Novemberi termelői árak: +5,5 százalék
2015 novemberében a mezőgazdasági termelői árak 5,5 százalékkal emelkedtek az előző év azonos időszakához képest. A növekedés a növényi termékek árának 13,7 százalékos emelkedésével függ össze, miközben az élő állatok és állati termékek ára továbbra is csökkent 6,4 százalékkal.
2015 novemberében a 2014. novemberihez képest minden kiemelt növényi termékcsoport ára emelkedett: a legkisebb mértékben a zöldségféléké (7,2 százalék), a legnagyobb mértékben a gyümölcsöké (26 százalék). A gabonafélék ára 11 százalékkal emelkedett, ami elsősorban a kukorica árának 21 százalékos növekedésével magyarázható, miközben a búzáé 1,4 százalékkal csökkent.
Az élő állatok termelőiár-szintje 2,5, az állati termékeké 14 százalékkal lett alacsonyabb.
A vágósertés felvásárlási ára 2011. augusztus óta nem volt ilyen alacsony, jelenleg 329 forint/kilogramm, amely a 2015. októberitől 8,4 százalékkal elmaradt.
2015. január–novemberben az előző év azonos időszakához viszonyítva a mezőgazdasági termelői árak 0,2 százalékkal csökkentek, ezen belül a növényi termékek árai 5,5 százalékkal emelkedtek, az élő állatok és állati termékek árai 8,6 százalékkal csökkentek. A vágósertés ára 11, a tej termelői ára 21 százalékkal esett vissza. A tej felvásárlási ára 2014. februártól (114 forint/liter) 2015. augusztusig (76 forint/liter) csökkent, majd onnantól kezdve növekedett. 2015 novemberében 81 forint/liter volt.
Kapcsolódó cikkeink
Varga Mihály: a kormány kiáll a magyar gazdák érdekei mellett
A kormány a szuverenitás egyik pilléreként tekint az agráriumra, ezért…
Tovább olvasom >Fókuszban a közvetlen termelői értékesítés erősítése
Napjainkban kiemelt kérdés életünk minden területén a fenntarthatóság. Gazdasági és…
Tovább olvasom >A magas minőség idén is biztosított a karácsonyi halkínálatban
Az időjárás idén sem könnyítette meg a hazai haltermelő gazdaságok…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >