Nullszaldóra törekszik a holland online élelmiszerkereskedő, a Picnic
Egyre közelebb kerül a nyereségességhez a holland Picnic. A kiskereskedő hazai piacán már nem veszteséges és a javuló jövedelmezőség egyik okát raktárainak robotizálásában látja. Második legnagyobb piacán, Németországban az év végére meg kívánja duplázni forgalmát.
A házhoz szállítási szolgáltatást kínáló holland Picnic egyre közelebb kerül a nyereségességhez. Amint arról a Deondernemer.nl beszámolt, a tisztán csak e-kereskedelemmel foglalkozó szereplő 2015-ös indulása óta először tavaly ért el nyereséget Hollandiában. A Picnic társalapítója, Michiel Muller szerint a disztribúciós központok robotizálása nagyban hozzájárult a nullszaldó eléréséhez. Ennek eredményeképpen a vállalat fő célja Hollandiában, hogy az év végére a jelenlegi 30%-ról 50%-ra növelje a robotizáció szintjét. A hatékonyságnövelésnek köszönhetően a tavalyi 30%-os forgalomnövekedést a logisztikai infrastruktúra további bővítése nélkül sikerült a cégnek kezelnie.
A Picnic konszolidált forgalma 2023-ban több mint egyharmadával, 1,23 milliárd euróra, míg a teljes veszteség a 2022-es 209 millió euróról 220 millió euróra nőtt – írja a Financieele Dagblad című holland üzleti lap. Az online generált forgalom minden egyes eurójára jutó veszteség 22,8 centről 18,0 centre csökkent (lásd a grafikont). A Picnic a negatív eredményt a németországi és a franciaországi nemzetközi terjeszkedésbe történő folyamatos jelentős beruházásokkal magyarázta. Muller szerint, ha a vállalat az idei évben ugyanúgy nyereséget termel, mint 2023 utolsó négy hetében, akkor 2024-ben 4 millió eurós pozitív Ebitda-t tudna elérni.
A kiskereskedő forgalmának oroszlánrészét még mindig Hollandia adja, de ez hamarosan megváltozhat. A holland részleg tavaly 796 millió eurós nettó árbevételt ért el, ami 28%-os növekedés az előző évhez képest. Ez azt jelenti, hogy a Picnic forgama csaknem ötször gyorsabban növekszik, mint a teljes holland e-kereskedelmi piacé. A Circana szerint a holland online élelmiszer-kereskedelmi szektor 2023-ban 6%-kal nőtt. A Picnic Németországban 41%-kal 387 millió euróra, Franciaországban pedig 147%-kal mintegy 50 millió euróra bővült. Az idei évre a Picnic azt tűzte ki célul, hogy forgalmát Németországban csaknem megduplázza egészen 700 millió euróra. A vállalat azt állítja, hogy Németországban több disztribúciós központ Ebitda-aránya eredménye már most, az automatizált fulfilment központok bevezetése nélkül is pozitív.
A Picnic hatékonysága a „tejesember” modell modern változatán alapul. Az elektromos szállítójárművek, mintha egy buszútvonalon közlekednének, csak naponta egyszer keresnek fel egy adott szállítási címet. A vállalat korábban azt nyilatkozta, hogy ezzel a megközelítéssel óránként háromszor annyi kiszállítást képes elvégezni, mint versenytársai, miközben a költségek egyharmadát megtakarítja. Ezen utolsó mérföldes modell révén a vállalat Hollandiában 35 eurós, Németországban pedig 40 eurós minimális rendelési érték esetén már ingyenes szállítást tud kínálni.
Kapcsolódó cikkeink
Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >Németországban havi szinten csökkentek, éves összevetésben nőttek a nagykereskedelmi árak májusban
Németországban májusban havi szinten gyorsult a nagykereskedelmi árak csökkenése, éves…
Tovább olvasom >Megszünteti növényi sajtmárkáját a Bel Group
A Bel Group bejelentette, hogy 2024 végéig kivezeti a piacról…
Tovább olvasom >További cikkeink
2,75 milliárd dolláros beruházást jelentett be a Heineken Mexikóban
A Heineken mintegy 2,75 milliárd dollár értékű beruházást hajt végre…
Tovább olvasom >Megnyílt a Żabka 100 Froo üzlete
A lengyel Żabka csoport megnyitotta 100. Froo márkájú kényelmi boltját…
Tovább olvasom >