Okoshűtőt tesztel a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgium a brüsszeli Auderghem városrészben lévő hipermarkete szomszédságában helyezte üzembe első BuyBye névre keresztelt, non-stop mikro-üzletét – adta hírül a Retail Optimiser.
A technológia alapját képező okoshűtők a portugál Reckon.ai fejlesztései, és kamerákkal, súlyérzékelőkkel és mesterséges intelligenciával ismerik fel a kiválasztott termékeket.
A Carrefour innovációs csapata a Reckon.ai-jal együttműködésben dolgozta ki a koncepciót, amelynek első kísérleti üzeme még 2023 decemberében indult el a vállalat belgiumi központjában, Zaventemben. A kereskedő azóta több helyszínen is telepített ilyen berendezést, például franchise üzletekben, kórházakban és irodaházakban – többek között a Publicis reklámügynökségnél Brüsszelben.
A rendszer működése egyszerű: a vásárlók bankkártyájukkal vagy a BuyBye mobilalkalmazáson keresztül férhetnek hozzá a hűtők tartalmához. A kivett vagy visszahelyezett termékeket több kamera figyeli, a fizetés pedig az ajtó bezárásakor automatikusan történik a kiválasztott fizetési módnak megfelelően. A vizuális felismerést súlyérzékelők egészítik ki és pontosítják, a készletadatokat pedig valós időben követi a rendszer. A hűtők hőmérséklete 0-15 fok között állítható, így lehetőséget kínál hűtött és friss élelmiszerek, szendvicsek, de pékáruk árusítására is.
Matthieu Ullens, a Carrefour e-kereskedelmi és digitális transzformációs igazgatója szerint a technológia sikeresen kiállta a próbát, így a következő lépésben a formátum gazdasági hatásai és megtérülése kerül kiértékelésre. A vállalat hosszú távon további bevételi forrást lát a mikroboltok üzemeltetésében, amely új vásárlói szokásokat is kiszolgálhat.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >Megvásárolja a Schwarz Csoport a hipermarketeket üzemeltető romániai La Cocoșt
Egy olyan piacon, amelyet a hipermarketek zsugorodása és a diszkontok…
Tovább olvasom >Kevesebb hús, változatlan íz: hibrid darált marhahússal kísérletezik a Lidl Belgiumban
A Lidl Belgiumban bevezette első „hibrid” hús termékét: az új…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >