Nyakunkon a Black Friday – a GVH segít a vállalkozásoknak a megfelelő árazási gyakorlatok elsajátításában
A Gazdasági Versenyhivatal új podcast epizóddal segíti a vállalkozásokat megfelelő árazási gyakorlatok alkalmazásában. Az podcast epizód része a nemzeti versenyhatóság tájékoztató kampányának, amelyben többek között minivideókkal és részletes oktatóvideóval támogatja a fogyasztókat és a vállalkozásokat is a jogsértések és átverések elkerülése érdekében a novemberi akciózások időszakában.
A karácsony előtti időszakban elérhető árkedvezmények rengeteg ember számára jelentenek könnyebbséget és megtakarítást. Az akciókkal azonban természetesen csak akkor nyernek a fogyasztók, ha azt a vállalkozások tisztességes keretek között valósítják meg. A nemzeti versenyhatóság múlt héten közölte, hogy az elmúlt évekhez hasonlóan idén is tájékoztató kampánnyal támogatja a magyar fogyasztókat abban, hogy ne érje őket csalódás a szezonális akciók során, a vállalkozásokat pedig abban, hogy árazási gyakorlataikat megfelelően alakítsák ebben az időszakban is.
A tájékoztató kampány részeként a GVH most egy új podcast epizódot is közzé tett. Ebben Váczi Nóra, a GVH Versenytanácsának tagjának segítségével ismerhetik meg a hallgatók, hogy milyen árfeltüntetési szabályoknak kell megfelelniük a vállalkozásoknak. A podcastban olyan aggályos gyakorlatok is megvitatásra kerülnek mint:
- az akciót megelőző legalább 30 napban alkalmazott legalacsonyabb ár elhallgatása,
- vagy a termékek „ingyenes”, „díjtalan”, „térítésmentes” vagy hasonló jelzőkkel való hirdetése.
A legújabb GVH podcast epizódban emellett a fogyasztók számára hasznos tippek és tanácsok is elhangzanak, hogy a vásárlók minél felkészültebbek, illetve tudatosabbak legyenek a Black Friday időszakában. A podcast epizód elérhető a GVH honlapján, YouTube csatornáján, és Spotify csatornáján is.
A Gazdasági Versenyhivatal elhivatott, hogy mind a fogyasztók, mind a jogkövető vállalkozások számára megadjon minden támogatást, a jogsértések és átverések elkerüléséhez. A podcast epizód mellett a nemzeti versenyhatóság a fogyasztókat a közösségi oldalain elérhető minivideókkal, a kereskedőket pedig részletes oktatóvideóval is segíti.
A nemzeti versenyhatóság az elmúlt évekhez hasonlóan idén is folyamatosan figyeli a piaci jelzéseket, hogy közbeavatkozhasson a versenyt torzító jogsértések esetén. A GVH felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy a kereskedői gyakorlatokkal kapcsolatban továbbra is bárki élhet jelzéssel a Versenyhivatal felé a hatáskörébe tartozó ügyekben. Arról, hogy ezt mikor és milyen esetekben érdemes megtenniük, a GVH honlapján találnak részletes információkat.
Kapcsolódó cikkeink
Versenyhivatali eljárás indult a Decathlon magyarországi cége ellen
A GVH szerint megtévesztő árak, valótlan akciók és félrevezető készletinformációk…
Tovább olvasom >Madar Norbert – a magyar piaci szereplők a Temu árnyékában csak vegetálnak
„Nem szeretem használni az e-kereskedelem kifejezést, sokkal inkább lefedi a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az Európai Bizottság követeli az árréscsökkentés eltörlését
Az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen az élelmiszerekre,…
Tovább olvasom >Az OTP Travel második alkalommal kapta meg a Travelife Partner minősítést
Az OTP Travel ismét elnyerte a Travelife Partner szintű nemzetközi…
Tovább olvasom >Új lendületet kap a LoveRaw: felvásárolta a Smart Organic
A bolgár székhelyű Smart Organic felvásárolta a brit LoveRaw vegán…
Tovább olvasom >