Nyolc százalékpontnyit csökkent a Fogyasztói Bizalom Index
A csökkenés mértékéhez leginkább a tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási hajlandóság visszaesése járult hozzá, emellett az ország rövid távú gazdasági kilátásait illetően is egyre nő a borúlátók aránya.
A GfK Hungária és a
Corvinus Egyetem közös komplex indexe a tavalyi utolsó
negyedévben megdöntötte a 2006 decemberi negatív
rekordot. Az ország hosszú távú –
következő öt éves – gazdasági helyzetének
megítélése három százalékpontnyit
mozdult negatív irányba; a háztartások
saját anyagi helyzetükre vonatkozó megítélése
viszont gyakorlatilag nem változott.
A Vásárlási
Hajlandóság Index (VHI) az előző negyedévhez
képest 7,6 százalékpontos csökkenést
mutat és jelenleg 129,2 ponton áll, ami a 2002 óta
mért legalacsonyabb érték. A Fogyasztói
Várakozások Indexe (FVI) ennél nagyobb mértékben
esett: a 2007. szeptemberben mért 156,9-ről most 147,5 pontra
mérséklődött, ezzel megközelítve a
2006. decemberi 146,3 pontos mélypontot.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: az előző év azonos időszakához mérten 4,9, májushoz képest 1,2 százalékkal mérséklődött az ipari termelés júniusban
2025 júniusában az ipari termelés volumene 4,9 százalékkal elmaradt az…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Továbbra is visszafogott az ipar teljesítménye
Az ipar továbbra is gyenge számokat produkál: júniusban az ipari…
Tovább olvasom >AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >