Nyereséget hoztak a receptdobozok a Crispnek Hollandiában

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 10. 18. 09:52

Június óta nyereséges a Crisp Hollandiában, köszönhetően a költségcsökkentési intézkedéseknek és receptdobozai sikerének. A vállalat célja, hogy jövőre Belgiumban is elérje a nyereségességet.

25%-os forgalomnövekedést ért el idén a Crisp, miután az elmúlt két évben 15%-kal csökkentette költségeit. Ennek eredményeként a vállalat először vált nyereségessé: működési szinten június óta pozitív eredményt könyvelhet el Hollandiábannyilatkozta Tom Peeters vezérigazgató a holland FD napilapnak.

Bár a Crisp 2022-ben még 50 millió eurós veszteséget szenvedett el, a nyereségesség egyre fontosabbá vált a megváltozott befektetési környezet miatt. A növekvő kamatlábak megnehezítik a veszteséges növekedési szakaszban lévő cégek számára a kockázati tőke bevonását, így a Crisp átszervezte működését: az amszterdami központban tízből egy állást megszüntetett, bezárta a belgiumi disztribúciós központját Bornemben, és egy hatékonyabb csomagológépet kezdett el használni.

A pandémia utáni növekedés lassulása ellenére a cég eladásai továbbra is stabilan emelkednek: a heti rendeléseket leadó vásárlók száma 64%-kal nőtt az előző évhez képest. Ez részben a receptdobozok sikerének köszönhető, amelyek eladásai tavaly óta megduplázódtak. Az egy rendelésre jutó nyereség egy év alatt 10%-kal nőtt, így minden további rendelés hozzájárul a nyereséghez.

RetailDetail

Kapcsolódó cikkeink