Novemberben rekordmértékben emelkedtek a nagykereskedelmi árak Németországban
Novemberben rekordmértékben emelkedtek éves bázison a nagykereskedelmi árak Németországban a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis hétfői közleménye alapján.

Elszálltak a nagykereskedelmi árak Németországban
Novemberben 16,6 százalékkal nőttek a nagykereskedelmi árak az előző évihez képest Németországban, ami a legnagyobb mértékű növekedés az adatgyűjtés 1962-es kezdete óta. Októberben 15,2 százalékos, szeptemberben 13,2 százalékos volt az éves áremelkedés.
Az előző havihoz képest novemberben 1,3 százalékkal emelkedtek a nagykereskedelmi árak, a piaci várakozásoknak megfelelően. Októberben 1,6 százalékos volt a havi áremelkedés.
A nagykereskedelmi árak alakulása tapasztalatok szerint a fogyasztói árak alakulását jelzi előre. A rekordmértékű áremelkedés alapján az infláció további növekedése várható Németországban.
A novemberi áremelkedés elsősorban a nyersanyagok és alapanyagok árának emelkedésére vezethető vissza. A legnagyobb mértében az olajtermékek nagykereskedelmi árának emelkedése befolyásolta az árindex alakulását novemberben. Az olajtermékek ára éves bázison 62,4 százalékkal emelkedett. A legnagyobb mértékben a nyersanyag hulladékok ára emelkedett, 77,4 százalékkal éves bázison. Az ércek, fémek és fém félkésztermékek ára 60,3 százalékkal ment fel, a rönkfa és fűrészáru ára pedig 41,1 százalékkal. A gabona, vetőmag és a takarmány ára 30,3 százalékkal nőtt.
A Destatis múlt csütörtöki közleménye alapján a fogyasztói árak 5,2 százalékkal emelkedtek novemberben Németországban, közel harminc éve a legmagasabb mértékben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >K&H: jövőre 2,5-3 százalékkal bővülhet a magyar gazdaság
A jelenlegi, bizonytalan kilátások alapján az idei évre várható 0,5…
Tovább olvasom >Spanyolországban héthavi mélypontra mérséklődött a fogyasztói árak növekedése májusban
Spanyolországban a fogyasztói árak éves növekedése 2,0 százalékra, tavaly október…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >