Ökoindustria 2020 Green Expo
Sajtótájékoztatót tartott a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége az Ökoindustria2020 Nemzetközi Környezetvédelmi Szakkiállításról, amelyre november 4-6. között kerül sor.
A magyar környezetipar eredményeit bemutató, immár 6. ilyen esemény Közép-és Kelet Európa egyik legjelentősebb környezetipari programja. A szakkiállitásra az Innovációs és Technológiai Minisztérium, valamint a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapitvány fő támogatásával kerül sor.
Az ÖKOINDUSTRIA2020 a környezetipari szakma hazai és nemzetközi képviselőinek hagyományos találkozási pontja, amely üzletember találkozókat, közvetlen szakmai kapcsolatokat teremt a kiállítók, a döntéshozók és az érdeklődők számára. A kiállítást szakmai konferenciák, bemutatók, vetítések egészítik ki, ahol bemutatásra kerülnek az ágazathoz kapcsolódó legújabb trendek, eredmények, innovációk, melyek már a körforgásos gazdaságra való áttérés követelményeit és a fenntartható fejlődési célokat tartják szem előtt.
Az esemény fővédnöke Dr. Áder János, Magyarország Köztársasági Elnöke, szakmai védnökei Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, valamint dr. Nagy István agrárminiszter.
Hankó Gergely, a KSZGYSZ ügyvezetője
A Szakkiállítás 2020-ban is a meghatározó hazai és nemzetközi környezetipari vállalkozások, az országos média érdeklődése mellett, a Kárpát-medence döntéshozóit és a fenntarthatóság meghatározó személyiségeit is az expóra invitálja.
Idén Hollandia, mint vendégország képviselteti magát a nemzetközi szakkiállításon, így a szakmai közönség számára lehetőség nyílik betekinteni a nagy hagyományokkal rendelkező holland ökoinnovációk világába.
René van Hell, a Holland Királyság nagykövete elmondta, hogy a Holland Királyság elkötelezett a Fenntartható Fejlődési Célok és az Európai Zöld Megállapodás mellett, s arra törekszik, hogy gazdasága 2050-re átálljon a körforgásos gazdaságra és klímasemlegessé váljék. Ezt a stratégiai szektorokban célorientált szakpolitika segíti. De a sok technológiailag innovatív megoldás fejlesztése közben be kellett látni, hogy a társadalmi és szervezeti felelősségvállalás és szervezeti rugalmasság kereteinek megteremtése ugyanilyen fontos. Annak érdekében, hogy ezt elérjék felülvizsgálják a jogszabályokat, a szabályozói környezetet.
Mindezek megvalósításához partnereket is találtak, így az Innovációs és Technológiai Minisztériummal, a Magyar Üzleti Tanáccsal hozták létre a Magyar Körforgásos Gazdaság Platformot (melynek a KSZGYSZ is tagja), amely együttműködik a Holland Körforgásos Hotspottal.
A Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítványt Mészáros Szilvia kommunikációért és nemzetközi kapcsolatokért felelős vezető képviselte, az ökoinnovációk és a jövő Környezetvédelmi aktivistáinak támogatásáról beszélt, egyben utalt arra, hogy évek óta figyelemmel kísérik a KSZGYSZ tevékenységét, bár eltérő területen, de közös célokért dolgoznak és ezért is tagjai a Szövetségnek. Vallják, hogy ha van megfelelő tudás, az hozzájárul a fenntarthatósághoz, ami hosszútávon növeli a versenyképességet.
A HEPA is elkötelezett a hazai környezetipari vállalkozások nemzetközi sikere iránt, kiterjedt partnerhálózatának és sok éves nemzetközi tapasztalatának köszönhetően a rendezvény során személyre szabott külpiaci tanácsadással és szektorspecifikus információkkal segíti az export iránt érdeklődő vállalatokat. Hendrich Balázs vezérigazgató elmondta, hogy a KSZGYSZ-el fennálló kapcsolat nem újkeletű, hiszen 5 éve folyamatos az együttműködés, a szövetség KEXPORT Klaszterével is, hiszen a környezetipar olyan iparág, amely kiemelt figyelmet kap a Nemzeti Exportfejlesztési Stratégiában is. A HEPA célja az ÖKOINDUSTRIA “nemzetköziesítése”, a külgazdasági hálózaton keresztül, így 6 jelentős irodájuk megkezdte az ÖKOINDUSTRIA külpiaci prómócióját is, a zöldipar exportlehetőségeinek bővítése érdekében.
Hankó Gergely, a KSZGYSZ ügyvezetője elmondta, hogy idén szeptember 25-én lesz 5 éve, hogy az ENSZ – Agenda 2030 – néven elfogadta az új fenntartható fejlődési és fejlesztési keretrendszert. Magyarország ezért ezt az évet a Fenntarthatóság Évének jegyében tölti, több programmal is felhívva a figyelmet a fenntartható fejlődési célok elérése érdekében megteendő hazai intézkedésekre, lépésekre.
A Pannon Pro Innovációs Kft. ügyvezetője, Zentkó László beszámolt arról, hogy az ÖKOINDUSTRIA előkészítése szervezése során már figyelmet fordítanak a karbonlábnyom számítására. Hiszen minden tevékenység valamilyen kibocsátással jár, és azokat a kibocsátásokat, amiken nem áll módunkban csökkenteni, olyan projektek támogatásával, indukálásával lehet semlegesíteni, amelyek működésükből eredően szén-dioxidot kötnek meg, vagy szén-dioxid (karbon) kibocsátást előznek meg.
Az ÖKOINDUSTRIA esetében ezt ún. offset projektek támogatásával semlegesítik, így a konferencia és a kiállítás így lehet karbonsemleges. Ez azt jelenti, hogy a rendezvény karbonlábnyomát számszerűsítik, javaslatokat tesznek a kibocsátás alacsonyan tartására és olyan projekteket támogatnak, amik megvalósulásának köszönhetően az értékek kiegyenlítik egymást. Ennek a programnak, eljárásnak fontos tudatosságnövelő szerepe is van: a résztvevők találkozhatnak a karbonlábnyom fogalmával és információt kaphatnak arról, hogyan tudnak ők is karbonsemlegessé válni.
Az ÖKOINDUSTRIA2020 ideje alatt zajlik az idén először megrendezésre kerülő Startup Plastic Surgery inkubációs program versenye, amelyre olyan magyar startupok jelentkezését várják, melyek megoldást nyújtanak a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi kihívásokra. A program során kiválasztott legígéretesebb projektek gyorsított eljárású támogatási lehetőséget kaphatnak (akár 15 millió forintos értékben) a Hiventures Zrt. inkubációs befektetési programjában. E programra június 30-ig lehet jelentkezni.
Az esemény médiapartnere a Trade magazin.
Kapcsolódó cikkeink
Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >A siker titka a kreativitás…
…erre szavaztak a Superbrands díjasok a díjátadó gála rögtönzött minifelmérésében.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Gyümölcsöző kapcsolatok a frissáru globális piacán
A FRUIT LOGISTICA, a világ vezető frissáru-ipari szakkiállítása, 2025. február…
Tovább olvasom >