Nyakunkon a Black Friday – a GVH segít a vállalkozásoknak a megfelelő árazási gyakorlatok elsajátításában
A Gazdasági Versenyhivatal új podcast epizóddal segíti a vállalkozásokat megfelelő árazási gyakorlatok alkalmazásában. Az podcast epizód része a nemzeti versenyhatóság tájékoztató kampányának, amelyben többek között minivideókkal és részletes oktatóvideóval támogatja a fogyasztókat és a vállalkozásokat is a jogsértések és átverések elkerülése érdekében a novemberi akciózások időszakában.
A karácsony előtti időszakban elérhető árkedvezmények rengeteg ember számára jelentenek könnyebbséget és megtakarítást. Az akciókkal azonban természetesen csak akkor nyernek a fogyasztók, ha azt a vállalkozások tisztességes keretek között valósítják meg. A nemzeti versenyhatóság múlt héten közölte, hogy az elmúlt évekhez hasonlóan idén is tájékoztató kampánnyal támogatja a magyar fogyasztókat abban, hogy ne érje őket csalódás a szezonális akciók során, a vállalkozásokat pedig abban, hogy árazási gyakorlataikat megfelelően alakítsák ebben az időszakban is.
A tájékoztató kampány részeként a GVH most egy új podcast epizódot is közzé tett. Ebben Váczi Nóra, a GVH Versenytanácsának tagjának segítségével ismerhetik meg a hallgatók, hogy milyen árfeltüntetési szabályoknak kell megfelelniük a vállalkozásoknak. A podcastban olyan aggályos gyakorlatok is megvitatásra kerülnek mint:
- az akciót megelőző legalább 30 napban alkalmazott legalacsonyabb ár elhallgatása,
- vagy a termékek „ingyenes”, „díjtalan”, „térítésmentes” vagy hasonló jelzőkkel való hirdetése.
A legújabb GVH podcast epizódban emellett a fogyasztók számára hasznos tippek és tanácsok is elhangzanak, hogy a vásárlók minél felkészültebbek, illetve tudatosabbak legyenek a Black Friday időszakában. A podcast epizód elérhető a GVH honlapján, YouTube csatornáján, és Spotify csatornáján is.
A Gazdasági Versenyhivatal elhivatott, hogy mind a fogyasztók, mind a jogkövető vállalkozások számára megadjon minden támogatást, a jogsértések és átverések elkerüléséhez. A podcast epizód mellett a nemzeti versenyhatóság a fogyasztókat a közösségi oldalain elérhető minivideókkal, a kereskedőket pedig részletes oktatóvideóval is segíti.
A nemzeti versenyhatóság az elmúlt évekhez hasonlóan idén is folyamatosan figyeli a piaci jelzéseket, hogy közbeavatkozhasson a versenyt torzító jogsértések esetén. A GVH felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy a kereskedői gyakorlatokkal kapcsolatban továbbra is bárki élhet jelzéssel a Versenyhivatal felé a hatáskörébe tartozó ügyekben. Arról, hogy ezt mikor és milyen esetekben érdemes megtenniük, a GVH honlapján találnak részletes információkat.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >Nem mindegy, hogy borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi, hogy a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Megerősítette együttműködését a Gazdasági Versenyhivatal és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság
Közel 20 éve tartó szakmai együttműködést újított meg a Gazdasági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >