Nyakunkon a Black Friday – a GVH segít a vállalkozásoknak a megfelelő árazási gyakorlatok elsajátításában
A Gazdasági Versenyhivatal új podcast epizóddal segíti a vállalkozásokat megfelelő árazási gyakorlatok alkalmazásában. Az podcast epizód része a nemzeti versenyhatóság tájékoztató kampányának, amelyben többek között minivideókkal és részletes oktatóvideóval támogatja a fogyasztókat és a vállalkozásokat is a jogsértések és átverések elkerülése érdekében a novemberi akciózások időszakában.
A karácsony előtti időszakban elérhető árkedvezmények rengeteg ember számára jelentenek könnyebbséget és megtakarítást. Az akciókkal azonban természetesen csak akkor nyernek a fogyasztók, ha azt a vállalkozások tisztességes keretek között valósítják meg. A nemzeti versenyhatóság múlt héten közölte, hogy az elmúlt évekhez hasonlóan idén is tájékoztató kampánnyal támogatja a magyar fogyasztókat abban, hogy ne érje őket csalódás a szezonális akciók során, a vállalkozásokat pedig abban, hogy árazási gyakorlataikat megfelelően alakítsák ebben az időszakban is.
A tájékoztató kampány részeként a GVH most egy új podcast epizódot is közzé tett. Ebben Váczi Nóra, a GVH Versenytanácsának tagjának segítségével ismerhetik meg a hallgatók, hogy milyen árfeltüntetési szabályoknak kell megfelelniük a vállalkozásoknak. A podcastban olyan aggályos gyakorlatok is megvitatásra kerülnek mint:
- az akciót megelőző legalább 30 napban alkalmazott legalacsonyabb ár elhallgatása,
- vagy a termékek „ingyenes”, „díjtalan”, „térítésmentes” vagy hasonló jelzőkkel való hirdetése.
A legújabb GVH podcast epizódban emellett a fogyasztók számára hasznos tippek és tanácsok is elhangzanak, hogy a vásárlók minél felkészültebbek, illetve tudatosabbak legyenek a Black Friday időszakában. A podcast epizód elérhető a GVH honlapján, YouTube csatornáján, és Spotify csatornáján is.
A Gazdasági Versenyhivatal elhivatott, hogy mind a fogyasztók, mind a jogkövető vállalkozások számára megadjon minden támogatást, a jogsértések és átverések elkerüléséhez. A podcast epizód mellett a nemzeti versenyhatóság a fogyasztókat a közösségi oldalain elérhető minivideókkal, a kereskedőket pedig részletes oktatóvideóval is segíti.
A nemzeti versenyhatóság az elmúlt évekhez hasonlóan idén is folyamatosan figyeli a piaci jelzéseket, hogy közbeavatkozhasson a versenyt torzító jogsértések esetén. A GVH felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy a kereskedői gyakorlatokkal kapcsolatban továbbra is bárki élhet jelzéssel a Versenyhivatal felé a hatáskörébe tartozó ügyekben. Arról, hogy ezt mikor és milyen esetekben érdemes megtenniük, a GVH honlapján találnak részletes információkat.
Kapcsolódó cikkeink
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat…
Tovább olvasom >A GVH 100 millió forint bírságot szabott ki a GymBeam táplálékkiegészítőket forgalmazó cégre
Megtévesztően kommunikált a GymBeam, ezért 100 millió forintos bírságot szabtak…
Tovább olvasom >Jézus volt az első kommunikátor
Kőszegi András márkatanácsadó volt a Futuretalks Krozsó Szilviával podcastsorozatunk legutóbbi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >