Novemberben rekordmértékben emelkedtek a nagykereskedelmi árak Németországban
Novemberben rekordmértékben emelkedtek éves bázison a nagykereskedelmi árak Németországban a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis hétfői közleménye alapján.
Novemberben 16,6 százalékkal nőttek a nagykereskedelmi árak az előző évihez képest Németországban, ami a legnagyobb mértékű növekedés az adatgyűjtés 1962-es kezdete óta. Októberben 15,2 százalékos, szeptemberben 13,2 százalékos volt az éves áremelkedés.
Az előző havihoz képest novemberben 1,3 százalékkal emelkedtek a nagykereskedelmi árak, a piaci várakozásoknak megfelelően. Októberben 1,6 százalékos volt a havi áremelkedés.
A nagykereskedelmi árak alakulása tapasztalatok szerint a fogyasztói árak alakulását jelzi előre. A rekordmértékű áremelkedés alapján az infláció további növekedése várható Németországban.
A novemberi áremelkedés elsősorban a nyersanyagok és alapanyagok árának emelkedésére vezethető vissza. A legnagyobb mértében az olajtermékek nagykereskedelmi árának emelkedése befolyásolta az árindex alakulását novemberben. Az olajtermékek ára éves bázison 62,4 százalékkal emelkedett. A legnagyobb mértékben a nyersanyag hulladékok ára emelkedett, 77,4 százalékkal éves bázison. Az ércek, fémek és fém félkésztermékek ára 60,3 százalékkal ment fel, a rönkfa és fűrészáru ára pedig 41,1 százalékkal. A gabona, vetőmag és a takarmány ára 30,3 százalékkal nőtt.
A Destatis múlt csütörtöki közleménye alapján a fogyasztói árak 5,2 százalékkal emelkedtek novemberben Németországban, közel harminc éve a legmagasabb mértékben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >