szereplő mintegy millió kép alapján, majd azt az eszköz számítógépes látás segítségével a kuka négy belső rekeszének – papír, többféle anyag, szerves, illetve vegyes hulladék – egyikébe juttatja – írja az ESM.
A kijelző valós időben jelzi a hulladék típusát és az eszköz segítségével megtakarított szén-dioxid mennyiségét, ezzel ösztönözve a tudatos szelektálást.
A 2024 vége óta két üzletben zajló kísérleti program során a vegyes hulladék mennyisége 70%-kal csökkent, hat hónap alatt annyi CO2-kibocsátást eliminálva, amennyit 50 fa nyelne el egy hónap alatt.
A kereskedő célja, hogy 2030-ra 82%-ról 90%-ra növelje a szelektív hulladékgyűjtés arányát és ebben Ottónak kulcsszerepet szán.
Az okos kuka a legnagyobb üzletekben és bevásárlóközpontokban jelenik meg először.
Kapcsolódó cikkeink
Az olasz idegenforgalomban dolgozók eltérően értékelik a nyári szezon eredményeit
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Vegyes eredmények a Carrefournál
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Olaszország idén is tarol a turisták körében – drágább, de megéri
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja: Rubint Réka: „Engem egyetlen dolog fáraszt: a pihenés…”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Óriási siker a „Food Summit” a 82. OMÉK-on
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >TOP 50 marketing- és TOP 50 PR-vezető: új csillagok és visszatérő húzónevek
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >