Nullára csökkentené kibocsátását a Kaufland 2050-re
A Schwarz Csoporthoz tartozó Kaufland 2050-re nettó zéró kibocsátást céloz meg teljes ellátási láncában, beleértve a Scope 3 kibocsátásokat is.
A kereskedő célja, hogy 2030-ra a saját tevékenységeiből származó üvegházhatású gázkibocsátást (Scope 1 és 2) 80%-kal csökkentse a 2019-es szinthez képest, majd további intézkedésekkel fokozatosan elérje a nettó zéró kibocsátást.
A Kaufland közölte, hogy a fenti célok elérése érdekében szoros együttműködésre törekszik beszállítóival és az agrárszektor szereplőivel. A vállalat egy beszállítói platformot is létrehoz, ahol információs anyagokkal és rendezvényekkel segíti a partnereket saját karbonlábnyomuk felmérésében és klímacéljaik meghatározásában.
Rövid távú célként a Kaufland 2034-ig 42,4%-kal csökkentené az energiafogyasztáshoz és ipari tevékenységekhez kapcsolódó kibocsátásokat, valamint azt szeretné, ha 2026-ra a vállalat Scope 3 kibocsátásainak 80%-áért felelős beszállítók is meghatároznák klímacéljaikat. Jelenleg a Scope 3 kibocsátások 38%-át adó beszállítók rendelkeznek csak ilyen célokkal.
Mint azt Renata Maierl, a Kaufland szóvivője elmondta, a nettó zéró kibocsátás elérése 2050-ig meglehetősen ambiciózus célkitűzés, de közös erővel és összefogással nem lehetetlen megvalósítani.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Állatjólét terén Németországban az ALDI Süd és a Kaufland jár az élen
Állatjóléti törekvések terén a német élelmiszer-kiskereskedelmi láncok közül az ALDI…
Tovább olvasom >Európában in-store pékségeit is bevonja hűségprogramjába a Lidl
A Lidl az üzletekben található pékségeit használva igyekszik a Lidl…
Tovább olvasom >Innovatív és fenntartható csomagolási megoldásokon dolgozik a Kaufland
Tavaly számos saját márkás termékének csomagolását módosította a német Kaufland…
Tovább olvasom >További cikkeink
2025-ben magához térhet a fogyasztás
Mi jellemezte a magyar gazdaságot az elmúlt negyedévben? Mikor kap…
Tovább olvasom >Vidéki vendéglátóhelyek támogatása
Szeptember elején véget ért a Magyarország Kormánya által a vidéki…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával csökkenti az élelmiszer-pazarlást a Carrefour Belgiumban
A Carrefournak nap mint nap 40 000 lejáratközeli árucikket kell…
Tovább olvasom >