Nullára csökkentené kibocsátását a Kaufland 2050-re
A Schwarz Csoporthoz tartozó Kaufland 2050-re nettó zéró kibocsátást céloz meg teljes ellátási láncában, beleértve a Scope 3 kibocsátásokat is.
A kereskedő célja, hogy 2030-ra a saját tevékenységeiből származó üvegházhatású gázkibocsátást (Scope 1 és 2) 80%-kal csökkentse a 2019-es szinthez képest, majd további intézkedésekkel fokozatosan elérje a nettó zéró kibocsátást.
A Kaufland közölte, hogy a fenti célok elérése érdekében szoros együttműködésre törekszik beszállítóival és az agrárszektor szereplőivel. A vállalat egy beszállítói platformot is létrehoz, ahol információs anyagokkal és rendezvényekkel segíti a partnereket saját karbonlábnyomuk felmérésében és klímacéljaik meghatározásában.
Rövid távú célként a Kaufland 2034-ig 42,4%-kal csökkentené az energiafogyasztáshoz és ipari tevékenységekhez kapcsolódó kibocsátásokat, valamint azt szeretné, ha 2026-ra a vállalat Scope 3 kibocsátásainak 80%-áért felelős beszállítók is meghatároznák klímacéljaikat. Jelenleg a Scope 3 kibocsátások 38%-át adó beszállítók rendelkeznek csak ilyen célokkal.
Mint azt Renata Maierl, a Kaufland szóvivője elmondta, a nettó zéró kibocsátás elérése 2050-ig meglehetősen ambiciózus célkitűzés, de közös erővel és összefogással nem lehetetlen megvalósítani.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Megvásárolja a Schwarz Csoport a hipermarketeket üzemeltető romániai La Cocoșt
Egy olyan piacon, amelyet a hipermarketek zsugorodása és a diszkontok…
Tovább olvasom >Kakaómentes csokoládéval újít a Kaufland
A német Kaufland kakaómentes csokoládéalternatívával készülő saját márkás újdonságokat vezet…
Tovább olvasom >Franciaországban és Olaszországban is elindul a Kaufland online piactere
A Kaufland online piactere 2025 késő nyarától Franciaországban és Olaszországban…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >