Magazin: Nyerő kártyák
A nyereményjáték és a főzőverseny főtámogatója a Mastercard volt – az együttműködés motivációiról és részleteiről Mondovics Péterrel, a cég marketing managerével beszélgettünk.
Hogy kerül a Mastercard az „asztalra”?
– Ennek megértéséhez vissza kell nyúlnunk az alapokhoz. A Mastercard a közhiedelemmel ellentétben nem kártyakibocsátó, hanem fizetéstechnológiai cég, nagy vonalakban a kereskedőt kötjük össze az ügyféllel. Alapértékként tekintünk a folyamatos innovációra, aminek fő célja a fizetés egyszerűsítése, gördülékenyebbé tétele. A munkánk alapja a hatékony együttműködés a kereskedőkkel; az ő meghatározó érdekük a gyorsabb, biztonságosabb fizetés, a kasszák áteresztőképességének növelése – azaz a kártyahasználat. Ha a vásárló gyorsabban tud fizetni, az egyértelmű pozitív hatással van az ügyfélélményre. Vevőnek, kereskedőnek egyaránt érdeke tehát a kártyahasználat gyors terjedése.
A Mastercard a B2B-t kiemelt szegmensként kezeli – ide tartozik a METRO is –, ahol egyre inkább elektronikus irányba terelődik a fizetés. Partnereinkkel szívesen veszünk részt közös kártyahasználat-ösztönző kampányokban, amelyek célja nemcsak a forgalomnövelés, de a vevők ösztönzése is a gyakoribb visszatérésre. Idén nagy örömmel fogadtuk a METRO kezdeményezését.
Miért pont főzős promóciót választottak?
– Kommunikációnk egyik fő eleme az élményközpontúság, márpedig a közös főzés mindennapjaink egyik igazán kellemes élménye. A témában méreténél, ügyfélkörénél és koncepciójánál fogva keresve sem lelhettünk volna a METRO-nál jobb partnerre. Az áruházlánc egyre erősebb a gasztronómiában, és a főzőverseny ezzel az adottsággal remekül „rezonál”. 13 áruház vett részt a az akcióban, vonzóak voltak a kedvezmények és a nyeremények. A visszajelzéseink is igazolták a döntés helyességét: a motivációk hatékonynak bizonyultak, a promóció sikeres lett.
Nekünk fontos, hogy a közös kampányokban a kártyás fizetéssel kapcsolatos előnyöket ne csak a Mastercardhoz mint brandhez kössék, hanem a kereskedőkhöz is: ez egy win-win minden fél számára. Mondanék egy másik jól működő példát az érintéses fizetés elterjesztése kapcsán: a különféle fesztiválok első kártyás fizetési rendszereinek kialakításában sem anyagi megfontolásból vettünk részt; próbáltunk abban segíteni, hogy a fiataloknak természetessé váljon a kártya használata, itt magát a mozdulatot (ahogy hozzáérintjük a kártyát a terminálhoz) igyekeztünk edukálni – azaz egy mozdulatba invesztáltunk komoly forrásokat. Ebből a nap végén a fesztiválszervezők, a kereskedők és végső soron az ügyfél is nyert – legfőképpen időt és kényelmet.
Milyen szinergiákat biztosít együttműködésük a METRO-val?
– A promóció kampányának jó része digitális felületeken futott – ez tökéletesen egybevág azzal, ahogy mi gondolkozunk a világról. A digitális eszközök és folyamatok fejlődése jócskán átírja a vásárlói élményt. Együttműködésünk a kereskedőkkel ott működik a legjobban, ahol a partnerünk nyitott az innovációkra, fontosnak tartja saját digitális fejlődését és aktívan tesz az ügyfélélményért – Az Év Kereskedője versenyünkkel honoráljuk is ezt.
Ahol sűrű a kártyahasználat, ott tapasztalataink szerint megnő a forgalom, a vásárló is többet költ. A rendszer kiépítésével a kereskedő tevékenysége a logisztikától a promóciókig optimalizálhatóvá válik. A hűségprogramok könnyebben kezelhetők, több minden tudható meg a vevőről, könnyebben lesz megszólítható. Mindez ma azért kulcskérdés, mert a személyre szabott kommunikáció tekintélyes versenyelőnnyé válhat.
Ezen a területen hogyan tudják támogatni partnereiket?
– Idén útjára indítottuk a bankkártyákhoz kapcsolódó hűségprogramunkat, amit széles körben elérhetővé tettünk kereskedő partnereink számára. Az elv nagyon egyszerű: a bankkártyás vásárlásaimmal pontokat gyűjtök, amit a kereskedő partnereknél ajánlatokra – nemegyszer élményekre – válthatok. Ez már egy teljesen digitális program, amelyet össze tudunk párosítani bármilyen fizetési vagy kereskedői alkalmazással.
A gasztronómiától indultunk el; Önnek melyik konyha, melyik étteremtípus a kedvence?
– Gyengém a fine dining, de feleségemmel – aki nem mellesleg gasztroblogger – nagyon szeretjük a hiteles indiai és olasz konyhát. Így nyilván nem meglepő: az éttermek közül is elsősorban az autentikus kínálatot és atmoszférát nyújtókat értékeljük leginkább, ennek megfelelően választunk itthon és külföldön egyaránt. //
Kapcsolódó cikkeink
Aprópénztől csörgő zsebek
A tavalyi évhez képest, amikor az életünk a feje tetejére…
Tovább olvasom >Mastercard Green Friday kampánya idén a tudatos vásárlásra ösztönöz
A Mastercard második alkalommal indítja el a Green Friday kampányt,…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >