Nyitottak a németek az AI-ügynökökön keresztüli vásárlásra

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 11. 21. 09:51
🎧 Hallgasd a cikket:

A Mastercard friss kutatása szerint Németországban tízből négyen el tudják képzelni, hogy jövőbeni vásárlásait mesterséges intelligencia-alapú ügynökökre bízzák, a 30–39 évesek körében ez az arány 56%, Berlinben pedig 61%.

A Mastercard nemrégiben sikeresen lebonyolította az első autonóm vásárlásokat saját hálózatán keresztül, és bemutatta az ezt támogató Agent Pay nevű platformját, amely új biztonsági és hitelesítési szabványokat alkalmaz az AI-alapú tranzakciók számára. A rendszer regisztrálja és ellenőrzi az AI-ügynököket, majd integrálja őket a meglévő fizetési megoldásokba – adta hírül a Lebensmittelpraxis.

A GfK által októberben 1004 fő bevonásával végzett Mastercard Payment Pulse 2025 kutatás szerint több mint egyharmad nyitott lenne kassza nélküli boltokra, ahol arcfelismerés alapján történne az elszámolás. A 30–39 évesek fele tartja érdekesnek ezt a lehetőséget. Az önkiszolgáló kasszákat már a lakosság háromnegyede elfogadja, különösen fontosnak tartva a rendszer egyszerű kezelését, a teljes kosár egyben történő szkennelését és az automatikus korhatár-ellenőrzést.

Az érintéstmentes fizetés mára általánossá vált: tízből hét német így vásárol, több mint háromnegyedük legalább heti rendszerességgel. Egyharmad már okostelefont vagy okosórát használ a kasszánál, a 18–29 évesek körében ez az arány mára meghaladja az 57%-ot szemben a három évvel ezelőtti 44%-kal. Ma már tízből kilenc vásárló elvárja a digitális fizetési lehetőséget, a fiatalok kétharmada pedig előfordult, hogy ennek hiánya miatt hagyott ott egy üzletet vásárlás nélkül.

Kapcsolódó cikkeink