Okos bevásárlókocsit tesztel a belga Colruyt
A vásárlók által belehelyezett termékeket beolvasó és a vásárlás befejeztével a vásárolt áru értékének teljes összegét kijelző „okos bevásárlókocsit” fejlesztett a belga Colruyt lánc házon belül, amelyet a jövő hónapban fog tesztelni.
A belga Colruyt szupermarketlánc a belehelyezett termékeket szkennelő bevásárlókocsival kísérletezik. A rendszer hasonlít az Amazon Dash Cartjához, de közlése szerint a Colruyt Group maga fejlesztette házon belül.
A bevásárlókocsi „felismeri”, hogy mi kerül bele, miközben a vásárló beolvassa a kocsiban lévő termékek vonalkódját. A vonalkóddal nem rendelkező termékek, például a gyümölcsök és zöldségek a mérlegelés után egy kód segítségével adhatók hozzá a kocsi tartalmához. Az intelligens érzékelők (beleértve a kameratechnológiát is) és a mesterséges intelligencia ellenőrzi a termékek helyes rögzítését és súlyát. A kocsi fogantyúján elhelyezett képernyő mutatja a teljes számla összegét és a vásárlás közben automatikusan frissülő bevásárlólistát az Xtra alkalmazás segítségével.
– Ez egy újabb lépés a jövő boltja felé – állítja a kiskereskedő. A koncepció tesztelése még a kezdeti szakaszban jár: ebben a hónapban néhány alkalmazott használja, majd alapos kiértékelést követően a kiskereskedő dönt arról, hogy az év további részében a vásárlók is kipróbálhatják-e a bevásárlókocsit.
A bevásárlókocsi akkor zárja le a vásárlást és készíti elő a fizetést, amikor a vásárló el akarja hagyni az üzletet.
A fizetés hosszabb távon az Xtra Pay segítségével is lehetséges lesz.
– A gördülékenyebb vásárlás érdekében idővel szeretnénk még jobban felgyorsítani a bevásárlókocsin a regisztrációs folyamatot az AI és termékfelismerés segítségével – mondta el Jo Willemyns COO.
A Colruyt a bevásárlókocsin lévő kijelző kapcsán a retail médiában is lát lehetőséget. A Smart Cart olyan digitális platformmá válhat, amelyen a vásárlóknak további szolgáltatások kínálhatók: szerepet kaphat például a termékek üzleten belüli megtalálásában, de az akciókra való figyelemfelhívásban is.
– Végre lehetőség nyílik arra, hogy a bevásárlókocsit kommunikációs és interakciós csatornaként használjuk a vásárlóknak és nekünk legmegfelelőbb pillanatban – fűzte hozzá Willemyns.
Retail Detail
Kapcsolódó cikkeink
Belép a kombucha piacra a Lipton
Új, kombucha termékcsaládot dobott piacra a Carlsberg Britvic Lipton márkája…
Tovább olvasom >Új élelmiszer-vásárlási funkciókkal bővül az Alexa
Alexa technológiájának fejlesztésével igyekszik tovább javítani a digitális élelmiszer-vásárlási élményt…
Tovább olvasom >A higiéniai szegénység enyhítésére társult az Amazon, az Unilever és a Colgate-Palmolive
Az Amazon az Unileverrel, a Colgate-Palmolive-val és más vezető márkákkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >