Nyolc százalékpontnyit csökkent a Fogyasztói Bizalom Index
A csökkenés mértékéhez leginkább a tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási hajlandóság visszaesése járult hozzá, emellett az ország rövid távú gazdasági kilátásait illetően is egyre nő a borúlátók aránya.
A GfK Hungária és a
Corvinus Egyetem közös komplex indexe a tavalyi utolsó
negyedévben megdöntötte a 2006 decemberi negatív
rekordot. Az ország hosszú távú –
következő öt éves – gazdasági helyzetének
megítélése három százalékpontnyit
mozdult negatív irányba; a háztartások
saját anyagi helyzetükre vonatkozó megítélése
viszont gyakorlatilag nem változott.
A Vásárlási
Hajlandóság Index (VHI) az előző negyedévhez
képest 7,6 százalékpontos csökkenést
mutat és jelenleg 129,2 ponton áll, ami a 2002 óta
mért legalacsonyabb érték. A Fogyasztói
Várakozások Indexe (FVI) ennél nagyobb mértékben
esett: a 2007. szeptemberben mért 156,9-ről most 147,5 pontra
mérséklődött, ezzel megközelítve a
2006. decemberi 146,3 pontos mélypontot.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >77 ezer forint: ennyit terveznek idén költeni a magyarok karácsonyi ajándékra
Szeretteinkkel szívesebben találkozunk személyesen karácsonykor, az ajándékokat viszont egyre gyakrabban…
Tovább olvasom >A diabétesz előszobája: az elhízás megháromszorozza a cukorbetegség kialakulásának kockázatát
Miközben a cukorbetegséghez és annak szövődményeihez köthető halálozás folyamatosan nő…
Tovább olvasom >