Novemberben rekordmértékben emelkedtek a nagykereskedelmi árak Németországban
Novemberben rekordmértékben emelkedtek éves bázison a nagykereskedelmi árak Németországban a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis hétfői közleménye alapján.

Elszálltak a nagykereskedelmi árak Németországban
Novemberben 16,6 százalékkal nőttek a nagykereskedelmi árak az előző évihez képest Németországban, ami a legnagyobb mértékű növekedés az adatgyűjtés 1962-es kezdete óta. Októberben 15,2 százalékos, szeptemberben 13,2 százalékos volt az éves áremelkedés.
Az előző havihoz képest novemberben 1,3 százalékkal emelkedtek a nagykereskedelmi árak, a piaci várakozásoknak megfelelően. Októberben 1,6 százalékos volt a havi áremelkedés.
A nagykereskedelmi árak alakulása tapasztalatok szerint a fogyasztói árak alakulását jelzi előre. A rekordmértékű áremelkedés alapján az infláció további növekedése várható Németországban.
A novemberi áremelkedés elsősorban a nyersanyagok és alapanyagok árának emelkedésére vezethető vissza. A legnagyobb mértében az olajtermékek nagykereskedelmi árának emelkedése befolyásolta az árindex alakulását novemberben. Az olajtermékek ára éves bázison 62,4 százalékkal emelkedett. A legnagyobb mértékben a nyersanyag hulladékok ára emelkedett, 77,4 százalékkal éves bázison. Az ércek, fémek és fém félkésztermékek ára 60,3 százalékkal ment fel, a rönkfa és fűrészáru ára pedig 41,1 százalékkal. A gabona, vetőmag és a takarmány ára 30,3 százalékkal nőtt.
A Destatis múlt csütörtöki közleménye alapján a fogyasztói árak 5,2 százalékkal emelkedtek novemberben Németországban, közel harminc éve a legmagasabb mértékben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >Törökországban némileg lassult az élelmiszerinfláció áprilisban
Törökországban 2021 decembere óta legalacsonyabbra, 37,86 százalékra lassult az éves…
Tovább olvasom >Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >