Nyilvános a vasárnapi boltbezárásra vonatkozó 2011-es közvéleménykutatás
Nyilvánosságra hozta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) a kormany.hu oldalon a vasárnapi zárva tartásról 2011-ben megrendelt közvéleménykutatást. A tárca hétfői közleményében hangsúlyozza, hogy ez nem a vasárnapi pihenőnap lehetséges következményeiről szóló hatástanulmány.
Az NGM közleménye szerint a 2011-es külső beszerzések közül csak az M.S. Concord Tanácsadó és Szolgáltató Bt-től megrendelt közvélemény-kutatás foglalkozik a vasárnapi pihenőnappal. A cég 2011 áprilisában készített felmérést a vasárnapi nyitva tartás lakossági megítéléséről a minisztérium megrendelésére, ebben 800 embert kérdeztek meg vásárlási szokásaikról.
A tárca hangsúlyozta: a kormany.hu weboldalra is feltett dokumentum – a Népszabadságban megjelent hírekkel ellentétben – nem a vasárnapi pihenőnap lehetséges következményeiről szóló hatástanulmány. A minisztériumnak továbbra sincs tudomása arról, hogy ebben a témában elemzés született volna a minisztérium megbízásából – közölték.
A kormany.hu oldalon megtalálható 2011-es felmérés összefoglalója szerint a lakosság enyhe többsége, 54 százaléka ellenezte az üzletek vasárnapi bezárását.
A dokumentum szerint az országos átlagot tekintve a nagybevásárlások 18,5 százaléka történik vasárnap. Tudatos vasárnapi vásárlásról a megkérdezettek 37,8 százaléka számolt be.
A vasárnapi vásárlás döntő része a multinacionális cégeknél zajlott, a válaszadók 69 százaléka ezt jelölte meg.
A megkérdezettek csaknem 60 százaléka válaszolta azt, hogy a vasárnapi vásárlást meg tudná oldani máshol vagy más napokon.
A válaszadók 75 százaléka szerint a vasárnapi vásárlást nem kötik össze más, egyéb szórakozással vagy kikapcsolódással.
A dokumentum szerint a szegénységi küszöb felett a vasárnapi zárva tartást elutasítók aránya 74,9 százalék, ami azt mutatja, hogy a viszonylag jobb helyzetben lévők ragaszkodnak a vasárnapi nyitva tartáshoz. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új lépés a kkv-k megerősítése érdekében, elindult a Nemzeti Bajnokok hitelprogram
Megjelent a GINOP Plusz Nemzeti Bajnokok pályázati felhívás, amelyben 155…
Tovább olvasom >Nagy Márton: hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre
Hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre,…
Tovább olvasom >NGM: fogyasztói bizalom és hatékony jogérvényesítés a European Consumer Summit fókuszában
A fogyasztói bizalom erősítése, a digitális piac biztonságának garantálása és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Itthon csak importban fogy a bio – kitörési pont lehet a közétkeztetés
Bár a bioélelmiszerek hazai kiskereskedelmi forgalma dinamikusan nő, még mindig…
Tovább olvasom >Új lendületet kapna az egységes piac: uniós stratégia a kereskedelmi akadályok lebontására
Az Európai Bizottság új stratégiával frissítené fel az egységes piacot:…
Tovább olvasom >Nem a patikákon múlik – önkéntes árkorlátot kérne a kormány a gyógyszerpiaci szereplőktől
A kormány a nem támogatott gyógyszerek árának letörését tűzte ki…
Tovább olvasom >