Nyomda és csomagolás
A csomagoláshoz kapcsolódó nyomdai szolgáltatásokban még nagy különbségek vannak a nyugat-európai és a hazai piac működése között. Igaz, az ilyen eljárások jelentős részét ma már minden komoly vállalat a gyártási folyamatba illesztve, technikailag folyamatosan fejlesztve kínálja partnereinek. Ugyanakkor, mint Kolozsvári György, az STI Petőfi Nyomda Kft. értékesítési igazgatója fogalmaz, „itthon még mindig jellemző, hogy kis „garázscégek” kínálják e tevékenységet gyártó cégeknek, és ebből komoly bonyodalmak keletkeznek. Ugyanis e cégek szakmai felkészültsége – tisztelet a kivételnek – számos ponton hiányos.”
Kolozsvári György úgy látja, akármennyire közhely, minden válságnak vannak vesztesei és nyertesei. Ha egy vállalkozás időben kezdi értelmezni piacai változását, akkor egy ilyen helyzetben is lehet nyertes. Cégüknél is volt olyan szegmens, amelyik teljesen eltűnt, és van olyan, amelyik épp az új gazdasági környezet hatására erősödött meg. A közelmúltban például négy komoly gép érkezett az STI Petőfi Nyomdába. Úgy vélik, épp a válság idején kell még hatékonyabban terméket előállítani, hogy versenyképesek maradjanak.
Természetesen a hosszú távú siker záloga a folyamatos fejlesztés. Az STI esetében ilyen például a ragasztógépen történő Braille-domborítás kivitelezése, de számos más innovációval is dicsekedhetnek.
– Vannak olyan újdonságok is, melyek jelenleg már itt vannak, használjuk is őket, de biztos vagyok abban, hogy a jövőben komolyabb szerephez is juthatnak – vázolja fel az elkövetkező évek lehetséges trendjét Kolozsvári György. – Ilyen például a 3D animációs minta, amit ma már üzemszerűen használunk az STI-ben. Ez azt jelenti, hogy a hagyományos mintakivágás mellett virtuálisan is elkészítjük a mintát, amelyet a partner három dimenzióban tud megjeleníteni a saját számítógépén.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >