Nyugat-Magyarországot járta körbe az idei Coop Rally

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 11. 06. 10:51
🎧 Hallgasd a cikket:

A Metsä Tissue Hungary Kft. csapata nyerte a 19. alkalommal megrendezett Coop Rallyt. A minőségi, magyar élelmiszer-előállítást és termékeket népszerűsítő szakmai program keretében idén szeptember 9–10. között a mezőny Magyarország hat vármegyéjében látogatott meg hat meghatározó élelmiszeripari gyártó- és forgalmazó céget, valamint két COOP-tagvállalatot.

A cikk a Trade magazin 2025/11. lapszámában olvasható.

A mára már hagyományossá vált rendezvényen élelmiszer-feldolgozó cégeket mutatnak be a résztvevőknek azzal a céllal, hogy felhívják a figyelmet a hagyományokra épülő innovatív hazai élelmiszer-előállítás értékeire, és a magyar termékek vásárlásának fontosságára. A versenyen induló több mint 70 cég a hazai élelmiszer-kereskedelmi piacon évi mintegy 2200 milliárd forintot kitevő termékértékesítést, és a COOP Csoporttal együtt több mint 30 ezer munkavállalót képviselnek.

Az idei szakmai program alkalmával négy nyugat-magyarországi vármegyében (Győr-Moson-Sopron, Veszprém, Tolna, Baranya), valamint Pest és Bács-Kiskun vármegyében nyolc állomást látogatott meg az üzletlánc tagvállalataiból és a cégcsoport beszállító partnereiből álló mezőny. A résztvevők hat élelmiszergyártó üzemet (a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. dunaharaszti üdítőital-gyártó üzemét, a poralapú élelmiszereket gyártó Tutti Kft. rábapatonai üzemét, a Lipóti Pékség Kft. üzemét, a Szatmári Malom Kft. veszprémi malomüzemét, a Tolnatej Zrt. szekszárdi tejfeldolgozó üzemét és a Mogyi Kft. bajai üzemét), valamint a Coop Szolnok Zrt. téti Coop Szuper Plusz üzletét és a Mecsek Füszért villányi Coop Szuper boltját keresték fel.

Az eseményre – ahogy minden évben – az Agrárminisztérium támogatásával került sor, dr. Nagy István tárcavezető pedig a hagyományoknak megfelelően vállalta a rendezvény fővédnöki szerepét. A miniszter „felbecsülhetetlennek” nevezte, hogy ez a szakmai program összehozza a termelőket, a feldolgozókat, a kereskedőket, illetve a média képviselőit, és felhívja a figyelmet arra, hogy „a magyar élelmiszerek milyen kiváló minőséget képviselnek”. Köszönetet mondott a Coopnak azért, hogy az ország legkisebb településein is jelen vannak boltjaikkal.

A XIX. Coop Rally helyezettjei és különdíjasai

A Co-op Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke, Pekó László beszédében köszönetet mondott az Agrárminisztériumnak, hogy a szaktárca támogatja a Coop Rallyt.

– Minkettőnknek az az érdeke, hogy minél több sikeres magyar élelmiszeripari gyártó, illetve kereskedelmi vállalkozás legyen – emelte ki.

A Siófokon megrendezett díjátadón dr. Nagy István átadta a szaktárca díjait is: a fődíjat a Tutti Kft., a különdíjat pedig a Mogyi Kft. vehette át.

 

Coca-Cola HBC Magyarország Kft.

TelepülésDunaharaszti

Éves nettó árbevétel (2024): 239,8 Mrd Ft

Ismertebb márkanevek: Coca-Cola, Fanta, Sprite, Kinley, Fuzetea, Cappy, Naturaqua, Smartwater, Powerade, Monster Energy, Burn Energy, Costa Coffee, Caffè Vergnano, Finlandia Vodka, Jack Daniel’s, Bacardí, Rézangyal

Kovács Ágnes
ügyvezető igazgató
Coca-Cola HBC
Magyarország

„A Coca-Cola HBC Magyarország mintegy 30 éve a hazai élelmiszeripar meghatározó szereplője. Az elmúlt évtizedekben folyamatosan fejlődtünk, hogy a lehető legjobb partnerré, szolgáltatóvá és munkahellyé válhassunk, és így mára Magyarország első számú üdítőital-gyártója lehetünk. Teljes körű italgyártó vállalatként minden napszakban, a felmerülő összes fogyasztási alkalomra van egy ajánlatunk.

Működésünk középpontjában a minőség, a folyamatos innováció és a felelős, fenntartható gazdasági jelenlét áll – eddigi beruházásaink összértéke megközelíti a 140 milliárd forintot. A termelésünkhöz felhasznált alapanyagaink mintegy 90%-át belföldi forrásból szerezzük be, beszállítóink megközelítőleg kétharmada magyar vállalkozás, így működésünk közvetlenül és közvetve is több ezer ember megélhetését támogatja. Munkáltatói márkánkat tovább erősíti, hogy a Randstad felmérése alapján sorozatban hatodik alkalommal vagyunk az FMCG-szektor legvonzóbb munkahelye.

Folyamatos beruházásainkkal és innovációinkkal erősítjük a hazai élelmiszergyártás versenyképességét, miközben felelős működésünkkel és hosszú távú partnerkapcsolatainkon keresztül aktívan támogatjuk a gazdaság fejlődését és a közösségek mindennapjait.

TUTTI Kft.

TelepülésRábapatona

Éves nettó árbevétel (2024)8,3 Mrd Ft

Ismertebb márkanevek: TUTTI, BodySelect, LifeTilt, Intenset, Bakker

Prohászka
Andrea
ügyvezető
TUTTI

„A TUTTI 100%-ban magyar tulajdonú, rábapatonai központú vállalatként immár négy évtizede fejleszt és gyárt poralapú élelmiszereket. Termékeink a magyar háztartásokban és a nemzetközi piacokon is bizalmat élveznek és jól ismertek. Hiszünk benne, hogy a por formátum nemcsak praktikum, hanem lehetőség is: sűrítve hordozza mindazt a tudást, minőséget és innovációt, amit a TUTTI képvisel.

A COOP Rally számunkra azon túl, hogy egy izgalmas verseny, a találkozások miatt is fontos: találkozás a hazai értékekkel, a tudatos fogyasztókkal és azzal a szakmai közösséggel, akik hozzánk hasonlóan hisznek az érték­alapú fejlődésben. Legyen szó klasszikus fagyi- és kakaóporról vagy újgenerációs desszertjeinkről, funkcionális italporainkról, táplálékkiegészítőinkről, minden termékünk mögött ott a csapatmunka, a szakmai szenvedély és a folyamatos megújulás iránti elköteleződés.

Lipóti Pékség Kft.

TelepülésLipót

Éves nettó árbevétel (2024)6,831 Mrd Ft

Ismertebb márkanevek: Lipóti parasztkenyér, Erdélyi pityókás kenyér, Fitness croissant, Nosztalgia kifli, Lipóti vadkovászos vekni, New York roll, Tejtermékek: Lipóti kakaó, Lipóti kefir, Lipóti túrórúd

Tóth Péter lipoti peks

Tóth Péter József
tulajdonos
Lipóti Pékség

„A Lipóti Pékség számára kiemelten fontos, hogy termékei kizárólag magyar alapanyagokból, hazai munkaerővel készüljenek, ezzel is támogatva a magyar gazdaságot és a vidéki termelők megélhetését. Cégünk elkötelezett a magyar élelmiszeripar fejlesztése mellett, hiszen hisszük, hogy a minőségi magyar termékeknek nemcsak itthon, hanem külföldön is helyük van. Üzemeinkben nap mint nap több száz dolgozó munkája nyomán születnek meg azok a pékáruk és tejtermékek, amelyek a magyar családok asztalára kerülnek. Fontosnak tartjuk, hogy a vásárlóink olyan termékeket választhassanak, amelyek nemcsak finomak, hanem egyben a magyar földhöz és hagyományokhoz kötődnek.

Vállalatunk vezetőjeként büszke vagyok arra, hogy a Lipóti név mára egyet jelent a megbízható, hazai eredetű élelmiszerekkel. Hiszünk abban, hogy a jövő a magyar termelők és gyártók összefogásában rejlik – ebben mi továbbra is aktív szerepet kívánunk vállalni.

COOP Szolnok Zrt.

TelepülésTét

Éves nettó árbevétel (2024): 50,9 Mrd Ft

Ismertebb márkanevek:

Fekete Tibor
vezérigazgató
COOP Szolnok

„A szolnoki székhelyű COOP Szolnok Zrt. fennállásának immáron 80. évébe lépett. A társaság az Eger és Vidéke COOP Zrt.-vel 2020-ban indult gyümölcsöző együttműködésének eredményeképpen ma 10 vármegyében 146 élelmiszerboltot, 8 szakboltot és 2 sütőüzemet működtet. A Magyar Falu programban 29 üzlet megújítását valósítottuk meg, a legmagasabb Coop Szuper Plusz franchise kategóriában pedig jelenleg már 17 boltot üzemeltetünk. A COOP gazdasági csoport népes családjából így a cégcsoport jelenleg boltszám és forgalom alapján is a második legerősebb láncszem, forgalmi részaránya pedig meghaladja a 10%-ot. A bolti kínálatában több mint 80%-ban hazánkban készült termékeket jelenítünk meg, amely arány a saját márkás termékek esetében eléri a 90%-ot.

Fenntarthatóság, innováció és vásárlási élmény: ezen hármas értékrend és a hagyományos, személyes bolti értékesítés találkozása az, melyből az idei Coop Rally téti állomásán minden résztvevő ízelítőt kaphatott.

Szatmári Malom Kft.

TelepülésVeszprém

Éves nettó árbevétel (2024): 23,15 Mrd Ft

Ismertebb márkanevek: Szatmári, Kunsági, Tótkomlósi, Halma

Sütő Gábor
ügyvezető igazgató
Szatmári Malom

„Büszkék vagyunk arra, hogy az általunk forgalomba hozott termékek viselhetik a Magyar Termék védjegyet, amely biztosítékot jelent vásárlóink számára, hogy csak Magyarországon termett alapanyagot dolgozunk fel. Bár a mi szakmánk nem egy innovatív ágazat, a búzából csak azt tudjuk kinyerni, ami benne van, ennek ellenére igyekszünk a speciális liszt minőségi paraméterekkel rendelkező keresletet is kielégíteni.

Vállalatunk szlogenje a „Folyamatos fejlődés”, ami vonatkozik a technológiára, a gyártmányfejlesztésre és a kontrollált feldolgozási folyamatokra egyaránt. Kimondható az, hogy a magyar élelmiszerek biztonságosak, nyomon követhetőek, és biztatjuk a fogyasztókat, bátran keressék ezeket a termékeket.

Tolnatej Zrt.

TelepülésSzekszárd

Éves nettó árbevétel (2024)72,615 Mrd Ft

Ismertebb márkanevekTolle

Koller Attila
vezérigazgató
Tolnatej

„Az országban azon kevesek közé tartozunk, akik 100%-ban magyar tulajdonú, dinamikus fejlődést produkáló és folyamatosan bővülő vállalkozást képviselnek. Innovatív és kimagasló minőségű termékeink létrehozásához elengedhetetlen a szakértelem, a legfejlettebb technológia és a megfelelő inspiráció, mellyel hozzá kívánunk járulni a Magyarországon előállított termékek kiváló hírnevéhez.

Kiemelten kezeljük a Cooppal való kapcsolatot, mivel közös célunk a magyar élelmiszeripar erősítése. Kulcsfontosságúnak tartjuk a magyar élelmiszerek népszerűsítését, ezért örömmel vállaltuk, hogy idén a Coop Rally állomása legyünk.

Mecsek Füszért Zrt.

TelepülésVillány

Éves nettó árbevétel (2024)70 Mrd Ft

Ismertebb márkanevek: 

Nagy Lajosné
vezérigazgató
Mecsek Füszért

„A Mecsek Füszért Zrt. 100%-ban magyar tulajdonú vállalkozásként több mint 2000 munkavállalót foglalkoztat. Társaságunk kis- és nagykereskedelmi tevékenységet is végez, logisztikai központjaink látják el a régiónkhoz tartozó mintegy 663 Coop-üzletet, melyből 256 saját üzemeltetésű. A boltjainkban több mint 85%-ban Magyarországon előállított termékeket forgalmazunk! Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy a magyar tulajdonú helyi és regionális kis- és középvállalkozások termékei állandó választékban megjelenjenek polcainkon. Büszkék vagyunk arra, hogy lényegesen megnövekedett a magyar termékek iránti kereslet, melyhez a Coop Rally is hozzájárult.

Örömmel láttuk vendégül a XIX. Coop Rally résztvevőit a villányi 94. sz. Coop Szupermarket áruházunkban, amely a kiskereskedelmi hálózat fejlesztési programunk keretében teljes körű felújításra került.

Mogyi Kft.

TelepülésBaja

Éves nettó árbevétel (2024)51,297 Mrd Ft

Ismertebb márkanevekMogyi, Crasssh!, Mexicorn

Szabados Márk
ügyvezető igazgató
Mogyi

„Idén ünnepli fennállása 35-ik évfordulóját a 100%-ban magyar tulajdonú Mogyi Kft. Igazi hazai sikertörténet a miénk. A bajai központú cég kis családi vállalkozásként indult, és mára európai mértékkel nézve is meghatározó szereplő az olajos magvak piacán. Miközben az évi közel 40 000 tonna volument teljes mennyiségben itthon gyártjuk, a termékekeinket több mint 30 országba exportáljuk. Fő termékkategóriáink a napraforgó, földimogyoró, kukorica, de a folyamatosan bővülő portfólióban már több mint 60-féle ropogatni való szerepel.

Egy magvas cégből integrált snackcéggé válunk. Az elmúlt évben beléptünk a tortilla chipsek és mártogatók piacára MEXICORN márkanév alatt, idén pedig egy új, extrudált kukoricapehely márkát indítunk gyermek célcsoporttal, MONS márkanéven. Innovációs tevékenységünk központjában a fogyasztó áll, támogatva a modern és kiegyensúlyozott táplálkozást. Természetes módon, finomat. Ez az ars poeticánk.

Kapcsolódó cikkeink