Nyolc százalékpontnyit csökkent a Fogyasztói Bizalom Index
A csökkenés mértékéhez leginkább a tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási hajlandóság visszaesése járult hozzá, emellett az ország rövid távú gazdasági kilátásait illetően is egyre nő a borúlátók aránya.
A GfK Hungária és a
Corvinus Egyetem közös komplex indexe a tavalyi utolsó
negyedévben megdöntötte a 2006 decemberi negatív
rekordot. Az ország hosszú távú –
következő öt éves – gazdasági helyzetének
megítélése három százalékpontnyit
mozdult negatív irányba; a háztartások
saját anyagi helyzetükre vonatkozó megítélése
viszont gyakorlatilag nem változott.
A Vásárlási
Hajlandóság Index (VHI) az előző negyedévhez
képest 7,6 százalékpontos csökkenést
mutat és jelenleg 129,2 ponton áll, ami a 2002 óta
mért legalacsonyabb érték. A Fogyasztói
Várakozások Indexe (FVI) ennél nagyobb mértékben
esett: a 2007. szeptemberben mért 156,9-ről most 147,5 pontra
mérséklődött, ezzel megközelítve a
2006. decemberi 146,3 pontos mélypontot.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A HELL ENERGY is reagált az energiaitalra vonatkozó új szabályra
A magyar Országgyűlés döntése értelmében mostantól Magyarországon törvény tiltja a…
Tovább olvasom >Vámháború árnyékában – Felforgatja-e a világgazdaságot az amerikai protekcionizmus?
Új szakaszába lépett az Egyesült Államok és Kína között évek…
Tovább olvasom >Az Országos Kereskedelmi Szövetség az árréscsökkentés kivezetését javasolja
Az árréscsökkentés kivezetését javasolja az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ); a…
Tovább olvasom >