Nyilvánosak a Tesco Csoport éves eredményei
A Tesco Csoport ma nyilvánosságra hozta a 2014-2015-ös üzleti év eredményeit.
A Tesco Magyarország az előző év azonos időszakához képest 2,1% növekedést ért el, ami elsősorban az élelmiszer választék fejlesztésének, a vásárlók számára kedvező akcióknak és áraknak, illetve az online kereskedelem valamint a kisformátumú boltok fejlődésének köszönhető.
David Morris, vezérigazgató, Tesco Európa:
„A kiskereskedelmi piac egy kihívásokkal teli éven van túl, ugyanakkor megmutattuk, hogy mi mindenre vagyunk képesek, ha a vásárlót helyezzük a középpontba. Csehországban egész évben folyamatos fellendülést tapasztaltunk az előző évi eredményekhez képest, és a régió többi piacán, Magyarországon, Szlovákiában és Lengyelországban is fejlődést mutattunk.Hálás vagyok kollégáimnak, hogy továbbra is nagy odaadással és elkötelezetten dolgoznak azért, hogy vásárlóinknak mindig és mindenhol a lehető legjobbat nyújtsuk.
Bár régiós szinten biztató eredményeket értünk el az előző pénzügyi évhez képest, továbbra is a nyereségesség elérése a fő célunk. Versenyképességünk javítása illetve a fenntartható működés biztosítása érdekében Csehország, Magyarország, Lengyelország és Szlovákia egy vezetőség irányításával, Tesco Európa néven önálló üzleti egységként működik a jövőben. A változás hatására egyszerűsödik működésünk, ami egyszerre tesz versenyképesebbé és agilisabbá bennünket, egyúttal biztosítja, hogy helyi szinten még gyorsabban tudjunk reagálni vásárlóink igényeire. A Tesco Európa a négy országban jelen lévő szaktudásunkat egyesíti és még sikeresebb, fenntarthatóbb jövőt biztosít a régió számára.”
• A pozitív közép-európai eredmények annak köszönhetők, hogy Magyarország a második félévben, az előző évhasonló időszakához képest növekedett, valamint a cseh piac négy egymást követő negyedévben is pozitívan zárt.
• Lengyelországban és Szlovákiában az erős karácsonyi szezon járult hozzá az előző évhez viszonyított eredmény javulásához.
• A vásárlói élmény további javítása érdekében fejlesztettük üzleteinket, még versenyképesebbé tettük sajátmárkás termékválasztékunkat és továbbra is nagy hangsúlyt fektettünk a frissárura.
• Vásárlóink körében továbbra is népszerű az Online Bevásárlás Szolgáltatásunk, amely már több mint 20 millió vásárlót ér el a régióban.
• A Tesco Európa létrejöttével tovább fejlődhet a vállalat versenyképessége. A felszabaduló erőforrásokat a vásárlóinknak kínált szolgáltatások fejlesztésére fordítjuk.
Pálinkás Zsolt, működési ügyvezető igazgató, Tesco-Global Áruházak Zrt. :
„Büszke vagyok kollégáimra, hiszen kitartó munkájuknak köszönhetően pozitív eredménnyel zártuk az év második felét. Azzal, hogy a régió négy országában (Magyarország, Csehország, Szlovákia, Lengyelország) lévő szaktudásunkat egy önálló közép-európai üzletágban egyesítjük, megszüntetjük a párhuzamos folyamatokat és az így felszabadított erőforrásainkat a magyar vásárlók még magasabb szintű kiszolgálására tudjuk fordítani.”
Bázishoz viszonyított forgalomnövekedés*(ÁFA-val, üzemanyag nélkül) | |||||||||
2014/15 | |||||||||
Q1 | Q2 | H1 | Q3 | Q4 | H2 | FY | |||
Európa | (1,0)% | (2,5)% | (1,8)% | (1,2)% | 1,0% | 0,00% | (0,8)% | ||
Magyarország^^ | 2,7% | (0,6)% | 1,0% | 1,4% | 4,7% | 3,2% | 2,1% |
• * A bázishoz viszonyított forgalomnövekedést folyamatos működési bázison mutatjuk.
• ^ ^ A 2013. július közepén bevezetett szabályozás miatt, mely megtiltja a nagyobb kiskereskedelmi egységeknek a dohánytermék árusítását, Magyarország bázishoz viszonyított forgalomnövekedése a 2014/15-es pénzügyi évre a dohánytermékek értékesítése nélkül értendő.
• Vásárlóink pozitívan fogadták az élelmiszer választékunk fejlesztésébe fektetett munkánkat, és biztató fejlődést tapasztaltunk az online kereskedelem valamint a kisformátumú boltok területén is.
• Tavaly újra bevezettük Value termékválasztékunkat, és növeltük a hazai forrásból származó termékek számát.
• Piacvezető Online Bevásárlás Szolgáltatásunk kényelmet és széles termékkínálatot nyújt a vásárlóknak. A 2013. március 16-i indulása óta a Tesco Online Bevásárlás kiemelkedően magas, 97-98%-os vásárlói elégedettség mellett közel fél millió kiszállítást teljesített.
• Továbbra is a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet kiemelt támogatói vagyunk. A tavasszal meghirdetett közös adománygyűjtő kampány során a vásárlókkal közösen összesen 113 millió forint adományt adtunk át partnerünknek, melyet a Segélyszervezet az általa támogatott hátrányos helyzetű családok megsegítésére fordított. Az egészséges életmód elkötelezett híveként elindítottuk a gyerekeknek szóló Tiniséf főzőprogramunkat, melyen több mint 1500 gyermek vett részt különböző versenyeken és az iskolákban megrendezett főzőprogramokon.
Kapcsolódó cikkeink
Meghosszabbított határidővel, november 15-ig lehet pályázni a Tesco programjában a helyi fiatalok és közösségek jövőjére biztosított támogatásért
A nagy érdeklődésre való tekintettel a Tesco meghosszabbította a „Start…
Tovább olvasom >Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >