Ocado: a közösségi média pörgeti a fehérjedús élelmiszerek iránti keresletet
A közösségi média trendek és a fogyasztók ultrafeldolgozott élelmiszerektől való elfordulása hatására ugrásszerűen nő a fehérjedús élelmiszerek iránti kereslet – írja az Ocado Retail legfrissebb adatait publikáló Grocery Gazette cikkéből.
Az online szupermarket szerint az „high protein” kifejezésre vonatkozó keresések száma 105%-kal nőtt az elmúlt évhez képest, a „protein rich” kifejezés iránti érdeklődés 85%-kal, a „natural protein” iránti érdeklődés pedig 20%-kal emelkedett.
A trendből profitál a görög joghurt és a tojásfehérje is – a kereslet 56%, illetve 27%-kal nőtt, míg a steak és a tonhal iránti igény 39%-os, illetve 35%-os növekedést mutat. A csirkemell továbbra is népszerű, a keresések száma 43%-kal, az eladások pedig 20%-kal emelkedtek.
A növényi alapú fehérjeforrások is egyre kedveltebbek: a lencsére vonatkozó keresések száma 18%-kal, a csicseriborsóra 27%-kal, az edamame babra pedig 44%-kal többször kerestek rá.
Az Ocado és a Savanta kutatásából az is kiderül, hogy a Gen Z 47%-a az Instagramról és a TikTokról merít inspirációt fehérjedús étrendjéhez, míg az Y-generáció 35%-a, a boomereknek pedig csupán 5%-a teszi ugyanezt.
A fehérjefogyasztás növekedésének motorja az egészségtudatosság is: a válaszadók 52%-a energiaszintje növelésére, 49%-a a jóllakottság-érzés fenntartására, mintegy 44% pedig testsúlyának kontrollálása érdekében fogyaszt több fehérjét.
Kapcsolódó cikkeink
Zöldülő tányérok és poharak
A növényi termékek nemcsak egy meghatározott célcsoportnak szólnak, hanem egyre…
Tovább olvasom >TikTok-trend ihlette a Kroger új saját márkás termékcsaládját
A Kroger amerikai élelmiszerlánc a legújabb „cherry-core” TikTok trendből merített…
Tovább olvasom >Új igények, új megoldások – így formálja a jövőt az étrend-kiegészítők piaca
Az étrend-kiegészítők piaca dinamikusan változik: míg korábban elsősorban sportolók és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >KSH: 2025 első negyedévében a gazdaság teljesítménye stagnált a 2024. első negyedévihez képest
Magyarország bruttó hazai termékének volumene 2025 első negyedévében a nyers…
Tovább olvasom >Vegyszerkoktél a tányéron: riasztó adatok az európai élelmiszerek szennyezettségéről
Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hivatal (EFSA) friss jelentése szerint az európai…
Tovább olvasom >