Ocado: a közösségi média pörgeti a fehérjedús élelmiszerek iránti keresletet

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 03. 03. 09:22

A közösségi média trendek és a fogyasztók ultrafeldolgozott élelmiszerektől való elfordulása hatására ugrásszerűen nő a fehérjedús élelmiszerek iránti kereslet – írja az Ocado Retail legfrissebb adatait publikáló Grocery Gazette cikkéből.

Az online szupermarket szerint az „high protein” kifejezésre vonatkozó keresések száma 105%-kal nőtt az elmúlt évhez képest, a „protein rich” kifejezés iránti érdeklődés 85%-kal, a „natural protein” iránti érdeklődés pedig 20%-kal emelkedett.

A trendből profitál a görög joghurt és a tojásfehérje is – a kereslet 56%, illetve 27%-kal nőtt, míg a steak és a tonhal iránti igény 39%-os, illetve 35%-os növekedést mutat. A csirkemell továbbra is népszerű, a keresések száma 43%-kal, az eladások pedig 20%-kal emelkedtek.

A növényi alapú fehérjeforrások is egyre kedveltebbek: a lencsére vonatkozó keresések száma 18%-kal, a csicseriborsóra 27%-kal, az edamame babra pedig 44%-kal többször kerestek rá.

Az Ocado és a Savanta kutatásából az is kiderül, hogy a Gen Z 47%-a az Instagramról és a TikTokról merít inspirációt fehérjedús étrendjéhez, míg az Y-generáció 35%-a, a boomereknek pedig csupán 5%-a teszi ugyanezt.

A fehérjefogyasztás növekedésének motorja az egészségtudatosság is: a válaszadók 52%-a energiaszintje növelésére, 49%-a a jóllakottság-érzés fenntartására, mintegy 44% pedig testsúlyának kontrollálása érdekében fogyaszt több fehérjét.

Kapcsolódó cikkeink