Nyáron többet használjuk a bankkártyánkat
Több mint 30 százalékkal nőtt a külföldi bankkártyás vásárlások száma nyáron, összegük csaknem 32 százalékkal emelkedett, míg a belföldi bankkártyás vásárlások összege 12,9 százalékos növekedést, száma pedig 15,6 százalékos emelkedést mutatott ugyanebben az időszakban az év többi hónapjához képest – közölte a K&H az MTI-vel az ügyfélkörében mért adatokra hivatkozva.
A bank közlése szerint a pénzintézetnél idén június-augusztusban a bankkártyás tranzakciók száma 42,6 százalékkal, összege pedig 34 százalékkal emelkedett az előző év nyarához képest.
Horváth Magyary Nóra, a K&H Vigyázz, kész, pénz pénzügyi vetélkedőjének zsűritagja elmondta, a bank adatai szerint egy-egy vásárlás átlagos összege is magasabb az utazás alatt: míg Magyarországon 7 ezer forint, külföldön 12 ezer forint volt a bank ügyfeleinek átlagos költése egy vásárlás alkalmával. Hozzátette, a bank részben azért is vizsgálta ezeket a költéseket, mert nyaraláskor a gyerekek is könnyebben megtanulják hogyan kell a pénzzel gazdálkodni, illetve a bankkártyákat biztonságosan használni.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) összesítése alapján a második negyedévben idén 151,98 millió vásárlást bonyolítottak le magyar kibocsátású fizetési kártyákkal belföldön, az első negyedévben pedig 134,01 milliót. A vásárlások értéke az első negyedévben 944,32 milliárd forint volt, a második negyedévben meghaladta az 1066,64 milliárd forintot.
Az MNB honlapja szerint a második negyedévben 11,37 millió vásárlás történt külföldön magyar kibocsátású fizetési kártyákkal, az első negyedévben pedig 10,46 millió. A vásárlások értéke az első negyedévben 125,47 milliárd forint volt, amely a második negyedévben 134,34 milliárd forintra emelkedett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az okostelefonos fizetés biztonsága felér a bankkártyáéval
A huszonévesek többsége ugyanolyan biztonságosnak tartja digitalizált kártyával történő okostelefonos…
Tovább olvasom >5+1 aranyszabály digitális eszközeink védelmére
A digitális eszközök használata vitathatatlanul megkönnyíti az életünket, az online…
Tovább olvasom >MONEY.HU: Optimisták a magyarok az anyagi helyzetüket illetően
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb negyedéves lakossági felmérése szerint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >