Nyakunkon a Black Friday – a GVH segít a vállalkozásoknak a megfelelő árazási gyakorlatok elsajátításában
A Gazdasági Versenyhivatal új podcast epizóddal segíti a vállalkozásokat megfelelő árazási gyakorlatok alkalmazásában. Az podcast epizód része a nemzeti versenyhatóság tájékoztató kampányának, amelyben többek között minivideókkal és részletes oktatóvideóval támogatja a fogyasztókat és a vállalkozásokat is a jogsértések és átverések elkerülése érdekében a novemberi akciózások időszakában.
A karácsony előtti időszakban elérhető árkedvezmények rengeteg ember számára jelentenek könnyebbséget és megtakarítást. Az akciókkal azonban természetesen csak akkor nyernek a fogyasztók, ha azt a vállalkozások tisztességes keretek között valósítják meg. A nemzeti versenyhatóság múlt héten közölte, hogy az elmúlt évekhez hasonlóan idén is tájékoztató kampánnyal támogatja a magyar fogyasztókat abban, hogy ne érje őket csalódás a szezonális akciók során, a vállalkozásokat pedig abban, hogy árazási gyakorlataikat megfelelően alakítsák ebben az időszakban is.
A tájékoztató kampány részeként a GVH most egy új podcast epizódot is közzé tett. Ebben Váczi Nóra, a GVH Versenytanácsának tagjának segítségével ismerhetik meg a hallgatók, hogy milyen árfeltüntetési szabályoknak kell megfelelniük a vállalkozásoknak. A podcastban olyan aggályos gyakorlatok is megvitatásra kerülnek mint:
- az akciót megelőző legalább 30 napban alkalmazott legalacsonyabb ár elhallgatása,
- vagy a termékek „ingyenes”, „díjtalan”, „térítésmentes” vagy hasonló jelzőkkel való hirdetése.
A legújabb GVH podcast epizódban emellett a fogyasztók számára hasznos tippek és tanácsok is elhangzanak, hogy a vásárlók minél felkészültebbek, illetve tudatosabbak legyenek a Black Friday időszakában. A podcast epizód elérhető a GVH honlapján, YouTube csatornáján, és Spotify csatornáján is.
A Gazdasági Versenyhivatal elhivatott, hogy mind a fogyasztók, mind a jogkövető vállalkozások számára megadjon minden támogatást, a jogsértések és átverések elkerüléséhez. A podcast epizód mellett a nemzeti versenyhatóság a fogyasztókat a közösségi oldalain elérhető minivideókkal, a kereskedőket pedig részletes oktatóvideóval is segíti.
A nemzeti versenyhatóság az elmúlt évekhez hasonlóan idén is folyamatosan figyeli a piaci jelzéseket, hogy közbeavatkozhasson a versenyt torzító jogsértések esetén. A GVH felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy a kereskedői gyakorlatokkal kapcsolatban továbbra is bárki élhet jelzéssel a Versenyhivatal felé a hatáskörébe tartozó ügyekben. Arról, hogy ezt mikor és milyen esetekben érdemes megtenniük, a GVH honlapján találnak részletes információkat.
Kapcsolódó cikkeink
A kézműves vagy a Temu jelző lesz a fa alatt? – felmérést készített a Meska magyar kézműves oldal
A Meska online kézműves piactér felmérése szerint az emberek közel…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >30 százalékos kedvezmény kell a sikerhez a Black Friday-on
Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >