Nürnbergi BioFach: élelmiszer, bor és testápoló szer
A magyar szakemberek kimagaslóan érdeklődnek a biotermékek vezető nemzetközi szakvására iránt. Tavaly ugyanis a 112 országból érkező látogató között az 530 magyarnak köszönhetően hazánk tartja helyét a tíz legnagyobb külföldi látogató ország között.
Ugyanakkor a magyar kiállító cégek száma immár hat éve 30 körül mozog az összesen 2600 kiállító cégen belül. Idén Nürnbergben, február 21–24. között ugyanúgy 45 ezer szakmai látogatót várnak, mint a múlt évben.
A nagy érdeklődés a kedvező piaci trendeket tükrözi. Európában becslések szerint 18 százalékkal emelkedett a bioélelmiszerek kiskereskedelmi forgalma, és tavaly várhatóan elérte a 17 milliárd eurót. Erről Kai Kreuzer tájékoztatott, a BioFach szakmai tanácsadója, a nürnbergiek budapesti sajtótájékoztatóinak állandó vendégszereplője:
– A nagy népességű országokban, mint például Németországban és az USA-ban, az élénkülő kereslet magával ragad másokat. A piac bővülése egyre inkább átterjed a termelő országokra is. Ezzel elősegíti az átállást az ökológiai igényeknek megfelelő földművelésre.
Hozzátette, hogy világszerte több mint 31 millió hektár mezőgazdasági terület rendelkezik biominősítéssel.
Kreuzer adatai szerint Magyarországon 123 ezer hektáron folyik biotermelés. Ez a teljes mezőgazdasági terület 3 százaléka. Ugyanez az arány Csehországban 6, Lengyelországban viszont 1 százalék.
Idén a BioFach szervezői a bioborokat állítják középpontba. A világ legnagyobb bioborszakvásárán tavaly 13 országból 300 kiállító mutatta be italait. Idén 10 százalék növekedésre számítanak a szervezők.
A BioFach „társrendezvénye” immár másodszor a Vivaness, ahol biokozmetikumokat és wellness termékeket vonultatnak fel a kiállítók. A világ piacvezető vállalatai is elviszik kimagasló minőségű természetes kozmetikumaikat és testápoló készítményeiket Nürnbergbe. A 7A csarnokban 164 vállalat bérelt standot a tavalyi premieren. Most február 21–24. között 180-nál is többen lesznek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >