Növelte termelését a hortobágyi halgazdaság
Növelte idei termelését és árbevételét a Hortobágyi Halgazdaság Zrt. – közölte a cég vezérigazgatója kedden az MTI-vel.
Simon Károly elmondta: a tervezett 1300 tonna helyett mintegy 1500 tonna halat értékesítenek az idén, árbevételük meghaladja az egymilliárd forintot.
Mivel a hal ára az elmúlt években nem növekedett, a 10 százalékos árbevétel-növekedés a termelés bővüléséből adódik – tette hozzá.
Elmondta azt is, hogy a halak 80 százalékát belföldön értékesítik, a többit Romániába, illetve Lengyelországba exportálják. A értékesített mennyiség fele-fele arányban élő halként, illetve feldolgozott formában jut el a fogyasztókhoz.
A karácsony előtti két hétben annyi halat adnak el, mint máskor fél év alatt. Az általuk termelt halak 80 százaléka ponty – hortobágyi tükrös-, pikkelyes- és nyurgaponty – de népszerűek az amur, a busa és a harcsa is – részletezte a vezérigazgató.
Elmondta, hogy korábban jelentős károkat okoztak a lopások a gazdaságnak, amit az idén – kamerarendszerrel és őrző-védő szolgálattal – sikerült megakadályozni.
Az ország legnagyobb, 100 százalék állami tulajdonban lévő halgazdasága jövőre lesz 100 éves. A társaság üzemelő tófelülete meghaladja a 3500 hektárt.
A halfogyasztást tekintve Magyarország az Európai Unóban az utolsó helyen van: míg nálunk az évi átlagos halfogyasztás alig haladja meg a 4 kilogrammot, az EU-átlag 22 kilogramm, de Portugáliában például eléri az évi 56 kilogrammot – ismertette a hortobágyi halgazdaság vezérigazgatója. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Csökkent a tógazdasági haltermelés volumene Magyarországon
A magyarországi tógazdasági haltermelés volumene 2023-ban 19 673 tonna volt,…
Tovább olvasom >7,2%-os árbevétel-növekedést jelentett a Metro AG a második negyedévben
A Metro AG 7,2%-os forgalomnövekedésről számolt be pénzügyi éve második…
Tovább olvasom >Újabb duplázást tervez regionális növekedési stratégiájában az AutoWallis Csoport 2028-ig
750 milliárd forintos árbevételt és 40 milliárd forintos EBITDA nyereséget…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >