Ocado: a közösségi média pörgeti a fehérjedús élelmiszerek iránti keresletet
A közösségi média trendek és a fogyasztók ultrafeldolgozott élelmiszerektől való elfordulása hatására ugrásszerűen nő a fehérjedús élelmiszerek iránti kereslet – írja az Ocado Retail legfrissebb adatait publikáló Grocery Gazette cikkéből.
Az online szupermarket szerint az „high protein” kifejezésre vonatkozó keresések száma 105%-kal nőtt az elmúlt évhez képest, a „protein rich” kifejezés iránti érdeklődés 85%-kal, a „natural protein” iránti érdeklődés pedig 20%-kal emelkedett.
A trendből profitál a görög joghurt és a tojásfehérje is – a kereslet 56%, illetve 27%-kal nőtt, míg a steak és a tonhal iránti igény 39%-os, illetve 35%-os növekedést mutat. A csirkemell továbbra is népszerű, a keresések száma 43%-kal, az eladások pedig 20%-kal emelkedtek.
A növényi alapú fehérjeforrások is egyre kedveltebbek: a lencsére vonatkozó keresések száma 18%-kal, a csicseriborsóra 27%-kal, az edamame babra pedig 44%-kal többször kerestek rá.
Az Ocado és a Savanta kutatásából az is kiderül, hogy a Gen Z 47%-a az Instagramról és a TikTokról merít inspirációt fehérjedús étrendjéhez, míg az Y-generáció 35%-a, a boomereknek pedig csupán 5%-a teszi ugyanezt.
A fehérjefogyasztás növekedésének motorja az egészségtudatosság is: a válaszadók 52%-a energiaszintje növelésére, 49%-a a jóllakottság-érzés fenntartására, mintegy 44% pedig testsúlyának kontrollálása érdekében fogyaszt több fehérjét.
Kapcsolódó cikkeink
A Rossmann belső tehetségei hódítják meg a TikTokot
A Rossmann innovatív közösségi média kezdeményezése révén bolti dolgozóikkal egy…
Tovább olvasom >Az idén kulcstrend lesz az AI és a fenntarthatóság
2025 izgalmas évnek ígérkezik, már ami a fogyasztói trendeket illeti.…
Tovább olvasom >A brit szupermarketek közül elsőként a Lidl kezd értékesíteni a TikTok Shopon
A Lidl február 20-án 9 órától kezd értékesíteni a TikTok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megéri fenntartható csomagolásra váltani?
A globális élelmiszeriparban a radikális innovációk száma 2007 óta folyamatosan…
Tovább olvasom >Fidelity: 2025 még nem a mesterséges intelligencia éve
A legújabb Fidelity Elemzői Felmérés szerint AI csak minimális hatással…
Tovább olvasom >Mérséklődött az élelmiszer-alapanyagok világpiaci mutatója januárban
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint…
Tovább olvasom >