Nyári intimitások
A női intim higiénia és az óvszer általában egymás mellé kerül kihelyezésre a boltokban. Közös jellemzőjük, hogy a tabuk ledöntése és a folyamatos innovációk bevezetése áll a márkák tevékenységének központjában.A Libresse csapata figyeli és elemzi a nőket, testi és lelki adottságukat figyelembe véve tervezi meg legújabb termékeit. Célja egyszerű: jobbá tenni a nők mindennapjait – mondja Cserepes Szilvia, az SCA Hygiene Products Kft. marketingkoordinátora. Ez a gondolat jól összefoglalja a kategória küldetését és alapértékét. A hölgyek meghatározott termékeket keresnek kialakult termékhasználati szokásukhoz, így rutin-kategóriaszereplőként érdemes az ide tartozó cikkeket kezelni.
Három fogyasztói típus
A P&G megfigyelése szerint termékhasználat szempontjából 3 jól elkülöníthető fogyasztói típusra, az inkább betét, az inkább tampon, illetve a “rendszerhasználó” csoportra oszthatók fel a hölgyek. Ez utóbbi azt jelenti, hogy mind betétet, mind tampont használ, az alkalomtól, a menstruáció erősségétől és esetleges egyéb tényezőktől függően.
– A magyar női intimhigiéniás piac már régóta az egyik legfejlettebb a világon – mondja Janky Gyöngyi, a P&G vállalati kapcsolatok menedzsere. – Ez egyrészt abban mutatkozik meg, hogy az egészségügyi betétek–tisztasági betétek–tamponok aránya nagyjából egyharmad-egyharmad arányban oszlik meg, míg sok más – akár környező, akár nyugat-európai – országban az egészségügyi betétek képviselik a legmagasabb arányt. Másrészt az egészségügyi betéteken belül szinte kizárólag vékony betétek kaphatók. Az arányokban elsősorban a tisztasági betétek lassú, de folyamatos növekedése látható.
Szorosabb kötelékek
Sándor Judit, az SCA Hygiene Products trade marketing vezetője kiemelte, hogy a tisztasági betétek esetén megfigyelhető a drogéria és hipermarket túlsúlya, a tervezettebb vásárlás, a nagyobb promóciós kiszerelések tudatos keresése. Az egészségügyi betétek esetében hagyományosan a kis boltoknak is nagy a jelentősége csatornamegoszlás szempontjából.
A saját márkás termékek részaránya az intim higiéniai kategóriában mind az egészségügyi, mind a tisztasági betétek szegmensében 20 százalék felett van. Az árérzékenyebb vásárlók részére egyre szélesebb kínálattal jelennek meg a Privat Label termékek.
– Ha valaki egyszer már elégedett volt egy saját márkás termékkel, nehezebb meggyőzni arról, hogy vásároljon drágább, márkázott terméket. Ezért lesz még nagyobb szerepe a jövőben a lojalitás erősítésének, a márkahű fogyasztó különböző előnyökkel járó megjutalmazásának és az innovációnak – vallják a Libresse munkatársai.
Egyre jobb formában
Általános elvárás a hölgyek részéről, hogy egy egészségügyi betét legyen biztonságos, nedvszívása, illeszkedése, puhasága pedig kifogásolhatatlan. Hozzáadott értékként egyre több gyártó kínál légáteresztő, természetes összetevőjű megoldásokat, az ultravékonyság és a fehérneműhöz még jobban igazodó forma is egyre hangsúlyosabb.
A Libresse februárban vezette be a piacon egyedülálló termékét, a 26 darabos Hipster tisztasági betétet, amelyet francia típusú fehérneműhöz ajánl. Másik sikertermékük a Libresse Aloe&Chamomille Invisible, ami aloe- és kamillakivonatának köszönhetően antibakteriális, így az érzékeny bőrűek is bátran használhatják.
A természetközelibb termékek keresésére irányuló fogyasztói trendre a Procter & Gamble egy új márka, a Naturella bevezetésével válaszolt. Természetesen az Always egészségügyi betéteket folyamatosan fejlesztik. A legfrissebb innováció itt a 4 fix wings, vagyis a 4-szeres szárnyak kialakítása volt.
A Discreet tisztasági betétek újdonsága pedig a csipkeszerű mintázat, amely nagyon jól tükrözi ezen alkategórián belül az innovációk irányát, hiszen a megbízhatóság mellett kiemelt hangsúly kerül a hölgyek kellemes közérzetére is.
Természetes védelem
– Az intim higiéniás piac nyári szezonalitást mutat. A strandszezon és az utazások nagyobb óvatosságra sarkallják a hölgyeket, ezért extra figyelmet fordítanak az intim területek védelmére is – mondta Ivády Adrienn, a GlaxoSmithKline Kft. Customer Marketing Managere.
A Lactacyd Femina intim mosakodógél, intim mosakodóhab és intim tisztasági kendő formájában is kapható, így bármilyen élethelyzetben, a mindennapok során és speciális szituációban is megoldható használata. Az új Lactacyd Femina Plus+ intim bizonyítottan ápoló hatású mosakodó, tavaly novemberben került a magyar piacra. Ez a szappanmentes készítmény kifejezetten azokra az esetekre lett kifejlesztve, amikor a hüvely természetes egyensúlya felborul. Alacsony pH-értékének (pH 3.5), valamint magas természetes tejsavtartalmának köszönhetően gyengéden és hatékonyan segít helyreállítani a hüvely külső környékének természetes pH-egyensúlyát. Használata ezért javasolt menstruáció, terhesség, menopauza, illetve irritáció esetén.
A kategória három – élesen elkülönülő – szegmensre oszlik. A piac 62 százalékát a napi mosakodók, 28-at a törlőkendők, és 10 százalékát a belső használatú termékek képviselik. Idén nyáron, a tavalyi év sikerére alapozva, a GSK szervezésében megismétlésre kerül a Lactacyd Femina Intim mosakodógél hipermarketekben és drogériákban történő vásárlásához kötött, három hónapon át tartó SMS-promóciója. A terméken elhelyezett matricán lesz olvasható az aktivitás leírása. Már egyetlen, 200 ml-es Lactacyd Femina Intim mosakodógél vásárlásával lehet játszani a naponta kisorsolásra kerülő 3 darab 5000 forintos Triumph vásárlási utalványért.
Biztonság és élvezet
– Tapasztalataim szerint a vásárlók már nem annyira szégyenlősek, megnézegetik az óvszereket, hiszen rendkívül sokféle variánsból tudnak választani. Ugyanakkor a személytelen, önkiszolgáló csatornákban szerzik be a termékeket a legnagyobb részben, ami azért továbbra is bizonyos távolságtartást mutat – mondja Krassovics Miklós, az SSL Magyarország Kft. Brand Managere.
– Ma már az óvszer nemcsak egészségügyi és fogamzásgátló eszköz, hanem a szexuális kultúra és örömszerzés integráns része is, melynek játékossága, a kísérletező kedvet kiszolgáló választéka majdnem olyan fontos, mint az előző két funkció – teszi hozzá Magyar János, a Sico márkát forgalmazó Herbaker Kft. vezetője.
A kasszánál elhelyezett termékek az impulzus vásárlás legfőbb területei, azonban ami előny, hátrány is: a sorban állás, a továbbhaladás kényszere és a kíváncsi szemek nem kedveznek a válogatásnak, a gondolkodásnak. Ezért − ha erre mód van − célszerű a piperetermékek között a teljes választékot, míg a pénztárnál csak a néhány legkeresettebb típust és kiszerelést elhelyezni.
Síkosítók térnyerésben
A Durex által Szexuális Jóllét kategóriának elnevezett termékkör az óvszereket, síkosítókat és a vibrációs gyűrűket takarja. Ez a kategória az egyik legdinamikusabban növekvő az összességében egyre lassuló kozmetikai piacon. Külön is érdemes kiemelni a síkosítópiacot, ami a leginkább emelkedő alkategória. A trend hátterében állhat, hogy a domináns piacvezető Durex az elmúlt években a Play-koncepcióval, masszív tv-kampánnyal pozicionálta át a síkosítókat problémamegoldó eszközből örömszerző eszközzé, valamint hogy síkosítót a nem óvszerrel vagy egyáltalán nem védekezők is használnak.
A RakO Kft. hat különböző típusú óvszert kínál, köztük az úgynevezett Long Love-ot, amely meghosszabbítja a szerelmi együttlét időtartamát.
– A nagyobb csomagolás kedvezőbb árat jelent, ezért a legtöbb bolt ezeket is tartja, a bolt környezete vásárlóerejének függvényében – mondta Halászné Várnagy Ágnes, a RakO Kft. termékmenedzsere.
Heves jeges
A szakemberek egyetértenek abban, hogy a kategória szezonális csúcspontja nyáron van.
A Durex ezért a nyárra egy szezonális terméket is bevezet. A Durex Play 2in1 „Jeges élvezet” masszázszselé és síkosító, amelyet a mélyhűtőbe kell tenni, és pár óra után egy ovális alakú „jégkocka” pattintható ki belőle, amivel a forró nyarat hűsebbé, ugyanakkor az élményt még forróbbá tehetik az érdeklődők. Emellett a nyárra egy speciális promócióval is készülnek. A Durex Szexegyetem felvételt hirdet: a fődíj a Szexegyetem diplomaosztó bulija, hosszú hétvége egy luxusjachton a Balatonon. Teljes körű kommunikáció készül a promóciós üzenet átvitelére: display, mini-display, wobbler, poszter, szórólap; az új termékre pedig on-pack kommunikáció kerül.
Legújabb termékük a Durex Play O, ami egy élvezetet fokozó gél hölgyeknek.
A Sico is újít a nyárra – a márka már csomagolásában is exkluzív –, Wellnes&Love termékcsaládjának bevezetésével.
Az elmúlt időszakban megújult a RakO óvszerek csomagolása is. A kedvelt és megszokott piktogramok megmaradtak, de az összkép színesre, a különféle típusoknál eltérő színekre változott.
K. I.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >