Oda érkezik a segítség, ahol a legnagyobb szükség van rá a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR együttműködése révén
Több tízezer nehéz sorsú ember támogatása valósul meg a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és SPAR Magyarország együttműködése révén. Az Adni Öröm! adománygyűjtő akciók mellett az év minden hónapjában rendszeres támogatásokkal segíti az üzletlánc a kiemelten közhasznú szervezet munkáját.
„A SPAR Magyarország számára a kereskedelmi szektor egyik fontos szereplőjeként a vállalati kultúra fontos része a társadalmi ügyek támogatása. Ebben csaknem 30 esztendeje stratégiai partnerünk a Magyar Máltai Szeretetszolgálat, amellyel közösen napjainkban már nem csak ünnepek idején, hanem az év minden hónapjában tudunk saját felajánlásaink által és a vásárlóink közreműködésével is segítséget nyújtani. Emellett igyekszünk olyan váratlan helyzetekben is segíteni, mint az idei árvíz, ahol élelmiszeradománnyal támogattuk a védekezésben résztvevőket, köztük a Magyar Máltai Szeretetszolgálatot”
– mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
„A SPAR Magyarország és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat együttműködése kiszámíthatóságot és biztonságot hoz a karitatív tevékenységünkbe, az évtizedek óta tartó együttműködés stabil hátteret ad a rászoruló emberek körében végzett feladatainkhoz. A kapcsolat sokrétű és jóval összetettebb az egyszerű támogatásnál, hiszen a SPAR a kezdetektől aktív részese az elesett embereket felemelő esélyteremtő programjainknak, miközben értékes és folyamatos segítséget nyújt a Máltai Szeretetszolgálat mindennapos munkájához is”
– mondta Romhányi Tamás, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat kommunikációs vezetője.
A stratégiai partnerség keretében több mint 50 SPAR áruházból közvetlen adományozással napi szinten zöldség-gyümölcs, pékáru, valamint tartós élelmiszer adományok jutnak el a szervezethez. Az elmúlt évben csaknem félmillió kilogrammnyi, az értékesítésből kivont, de fogyasztásra még alkalmas élelmiszert adott át a SPAR a Szeretetszolgálatnak, ahonnan ezek rászorulókhoz jutottak el.
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország az Adni Öröm! karácsonyi adománygyűjtő akciót már 28 éve szervezi meg. Ennek keretében a SPAR kijelölt üzleteiben önkéntesek fogadják a helyben vásárolt tartós élelmiszereket és a gyerekeknek szánt édességeket. Az akcióban az elmúlt időszakban évente átlagosan közel 200 tonna élelmiszer gyűlt össze, amely több tízezer család karácsonyi megajándékozását tette lehetővé. A SPAR online shopban vagy az üzletekben megvásárolt adománykártyák révén pedig tavaly például 6,3 millió forint gyűlt össze, míg az adomanyozz.hu weboldalon további mintegy 5 millió forintnyi felajánlás érkezett, amit szintén élelmiszer-csomagok megvásárlására fordítottak. Az iskolakezdés előttre időzített, négy éve indult Adni Öröm! tanszergyűjtő akció során pedig összesen közel 250 ezer tanszerrel segítették nehéz sorsú családok iskolakezdését a vásárlók. A támogatók az elmúlt évek során közel 8 millió forint értékű adománykártyát is vásároltak, amelynek összegéből ugyancsak írószereket, füzeteket és egyéb iskolaszereket juttatott el rászorulókhoz a civil szervezet. A SPAR ezen felül 4 millió forinttal is támogatta a kezdeményezést.
A SPAR és INTERSPAR üzletekben, illetve a SPAR online shopban egész évben megvásárolhatóak a Magyar Máltai Szeretetszolgálat 200 és 500 Ft-os adománykártyái. A megvásárolt kártyák teljes összege a kezdeményezés indulása óta meghaladta a 70 millió forintot, amely szintén a Szeretetszolgálat esélyteremtő programjaihoz került. Emellett minden egyes SPAR és INTERSPAR áruházban a megvásárolt ingvállas lebomló szatyor árából a vállalat 1 forintot továbbít a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak. Ennek köszönhetően 2023-ban 9,3 millió forinttal támogatta a szervezet munkáját a vállalat.
A szervezet Jelenlét programjának alapja a városi nyomortelepeken, elszegényedett kistelepüléseken végzett állandó és intenzív szociális munka. „Nem halat kell adni az éhezőknek, hanem megtanítani őket halászni”, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat ennek szellemében indította el a Máltai Manufaktúra nevű társadalmi vállalkozását, amely a SPAR Magyarország támogatásával erősödhetett meg, és léphetett ki a piacra. Ezek az üzemek ma már nemcsak kiváló minőségű termékeket nyújtanak a vásárlóknak, de számos hátrányos helyzetű családnak jelentenek biztos megélhetést.
A Szeretetszolgálat az ország egyik legszegényebb településén, Tiszaburán az élet minden területén segíti a helyieket: iskolát, óvodát, szociális irodát működtet a településen, és többek között munkahelyteremtő vállalkozásba is kezdett. 2019 óta saját termékeket, például vászon bevásárlótáskákat állítanak elő a SPAR országos hálózata számára. A Máltai Manufaktúra Varrodában az elmúlt öt évben a szervezet több mint 362 ezer táskát gyártott nehéz sorsú emberek bevonásával, akik számára a program képzést és munkahelyet is ad.
Az együttműködés során a korábbiakban a SPAR Magyarország üzleteiben a Máltai Manufaktúra termékei közül lekvárok, szörpök és savanyúságok is helyet kaptak, amelyek nemcsak a kiváló minőségű kézműves élelmiszereket juttatták el a vásárlókhoz, hanem a hátrányos helyzetű emberek foglalkoztatását is segítették a Máltai Manufaktúra pátyi és gyulaji műhelyében. Az első értékesítés 2019 decemberében indult, és a termékek 20 áruházban voltak elérhetők. Az elmúlt évek forgalmi adatai jól tükrözik a program sikerét: 2019 és 2024 között több mint 30 ezer darab terméket vásároltak meg. A SPAR Magyarország célja, hogy a jövőben tovább erősítse ezt a típusú együttműködést a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal. Terveik között szerepel a választékbővítés, hogy az érintett társadalmi vállalkozásokat hosszú távon fenntarthatóvá tegyék.
Kapcsolódó cikkeink
A SPAR Austria lett a 2025-ös sívilágbajnokság főszponzora
A SPAR Austria bejelentette, hogy a 2025-ös Saalbachban megrendezésre kerülő…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Temu és a Shein agresszív marketingstratégiája átrendezi a Black Friday piacot
A Temu és a Shein online marketingkampányai jelentős nehézségeket okoznak a versenytárs kiskereskedők és…
Tovább olvasom >A minimálbér-emelés a teljes bérskálát felfelé tolja 2025-ben
Ahogy közeledik az év vége, a dolgozók is egyre türelmetlenebbül…
Tovább olvasom >Keserédes – Továbbra is stabil a keserűlikőrök piaca
Továbbra is stabil a keserűlikőrök piaca, bár a hazai márkák…
Tovább olvasom >