Novemberi termelői árak: +5,5 százalék
2015 novemberében a mezőgazdasági termelői árak 5,5 százalékkal emelkedtek az előző év azonos időszakához képest. A növekedés a növényi termékek árának 13,7 százalékos emelkedésével függ össze, miközben az élő állatok és állati termékek ára továbbra is csökkent 6,4 százalékkal.
2015 novemberében a 2014. novemberihez képest minden kiemelt növényi termékcsoport ára emelkedett: a legkisebb mértékben a zöldségféléké (7,2 százalék), a legnagyobb mértékben a gyümölcsöké (26 százalék). A gabonafélék ára 11 százalékkal emelkedett, ami elsősorban a kukorica árának 21 százalékos növekedésével magyarázható, miközben a búzáé 1,4 százalékkal csökkent.
Az élő állatok termelőiár-szintje 2,5, az állati termékeké 14 százalékkal lett alacsonyabb.
A vágósertés felvásárlási ára 2011. augusztus óta nem volt ilyen alacsony, jelenleg 329 forint/kilogramm, amely a 2015. októberitől 8,4 százalékkal elmaradt.
2015. január–novemberben az előző év azonos időszakához viszonyítva a mezőgazdasági termelői árak 0,2 százalékkal csökkentek, ezen belül a növényi termékek árai 5,5 százalékkal emelkedtek, az élő állatok és állati termékek árai 8,6 százalékkal csökkentek. A vágósertés ára 11, a tej termelői ára 21 százalékkal esett vissza. A tej felvásárlási ára 2014. februártól (114 forint/liter) 2015. augusztusig (76 forint/liter) csökkent, majd onnantól kezdve növekedett. 2015 novemberében 81 forint/liter volt.
Kapcsolódó cikkeink
Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >Elkészült az EU Riasztási és Együttműködési Hálózatának 2024-es összefoglalója
Az Európai Unió Riasztási és Együttműködési Hálózata (ACN) 2024-ben 9400-nál…
Tovább olvasom >Közel másfélszeresére nőtt a teljes tejpor értékesítési ára a nemzetközi piacon
A nyerstej termelői ára nemzeti valutában kifejezve 2025 áprilisában az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Budapest nem tudja megtartani a prémium utazót – Interjú Holczinger Zoltánnal a magyar légiközlekedés és turizmus kihívásairól
A nemzeti légitársaság hiánya, a fapados dominancia és a luxusturizmus…
Tovább olvasom >