Nyomda és csomagolás

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 08. 27. 08:00

A csomagoláshoz kapcsolódó nyomdai szolgáltatásokban még nagy különbségek vannak a nyugat-európai és a hazai piac működése között. Igaz, az ilyen eljárások jelentős részét ma már minden komoly vállalat a gyártási folyamatba illesztve, technikailag folyamatosan fejlesztve kínálja partnereinek. Ugyanakkor, mint Kolozsvári György, az STI Petőfi Nyomda Kft. értékesítési igazgatója fogalmaz, „itthon még mindig jellemző, hogy kis „garázscégek” kínálják e tevékenységet gyártó cégeknek, és ebből komoly bonyodalmak keletkeznek. Ugyanis e cégek szakmai felkészültsége – tisztelet a kivételnek – számos ponton hiányos.”
Kolozsvári György úgy látja, akármennyire közhely, minden válságnak vannak vesztesei és nyertesei. Ha egy vállalkozás időben kezdi értelmezni piacai változását, akkor egy ilyen helyzetben is lehet nyertes. Cégüknél is volt olyan szegmens, amelyik teljesen eltűnt, és van olyan, amelyik épp az új gazdasági környezet hatására erősödött meg. A közelmúltban például négy komoly gép érkezett az STI Petőfi Nyomdába. Úgy vélik, épp a válság idején kell még hatékonyabban terméket előállítani, hogy versenyképesek maradjanak.
Természetesen a hosszú távú siker záloga a folyamatos fejlesztés. Az STI esetében ilyen például a ragasztógépen történő Braille-domborítás kivitelezése, de számos más innovációval is dicsekedhetnek.
– Vannak olyan újdonságok is, melyek jelenleg már itt vannak, használjuk is őket, de biztos vagyok abban, hogy a jövőben komolyabb szerephez is juthatnak – vázolja fel az elkövetkező évek lehetséges trendjét Kolozsvári György. – Ilyen például a 3D animációs minta, amit ma már üzemszerűen használunk az STI-ben. Ez azt jelenti, hogy a hagyományos mintakivágás mellett virtuálisan is elkészítjük a mintát, amelyet a partner három dimenzióban tud megjeleníteni a saját számítógépén.

Kapcsolódó cikkeink