Okoshűtőt tesztel a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgium a brüsszeli Auderghem városrészben lévő hipermarkete szomszédságában helyezte üzembe első BuyBye névre keresztelt, non-stop mikro-üzletét – adta hírül a Retail Optimiser.
A technológia alapját képező okoshűtők a portugál Reckon.ai fejlesztései, és kamerákkal, súlyérzékelőkkel és mesterséges intelligenciával ismerik fel a kiválasztott termékeket.
A Carrefour innovációs csapata a Reckon.ai-jal együttműködésben dolgozta ki a koncepciót, amelynek első kísérleti üzeme még 2023 decemberében indult el a vállalat belgiumi központjában, Zaventemben. A kereskedő azóta több helyszínen is telepített ilyen berendezést, például franchise üzletekben, kórházakban és irodaházakban – többek között a Publicis reklámügynökségnél Brüsszelben.
A rendszer működése egyszerű: a vásárlók bankkártyájukkal vagy a BuyBye mobilalkalmazáson keresztül férhetnek hozzá a hűtők tartalmához. A kivett vagy visszahelyezett termékeket több kamera figyeli, a fizetés pedig az ajtó bezárásakor automatikusan történik a kiválasztott fizetési módnak megfelelően. A vizuális felismerést súlyérzékelők egészítik ki és pontosítják, a készletadatokat pedig valós időben követi a rendszer. A hűtők hőmérséklete 0-15 fok között állítható, így lehetőséget kínál hűtött és friss élelmiszerek, szendvicsek, de pékáruk árusítására is.
Matthieu Ullens, a Carrefour e-kereskedelmi és digitális transzformációs igazgatója szerint a technológia sikeresen kiállta a próbát, így a következő lépésben a formátum gazdasági hatásai és megtérülése kerül kiértékelésre. A vállalat hosszú távon további bevételi forrást lát a mikroboltok üzemeltetésében, amely új vásárlói szokásokat is kiszolgálhat.
Kapcsolódó cikkeink
NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Okos bevásárlókocsi rendszert vezetett be a Carrefour Romániában
Új digitális megoldással forradalmasítja a vásárlási élményt a Carrefour Romániában:…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >