Nyár a télben – angol módra

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 04. 07. 10:46

Nyár a télben – lehetne a szlogen, értve ezalatt, hogy ilyenkor is igyekeznek pozitív hangulatot sugározni a potenciális vásárlók felé. Itt jól megfér egymás mellett a karácsonyfa és az Afrikából érkező narancs.

Az angolok tudják, hogy a borús, ködös, napot nélkülöző időszakban hogyan gondolkodjanak pozitívan és serkentsék magukat jobb kedvre. Ez az egyik titka a sikernek.

A londoni utcák boltosai is keresik a megoldást. Így például a kávé, amely energiánk egyik forrása, központi szerepet kap a polcokon, vagy akár nyitott zsákokban ontja aromáját a bolti eladótérben. Mindez nem szokványos, hiszen a csomagolás általában elfedi a valódi aromát, illatot. De nem itt, ezzel a direkt kínálási módszerrel! Tudatják, melyik termék, íz, illat, fajta honnan érkezett, ez pedig a hitelesség forrása.

A mai eladóhelyi eszközök (POS) dömpingjében nehéz új megjelenési formákat találni, pedig az ötlet kvázi az utcán hever, a spanyolviasz feltalálása – ha már valaki megtette – csak alkalmazásra vár. Másoktól tanulni és azt megvalósítani érdem, az okos ember eszköztárát növeli. Minél egyszerűbb valami, annál inkább vonzza a szemet, ugyanakkor vásárlásra ösztönöz. Nem minden esetben kell segédeszköz, elég a puszta, kiváló terméket bemutatni és a márka, az áru önmagáért beszél, és nem utolsósorban eladja magát. A kávé különösen olyan termék, amely hat érzékeinkre, és a magyar vásárló, fogyasztó számára a kosárban kiemelkedő jelentőséggel bír.

Kávé nélkül nincs háztartás, mondhatnánk, hiszen mindenféle kávé felcsigázza ízlelőbimbóinkat, vásárlásra és fogyasztásra serkent. Áremelés ide vagy oda, a kávé marad, mivel már bizonyított, és már a török uralom óta meghódította a magyarok generációit.

Hogy milyen módon jutunk hozzá, hogyan ösztönöznek bennünket vásárlásra, az a gyártó és a kereskedő fantáziájától függ. Érdemes a jó példákból – például Whole Foods Market – tanulni, és az ötletet itthon is megvalósítani. n

Csík Klára

Kapcsolódó cikkeink