Nyolc év alatt félszáz: a Tesco-nál már hagyománnyá vált az aukciós eladás
Még mindig az árverés a nélkülözhetővé vált gépek, alkatrészek és szerszámok legeredményesebb értékesítési formája. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy ötven alkalom során több ezerszer ütötték már le a Tesco használaton kívülre helyezett eszközeit. A brit lánc a Magyarországon évek óta bevált gyakorlatát kiterjesztette Csehországra és Szlovákiára is – ezúttal például bálázók, tömörítő prések és konténerek érhetők el a kínálatból.
Az eladó bevételt generál, mert olyan, a termelésből kivont eszközöktől válhat meg, amelyek mások számára komoly hasznot jelenthetnek, a vevő pedig alacsony áron férhet hozzá a kipróbált technikákhoz, melyek ugyanakkor versenyelőnyhöz juttathatják, hiszen az aukciókon nem egyszer a legkorszerűbb technológiák cserélnek gazdát. Ennek az egyszerű igazságnak a felismerése vezethetett odáig, hogy a hazai árverési platform egyre nagyobb sikereket ér el. A Tesco láncnak 2011-ben volt az első online aukciója, most pedig már túl van az 50. aukcióján, ami szintén a metódus sikerét bizonyítja.
„Jó eredményeket hozott az első félévben a hazai ipari aukciós piac. Miközben a forgalom meghatározó hányadát továbbra is gépek, ezen belül is szerszámgépek tették ki, nagyon megnőtt a kínálat az egyéb eszközökből és berendezésekből. Jellegzetes példa erre az irodabútor, amiből nemcsak a felhozatal, de a kereslet is látványosan bővült – mondta Kocsis Csaba, az árveréseket bonyolító Intergavel Kft. vezetője. Ezt a trendet erősítette a legnagyobb hazai élelmiszerlánc, a Tesco legújabb, határokon átívelő döntése.
Míg a fejlett európai országokban a használt, de használható ipari gépek, illetve az üzleti működéshez szükséges legkülönbözőbb eszközök kereskedelme évtizedek óta létező és kiaknázott terület, addig Közép-Kelet-Európában a másodlagos piac meglehetősen bizalmatlan, pedig magas azon feleslegessé vált, vagy lecserélt termelői vagyontárgyak száma, amelyek ezen a csatornán bosszúságból értékké alakulhatnak. Az utóbbi években a környezetvédelmi megfontolások is a másodértékesítés felé fordítják a vállalatokat, hiszen a még használható eszközöket nemcsak pazarlás, de környezetszennyezés is lenne egyszerűen kidobni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új típusú eladáshelyi hirdetőeszközt vezet be Magyarországon a Tesco
A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen…
Tovább olvasom >Növekedett a kereskedelem és az FMCG vonzereje a munkavállalók körében
Április 25-én 11. alkalommal hirdette ki a Randstad Magyarország legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Idén nyáron is tescózhatunk a Balatonon: kiszállítás akár 30 perc alatt a nyaralóba
A balatoni nyaralás egyszerre szólhat a gondtalan kikapcsolódásról és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Dinamikus bővülés a SPAR franchise hálózatában: 19 új üzlet Magyarországon
A SPAR franchise hálózata 2024 első félévében 19 új üzlettel…
Tovább olvasom >