Nyitott fizetési szolgáltatást indít a MasterCard
A MasterCard kártyatársaság magyar idő szerint kedden hajnalban jelentette be új, több szempontból is nyitott üzleti modellen alapuló szolgáltatásának bevezetését, a kártyacég azt ígéri, hogy az új megoldásban egyesíti a bolti, a mobilos és az internetes fizetéseket.
A MasterCard az MTI-hez eljuttatott közleményében ismerteti: a PayPass Tárca néven bemutatott rendszer nem csupán MasterCard vagy Maestro, de más típusú, például Visa, illetve Amex fizetési kártyákat is elfogad majd, és integrálni képes más létező vagy majd a jövőben létrejövő mobiltárcákat is.
A közlemény idézi Hemberger Andrást, a MasterCard üzleti vezetőjét, aki elmondta: a PayPass Tárca valójában egy fizetési keretrendszer, amelybe a jelenleg elképzelhető „legnagyobb szabadsággal” csatlakozhatnak a felhasználók, a partnerek, a szolgáltatók, a bankok és a kereskedők.
A közlemény szerint a nyitott rendszer képes lehet megvalósítani azt az elképzelést, hogy a felhasználó számtalan bankkártya, pontgyűjtő és más fizetési plasztik helyett egyetlen eszközzel fizethessen az interneten a mobiltelefonján vagy akár az áruházban.
A MasterCard a PayPass Tárca szolgáltatásához új elfogadói rendszert is kiépít, amelynek alapja a ma már világszerte több százezer, a kártyát csupán közelítésre elfogadó PayPass hálózat, illetve a MasterCard és a Maestro kártyák internetes jelenléte.
A közlemény szerint az American Airlines légitársaság és a Barnes & Noble webáruház elsőként helyezi el a PayPass Online elfogadást jelző gombot a fizetési weboldalukon, az American Airlines pedig mobil alkalmazásába is integrálja a PayPass Tárcát – olvasható a közleményben.
A szolgáltatás elsőként az internetes fizetési szolgáltatással indul 2012 harmadik negyedévében az Egyesült Államokban, Kanadában, Ausztráliában és Nagy Britanniában. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >