Nyírmeggyesen fejlesztett a konzervipari cég
A magyar gazdaság nem lehetne sikeres a vidék élelmiszeripara nélkül, amelynek termelése az idei első félévben 11 százalékkal növekedett – jelentette ki Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter tárcája közleménye szerint hétfőn Nyírmeggyesen.
A Parmen Konzervipari Zrt. nyírmeggyesi beruházásának keretében a vállalat bővítette a gyártócsarnokát, új raktárat épített, illetve technológiafejlesztés is történt. A projekt értéke 560 millió forint, ehhez a kormány 280 millió forint támogatást nyújtott, amiért cserébe 177 munkahely megmaradása vált garantálttá.
A miniszter beszédében rendkívül sikeresnek nevezte a magyar élelmiszeripart, és közölte, annak termelési értéke idén meghaladja a 2000 milliárd forintot, az ágazat pedig több mint 143 ezer ember számára biztosít munkalehetőséget.
Szijjártó Péter hangsúlyozta, hogy a kormány a koronavírus-járvány okozta gazdasági nehézségek kezelése érdekében támogatta a vállalkozásokat abban, hogy leépítések helyett új beruházásokat hajtsanak végre. „Ez a politika sikeresnek bizonyult, és lehetővé tette, hogy célként tűzzük ki a magyar bruttó hazai termék (GDP) 5,5 százalékos idei növekedését” – mondta a miniszter.
Hozzátette, sok beruházásra van szükség ahhoz, hogy az ország az új világgazdasági korszak nyertesei közé tartozzon, de ezen a téren is működnek az intézkedések. Idén a második negyedévben 10,8 százalékkal több beruházásra került sor, mint tavaly, a magyar gazdaság beruházási rátája eddig 27,5 százalékos, ami a legjobbak között van az Európai Unióban.
Arról is beszámolt, hogy a kormány támogatási programjának köszönhetően jelenleg 49 beruházás zajlik Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében összesen 27 milliárd forint értékben, amelyekhez az állam 12 milliárd forint támogatást nyújtott. Mint mondta, tízezer munkahelyet sikerült így megőrizni, amelyeknek egy jelentős része veszélybe került volna a vállalatok beruházásai és a kormány támogató politikája híján.
A tájékoztatás szerint a Parmen Konzervipari Zrt. kapacitásbővítése nyomán új termékekkel egészül ki a portfólió, s két év alatt mintegy 30 százalékos termelésnövekedésre lesz lehetőség, így 250 munkahely válik „betonbiztossá” hosszú távon. A vállalat bevételeinek 48 százaléka a külpiacokról származik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Lengyel kormányfőhelyettes: az EU-Mercosur együttműködési szerződés veszélyezteti a lengyel mezőgazdaságot
Az Európai Unió és a dél-amerikai Mercosur szabadkereskedelmi övezet tagállamai…
Tovább olvasom >Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 7,2 százalékkal csökkent szeptemberben
2024 szeptemberében az ipari termelés volumene 7,2, munkanaphatástól megtisztítva 5,4…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >