Nyereséget hoztak a receptdobozok a Crispnek Hollandiában
Június óta nyereséges a Crisp Hollandiában, köszönhetően a költségcsökkentési intézkedéseknek és receptdobozai sikerének. A vállalat célja, hogy jövőre Belgiumban is elérje a nyereségességet.
25%-os forgalomnövekedést ért el idén a Crisp, miután az elmúlt két évben 15%-kal csökkentette költségeit. Ennek eredményeként a vállalat először vált nyereségessé: működési szinten június óta pozitív eredményt könyvelhet el Hollandiában – nyilatkozta Tom Peeters vezérigazgató a holland FD napilapnak.
Bár a Crisp 2022-ben még 50 millió eurós veszteséget szenvedett el, a nyereségesség egyre fontosabbá vált a megváltozott befektetési környezet miatt. A növekvő kamatlábak megnehezítik a veszteséges növekedési szakaszban lévő cégek számára a kockázati tőke bevonását, így a Crisp átszervezte működését: az amszterdami központban tízből egy állást megszüntetett, bezárta a belgiumi disztribúciós központját Bornemben, és egy hatékonyabb csomagológépet kezdett el használni.
A pandémia utáni növekedés lassulása ellenére a cég eladásai továbbra is stabilan emelkednek: a heti rendeléseket leadó vásárlók száma 64%-kal nőtt az előző évhez képest. Ez részben a receptdobozok sikerének köszönhető, amelyek eladásai tavaly óta megduplázódtak. Az egy rendelésre jutó nyereség egy év alatt 10%-kal nőtt, így minden további rendelés hozzájárul a nyereséghez.
RetailDetail
Kapcsolódó cikkeink
Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >Gyengébben teljesítettek tavaly az A-márkák a holland szupermarketekben
2024-ben 9%-kal csökkent az A-márkás termékek értékesítése a holland szupermarketekben…
Tovább olvasom >Felvásárolja a belga Colruyt Group a Foodbaget
A belga Colruyt Group 100%-os tulajdonába kerül a Smartmat nevű…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újabb boltbezárási hullámot indít el a Lázár-minisztéium
Magyarországon a kereskedelmi beruházások több, mint 10 százalékkal visszaestek, a…
Tovább olvasom >GKI: Távol még az árstabilitás – idén 4,3%-os árindex várható
2025 májusában a KSH 4,4%-os fogyasztói árindex emelkedésről számolt be,…
Tovább olvasom >Coca-Cola HBC Magyarország: 22 millió forintnyi támogatás a hazai bartenderszakmának
A Coca-Cola HBC Magyarország 2025-ben 6 millió forinttal, az elmúlt…
Tovább olvasom >