Nyomás alatt a magyar webshopok

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 11. 06. 19:56
🎧 Hallgasd a cikket:

Bár a hazai webáruházak többsége (80%-a) továbbra is növekedésre számít 2025-ben, a nemzetközi piacterek belépése érezhető nyomást gyakorol rájuk: egyharmaduk már forgalmi visszaesést érez. Ugyanakkor közel ötödük kifejezetten jelentős bővüléssel kalkulál, derül ki a Shoprenter és a Visa közös Nagy Webáruház Felméréséből.

A cikk a Trade magazin 2025/11. lapszámában olvasható.

A webshopok 9%-a 2025-ben indult, ami továbbra is az e-kereskedelem iránti erős vállalkozási kedvre utal. Az újonnan indult webshopok az átlagnál bizakodóbbak: 91%-uk növekedést prognosztizál, több mint harmaduk (38%) pedig másfélszeres árbevétel-növekedést tervez.

A háttérben ugyanakkor komoly működési nehézségek húzódnak meg. A legnagyobb problémát a válaszadók szerint az új vásárlók megszerzése (64%) és a vásárlási gyakoriság növelése (62%) jelenti. Emellett jelentős terhet ró a kereskedőkre a marketingmenedzsment (48%) és a visszatérő vevők megtartása (44%). A tőkehiány és a finanszírozási korlátok (37%) továbbra is akadályozzák a fejlődést.

A globális verseny hatása egyre inkább érzékelhető. A kínai hátterű Temu 2025-ös hazai megjelenése látványos piaci átrendeződést hozott: a kereskedők 33%-a forgalomcsökkenést tapasztalt az agresszíven árazó versenytárs miatt.

A fizetési szokásokban is átalakulás figyelhető meg. 2025-re a bankkártyás online fizetés vált a leggyakrabban használt móddá (35%), miközben a készpénzes utánvét részesedése – bár csökkenő – még mindig 28%. A bankkártyás utánvét aránya 21, a banki átutalásé 19%. 

Kapcsolódó cikkeink