Nyáron többet használjuk a bankkártyánkat
Több mint 30 százalékkal nőtt a külföldi bankkártyás vásárlások száma nyáron, összegük csaknem 32 százalékkal emelkedett, míg a belföldi bankkártyás vásárlások összege 12,9 százalékos növekedést, száma pedig 15,6 százalékos emelkedést mutatott ugyanebben az időszakban az év többi hónapjához képest – közölte a K&H az MTI-vel az ügyfélkörében mért adatokra hivatkozva.
A bank közlése szerint a pénzintézetnél idén június-augusztusban a bankkártyás tranzakciók száma 42,6 százalékkal, összege pedig 34 százalékkal emelkedett az előző év nyarához képest.
Horváth Magyary Nóra, a K&H Vigyázz, kész, pénz pénzügyi vetélkedőjének zsűritagja elmondta, a bank adatai szerint egy-egy vásárlás átlagos összege is magasabb az utazás alatt: míg Magyarországon 7 ezer forint, külföldön 12 ezer forint volt a bank ügyfeleinek átlagos költése egy vásárlás alkalmával. Hozzátette, a bank részben azért is vizsgálta ezeket a költéseket, mert nyaraláskor a gyerekek is könnyebben megtanulják hogyan kell a pénzzel gazdálkodni, illetve a bankkártyákat biztonságosan használni.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) összesítése alapján a második negyedévben idén 151,98 millió vásárlást bonyolítottak le magyar kibocsátású fizetési kártyákkal belföldön, az első negyedévben pedig 134,01 milliót. A vásárlások értéke az első negyedévben 944,32 milliárd forint volt, a második negyedévben meghaladta az 1066,64 milliárd forintot.
Az MNB honlapja szerint a második negyedévben 11,37 millió vásárlás történt külföldön magyar kibocsátású fizetési kártyákkal, az első negyedévben pedig 10,46 millió. A vásárlások értéke az első negyedévben 125,47 milliárd forint volt, amely a második negyedévben 134,34 milliárd forintra emelkedett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig sokan vannak azonban, akik szerint pénzkidobás ingatlant kivenni
Markánsan eltérően ítélik meg a középkorúak a lakásbérlést, mint lakhatási…
Tovább olvasom >Olcsóbb lett a gyümölcsjoghurt, de elszállt a narancslé ára
Egy év alatt 7 százalékkal drágultak a gyermekek által gyakran…
Tovább olvasom >K&H: a nagy programok hajtják a zöldhiteleket
A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: jövőre kilenc százalékkal nő a minimálbér
Jövőre kilenc, két év múlva tizenhárom, három év múlva pedig…
Tovább olvasom >