Ökocímke-kampánnyal segíti a tudatos vásárlást az Agrárminisztérium
Online kampányt indított az ökocímke fontosságáról az Agrárminisztérium (AM) annak érdekében, hogy felhívja a figyelmet a környezettudatos vásárlás jelentőségére – jelentette be László Tibor Zoltán a tárca környezetvédelemért felelős helyettes államtitkára az AM szerdai közleménye szerint.
A közösségi médiában egy kisfilm segítségével kaphatnak információt a fogyasztók az ökocímke lényegéről és szerepéről, ezzel is segítve a vásárlók környezettudatos döntését.
László Tibor Zoltán hangsúlyozta: az ökocímke egy könnyen felismerhető jelölés vagy logó, amely igazolja az adott termék környezetbarát tulajdonságait az előállítástól kezdve egészen a termék hulladékká válásáig. Olyan szigorú környezetvédelmi előírásoknak kell megfelelniük az ökocímkével ellátott termékeknek – például az újrahasznosíthatóság vagy éppen a csökkentett energia- és vízfelhasználás terén -, amelyek garantálják, hogy az előállításuk kisebb környezetszennyezéssel jár, valamint használatukkal a fogyasztó hozzájárul a káros környezeti hatások csökkentéséhez. A hazai boltok polcain is több olyan termék van, amelyeken szerepelnek ezek a jelölések – közölték.

Online kampány indult az ökocímkéről
Kutatások szerint egyre többen tartják fontosnak a fenntartható fogyasztást, és vásárolnak környezetbarát terméket – állapította meg az Agrárminisztérium közleménye. A piacon is erős az érdeklődés a zöld termékek iránt, amit jól mutat, hogy az uniós ökocímkét elnyert termékek száma folyamatosan növekszik. Eddig 83 593 termék és szolgáltatás kapott engedélyt a közösségi ökocímke használatára, az ökocímkés termékek száma azonban jóval magasabb, ha az egyes országok saját rendszerében minősített ökocímkés termékek és szolgáltatások számát is figyelembe vesszük.
Az Agrárminisztérium elkötelezett a fenntartható fogyasztás ösztönzése, valamint a környezettudatos szemlélet erősítése mellett. A tárca éppen ezért az EU ökocímke és a magyar Környezetbarát Termék védjegy népszerűsítésére idén is meghirdette a Keresd a jelet! elnevezésű versenyt középiskolás diákok számára. A megmérettetésen egyebek mellett kvíz-kérdésekben és izgalmas kreatív feladatokban mérhetik össze tudásukat a csapatok – áll a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új felhívás támogatja a fenntartható vízgazdálkodási közösségeket
Kétmilliárd forint keretösszeggel jelent meg a „Vízfelhasználás hatékonyságát javító fenntartható vízgazdálkodási…
Tovább olvasom >Kulcsfontosságú a felelős mezőgazdasági vízgazdálkodás az aszályos időszakban
Kiemelten fontos, hogy a magyar mezőgazdaság alkalmazkodni tudjon az éghajlatváltozás…
Tovább olvasom >Fontos intézkedés a madárinfluenza-járvány felszámolásának támogatására
Kiemelten kezeli az Agrárminisztérium a madárinfluenza-járványok kialakulásának megelőzését, különös tekintettel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Alkotmányos jog lett a készpénz: minden kereskedőnek biztosítania kell a lehetőséget
Megjelent a Magyar Közlönyben az a jogszabály, amely a készpénzes…
Tovább olvasom >Vásárlói tudatosság és digitális átalakulás: 2024 FMCG-piaci tanulságai
Alábbi összeállításunkban több nagy elemző cég aktuális adatait, insightjait idézve…
Tovább olvasom >Milliárdos forgalmat hozott az otthonfelújítási SZÉP-kártyás lehetőség
2025. január 1-jétől új felhasználási cél nyílt meg a SZÉP-kártya…
Tovább olvasom >