Okos bevásárlókocsit tesztel a belga Colruyt
A vásárlók által belehelyezett termékeket beolvasó és a vásárlás befejeztével a vásárolt áru értékének teljes összegét kijelző „okos bevásárlókocsit” fejlesztett a belga Colruyt lánc házon belül, amelyet a jövő hónapban fog tesztelni.
A belga Colruyt szupermarketlánc a belehelyezett termékeket szkennelő bevásárlókocsival kísérletezik. A rendszer hasonlít az Amazon Dash Cartjához, de közlése szerint a Colruyt Group maga fejlesztette házon belül.
A bevásárlókocsi „felismeri”, hogy mi kerül bele, miközben a vásárló beolvassa a kocsiban lévő termékek vonalkódját. A vonalkóddal nem rendelkező termékek, például a gyümölcsök és zöldségek a mérlegelés után egy kód segítségével adhatók hozzá a kocsi tartalmához. Az intelligens érzékelők (beleértve a kameratechnológiát is) és a mesterséges intelligencia ellenőrzi a termékek helyes rögzítését és súlyát. A kocsi fogantyúján elhelyezett képernyő mutatja a teljes számla összegét és a vásárlás közben automatikusan frissülő bevásárlólistát az Xtra alkalmazás segítségével.
– Ez egy újabb lépés a jövő boltja felé – állítja a kiskereskedő. A koncepció tesztelése még a kezdeti szakaszban jár: ebben a hónapban néhány alkalmazott használja, majd alapos kiértékelést követően a kiskereskedő dönt arról, hogy az év további részében a vásárlók is kipróbálhatják-e a bevásárlókocsit.
A bevásárlókocsi akkor zárja le a vásárlást és készíti elő a fizetést, amikor a vásárló el akarja hagyni az üzletet.
A fizetés hosszabb távon az Xtra Pay segítségével is lehetséges lesz.
– A gördülékenyebb vásárlás érdekében idővel szeretnénk még jobban felgyorsítani a bevásárlókocsin a regisztrációs folyamatot az AI és termékfelismerés segítségével – mondta el Jo Willemyns COO.
A Colruyt a bevásárlókocsin lévő kijelző kapcsán a retail médiában is lát lehetőséget. A Smart Cart olyan digitális platformmá válhat, amelyen a vásárlóknak további szolgáltatások kínálhatók: szerepet kaphat például a termékek üzleten belüli megtalálásában, de az akciókra való figyelemfelhívásban is.
– Végre lehetőség nyílik arra, hogy a bevásárlókocsit kommunikációs és interakciós csatornaként használjuk a vásárlóknak és nekünk legmegfelelőbb pillanatban – fűzte hozzá Willemyns.
Retail Detail
Kapcsolódó cikkeink
100 éves márkákat ad el az Unilever
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Zwanenberg…
Tovább olvasom >Ital webshoppal terjeszkedik a belga Colruyt
A belga Colruyt csoport új italokra specializált webáruházat indított Boir…
Tovább olvasom >Az AI hatása Észak-Amerikában 2030-ra elérheti az 1,6 ezer milliárd dollárt
A kiskereskedők eltérő mértékben bár, de profitálhatnak a mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >