Nyereségessé válhat a Tokaj Kereskedőház
A napokban kerül a kormány elé a Tokaj Kereskedőház négyéves fejlesztési terve, amely alapján az évtized végére a most még komoly anyagi támogatásra szoruló cég nyereséges lesz – írta a Magyar Idők keddi számában.
Szappanos Péter, az állami tulajdonú társaság nemrég kinevezett vezérigazgatója a lapnak elmondta: a 2013-ban indult komplex megújulási programban rögzített fejlesztések várhatóan 2017 végére készülnek el.
„Elsőként egy irányított erjesztésre alkalmas hűtőtartálycsarnokot építettünk meg. Emellett modernizáljuk az átvevő- és feldolgozóközpontot, a készáruraktárt, elkészül a hűtőtartálycsarnok második üteme, a szegi pincében kialakítunk egy, a teljes borvidéket bemutató látogatóközpontot és egy új irodaépület is épül. Az új palackozóüzemben várhatóan 2016 szeptemberében indulhat meg a munka” – sorolta a vezérigazgató.
Kitért arra, hogy januárban kerül a kormány elé az a négyéves üzleti terv, amely összesen 16,6 milliárd forint forrásigénnyel számol. „Célunk, hogy 2019-re nyereségessé váljon a társaság, de az értékcsökkenés és amortizáció előtti üzemi eredmény már 2018-ra pozitív lehet” – tette hozzá.
A kereskedőház évi 10 millió palackos kapacitással bír. A cég jelenleg elsősorban a volt keleti blokk országaiba szállít, a következő években azonban szeretne nyitni Kína, az Egyesült Államok, a skandináv országok és az Egyesült Királyság irányába. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
EU-csúcs: el kell mélyíteni a belső piacot
El kell mélyítenünk az Európai Unió belső piacát, a vállalatokat…
Tovább olvasom >Magyar siker a világ legjobb borászatainak rangsorában: a Szepsy Pince a 43. helyen
2024-ben is közzétették a World’s Best Vineyards rangsorát, amely az…
Tovább olvasom >Piacismeret, kapcsolatépítés, marketing
Nem feltétlenül egyforma tapasztalatokkal a hátuk mögött, de egyformán meghatározó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az AgroVIR Kft. felvásárolja a NEXT Farming szoftver magyarországi operációját
Az AgroVIR Kft. 2024. november 13-án 100%-os tulajdonrészt szerzett a…
Tovább olvasom >Új korszak a streamingben: 2,4 millió magyar gamer és a márkák találkozása
A Publicis Groupe Hungary kizárólagos partnerként csatlakozott az inStreamly platformhoz…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >