Nyolc év alatt félszáz: a Tesco-nál már hagyománnyá vált az aukciós eladás
Még mindig az árverés a nélkülözhetővé vált gépek, alkatrészek és szerszámok legeredményesebb értékesítési formája. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy ötven alkalom során több ezerszer ütötték már le a Tesco használaton kívülre helyezett eszközeit. A brit lánc a Magyarországon évek óta bevált gyakorlatát kiterjesztette Csehországra és Szlovákiára is – ezúttal például bálázók, tömörítő prések és konténerek érhetők el a kínálatból.
Az eladó bevételt generál, mert olyan, a termelésből kivont eszközöktől válhat meg, amelyek mások számára komoly hasznot jelenthetnek, a vevő pedig alacsony áron férhet hozzá a kipróbált technikákhoz, melyek ugyanakkor versenyelőnyhöz juttathatják, hiszen az aukciókon nem egyszer a legkorszerűbb technológiák cserélnek gazdát. Ennek az egyszerű igazságnak a felismerése vezethetett odáig, hogy a hazai árverési platform egyre nagyobb sikereket ér el. A Tesco láncnak 2011-ben volt az első online aukciója, most pedig már túl van az 50. aukcióján, ami szintén a metódus sikerét bizonyítja.
„Jó eredményeket hozott az első félévben a hazai ipari aukciós piac. Miközben a forgalom meghatározó hányadát továbbra is gépek, ezen belül is szerszámgépek tették ki, nagyon megnőtt a kínálat az egyéb eszközökből és berendezésekből. Jellegzetes példa erre az irodabútor, amiből nemcsak a felhozatal, de a kereslet is látványosan bővült – mondta Kocsis Csaba, az árveréseket bonyolító Intergavel Kft. vezetője. Ezt a trendet erősítette a legnagyobb hazai élelmiszerlánc, a Tesco legújabb, határokon átívelő döntése.
Míg a fejlett európai országokban a használt, de használható ipari gépek, illetve az üzleti működéshez szükséges legkülönbözőbb eszközök kereskedelme évtizedek óta létező és kiaknázott terület, addig Közép-Kelet-Európában a másodlagos piac meglehetősen bizalmatlan, pedig magas azon feleslegessé vált, vagy lecserélt termelői vagyontárgyak száma, amelyek ezen a csatornán bosszúságból értékké alakulhatnak. Az utóbbi években a környezetvédelmi megfontolások is a másodértékesítés felé fordítják a vállalatokat, hiszen a még használható eszközöket nemcsak pazarlás, de környezetszennyezés is lenne egyszerűen kidobni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >