Nyolc százalékpontnyit csökkent a Fogyasztói Bizalom Index
A csökkenés mértékéhez leginkább a tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási hajlandóság visszaesése járult hozzá, emellett az ország rövid távú gazdasági kilátásait illetően is egyre nő a borúlátók aránya.
A GfK Hungária és a
Corvinus Egyetem közös komplex indexe a tavalyi utolsó
negyedévben megdöntötte a 2006 decemberi negatív
rekordot. Az ország hosszú távú –
következő öt éves – gazdasági helyzetének
megítélése három százalékpontnyit
mozdult negatív irányba; a háztartások
saját anyagi helyzetükre vonatkozó megítélése
viszont gyakorlatilag nem változott.
A Vásárlási
Hajlandóság Index (VHI) az előző negyedévhez
képest 7,6 százalékpontos csökkenést
mutat és jelenleg 129,2 ponton áll, ami a 2002 óta
mért legalacsonyabb érték. A Fogyasztói
Várakozások Indexe (FVI) ennél nagyobb mértékben
esett: a 2007. szeptemberben mért 156,9-ről most 147,5 pontra
mérséklődött, ezzel megközelítve a
2006. decemberi 146,3 pontos mélypontot.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: augusztusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 2,4, az előző havit 0,8 százalékkal haladta meg
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >NGM: nő a vásárlóerő, bővül a kiskereskedelem – a családi adócsökkentések és a nyugdíjasok élelmiszerutalványa tovább erősítik a forgalmat
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >K&H Elemzői kommentár: Van még tér a bővülésre a magyar boltokban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >