Nyert a Starbucks az Európai Bíróságon
A Starbucks nyert, a Fiat veszített kedden az Európai Bíróságon a tiltott állami támogatással kapcsolatos ügyében, az amerikai kávézóláncnak így nem kell megfizetnie több tízmillió eurónyi elmaradt adót, míg az olasz autógyártónak igen.
Az Európai Bizottság 2015 októberében illegális állami támogatásnak minősítette azon adókedvezményeket, amelyeket Luxemburg nyújtott a Fiatnak, Hollandia pedig a Starbucksnak, és elrendelte a becslései szerint 20-30 millió euró elmaradt adó visszafizettetését.
Később a két ország és a két vállalat fellebbezett az európai uniós versenyhatóságként eljáró intézmény határozata ellen.
A luxembourgi székhelyű törvényszék keddi ítéletében a Starbucks keresetének helyt adott, a Fiatét viszont elutasította.
A bírák megállapították, hogy a Fiat a valódinál lényegesen alacsonyabb adóalap után fizetett, míg a másik ügyben arra jutottak, hogy a brüsszeli testületnek nem sikerült bizonyítania, hogy a Starbucks tisztességtelen versenyelőnyben részesült volna.
Az ítéletek ellen két hónapon belül még fellebbezés nyújtható be. (Bajnok Artúr, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Starbucks: vége a csak elvitelre szóló kávézóknak – visszatérés a vendéglátás melegségéhez
Radikális stratégiai váltásba kezd a világ legnagyobb kávézólánca: a tőzsdén…
Tovább olvasom >Visszahívja az irodába dolgozóit a Starbucks
Szigorítja a Starbucks a hibrid munkavégzés szabályait: októbertől a vállalat…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával segíti baristáit a Starbucks
35 amerikai üzletében kezdte tesztelni a Starbucks új generatív mesterségesintelligencia-eszközét,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kutatás: Óriási a szakadék a turisták környezettudatossága és valós utazási szokásai között
Bár egyre több turista vallja magát környezettudatosnak, utazási szokásaikban ez…
Tovább olvasom >Csak egyszerű alapanyagokból! Vágod? – A nap videója
Főleg tofu és uborka. De ahogy tálalják… Persze késkezelésből azért…
Tovább olvasom >Mit rejt a fehérneműd? – A nap képe
A divattervező Calvin Klein provokatív reklámkampányokat használt arra, hogy párbeszédet…
Tovább olvasom >