Nyereséges évet zárt a Tesco Magyarországon
Nyereséggel zárta legutóbbi gazdálkodási évét a Tesco-Global Áruházak Zrt. Magyarországon: a cég adózás utáni eredménye 13,2 milliárd forintra emelkedett az egy évvel korábbi jelentős, 68 milliárd forintos veszteséget követően – ez derült ki az áruházlánc nyilvános cégadatbázisban közzétett legfrissebb adataiból.
Az értékesítés nettó árbevétele a 2015. március 1. és 2016. február 29. közötti üzleti évben 0,71 százalékkal emelkedett az előző évhez képest, így 614 milliárd forint volt. Ez a növekedés a jelentés szerint elsősorban az élelmiszer választék fejlesztésének, a vásárlók számára kedvező akcióknak és áraknak, illetve az online kereskedelem, valamint a kis formátumú boltok fejlődésének eredménye – írták.
Az egyéb ráfordítások összege a tárgyévben 43,8 milliárd forintra csökkent. A jelentős csökkenést az okozta, hogy míg az előző üzleti évben az ingatlanokra közel 60 milliárd forint terven felüli értékcsökkenést számolt el a cég, addig az idén ennek értéke csupán 8,5 milliárd forint volt.
A pénzügyi műveletek eredménye 14,7 milliárd forint nyereség volt, ami az előző évhez képest 6,4 milliárd forinttal magasabb. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A kollégák elkötelezett munkájának köszönhetően a Tesco 73 százalékkal csökkentette élelmiszer-hulladékát
A Tesco a napokban publikálta kilencedik élelmiszerhulladék-jelentését, amelyben a hulladék…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >Megőrizte első helyét az online élelmiszerpiacon a Kifli.hu
A Kifli.hu került a dobogó legfelső fokára az idéntől már…
Tovább olvasom >SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >