Nullszaldóra törekszik a holland online élelmiszerkereskedő, a Picnic
Egyre közelebb kerül a nyereségességhez a holland Picnic. A kiskereskedő hazai piacán már nem veszteséges és a javuló jövedelmezőség egyik okát raktárainak robotizálásában látja. Második legnagyobb piacán, Németországban az év végére meg kívánja duplázni forgalmát.
A házhoz szállítási szolgáltatást kínáló holland Picnic egyre közelebb kerül a nyereségességhez. Amint arról a Deondernemer.nl beszámolt, a tisztán csak e-kereskedelemmel foglalkozó szereplő 2015-ös indulása óta először tavaly ért el nyereséget Hollandiában. A Picnic társalapítója, Michiel Muller szerint a disztribúciós központok robotizálása nagyban hozzájárult a nullszaldó eléréséhez. Ennek eredményeképpen a vállalat fő célja Hollandiában, hogy az év végére a jelenlegi 30%-ról 50%-ra növelje a robotizáció szintjét. A hatékonyságnövelésnek köszönhetően a tavalyi 30%-os forgalomnövekedést a logisztikai infrastruktúra további bővítése nélkül sikerült a cégnek kezelnie.
A Picnic konszolidált forgalma 2023-ban több mint egyharmadával, 1,23 milliárd euróra, míg a teljes veszteség a 2022-es 209 millió euróról 220 millió euróra nőtt – írja a Financieele Dagblad című holland üzleti lap. Az online generált forgalom minden egyes eurójára jutó veszteség 22,8 centről 18,0 centre csökkent (lásd a grafikont). A Picnic a negatív eredményt a németországi és a franciaországi nemzetközi terjeszkedésbe történő folyamatos jelentős beruházásokkal magyarázta. Muller szerint, ha a vállalat az idei évben ugyanúgy nyereséget termel, mint 2023 utolsó négy hetében, akkor 2024-ben 4 millió eurós pozitív Ebitda-t tudna elérni.
A kiskereskedő forgalmának oroszlánrészét még mindig Hollandia adja, de ez hamarosan megváltozhat. A holland részleg tavaly 796 millió eurós nettó árbevételt ért el, ami 28%-os növekedés az előző évhez képest. Ez azt jelenti, hogy a Picnic forgama csaknem ötször gyorsabban növekszik, mint a teljes holland e-kereskedelmi piacé. A Circana szerint a holland online élelmiszer-kereskedelmi szektor 2023-ban 6%-kal nőtt. A Picnic Németországban 41%-kal 387 millió euróra, Franciaországban pedig 147%-kal mintegy 50 millió euróra bővült. Az idei évre a Picnic azt tűzte ki célul, hogy forgalmát Németországban csaknem megduplázza egészen 700 millió euróra. A vállalat azt állítja, hogy Németországban több disztribúciós központ Ebitda-aránya eredménye már most, az automatizált fulfilment központok bevezetése nélkül is pozitív.
A Picnic hatékonysága a „tejesember” modell modern változatán alapul. Az elektromos szállítójárművek, mintha egy buszútvonalon közlekednének, csak naponta egyszer keresnek fel egy adott szállítási címet. A vállalat korábban azt nyilatkozta, hogy ezzel a megközelítéssel óránként háromszor annyi kiszállítást képes elvégezni, mint versenytársai, miközben a költségek egyharmadát megtakarítja. Ezen utolsó mérföldes modell révén a vállalat Hollandiában 35 eurós, Németországban pedig 40 eurós minimális rendelési érték esetén már ingyenes szállítást tud kínálni.
Kapcsolódó cikkeink
100 éves márkákat ad el az Unilever
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Zwanenberg…
Tovább olvasom >Csökkenőben a pezsgőfogyasztás Németországban
Németországban az elmúlt tíz évben jelentősen visszaesett a pezsgőfogyasztás: 2023-ban…
Tovább olvasom >Online gyógyszertár indításán dolgozik a dm Németországban
A dm drogérialánc 2025-től saját online gyógyszertárral kezd Németországban recept…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >