Növelte részesedését az üditőitalpiacon a Coca-Cola
Valamivel jobb lett a Coca-Cola negyedévi jelentése az elemzők várakozásánál – írja a portfolio.hu.
A cég a szénsavas és a szénsavmentes üdítők piacán is növelni tudta részesedését. Bázishoz képest részben az erős dollár miatt a társaság ugyanakkor jelentős visszaesésről számolt be.
Az amerikai tőzsdék nyitása előtt tette közzé a Coca-Cola a negyedik negyedéves gyorsjelentését, a vállalat bevétel (non-GAAP) és egy részvényre jutó eredmény (non-GAAP) soron minimálisan felülteljesítette az elemzők várakozását.
Az egy évvel korábbi időszakhoz képest a cég árbevétele 8 százalékkal 10 milliárd dollárra csökkent. A tranzakciók illetve a devizaárfolyamok hatásával nem számolva a cég árbevétele ugyanakkor csupán 2 százalékkal esett.
A szénsavas üdítőitalok piacán a Coca-Colából értékesített volumen 1 százalékkal, a Sprite 3 százalékkal, a Coca-Cola Zero pedig 7 százalékkal emelkedett, a Diet Coke/Coke Lightból viszont 5 százalékkal kevesebb értékesített a cég. A társaság összességében azonban növelte globális piaci részesedését a szénsavas üdítőitalok piacán a negyedik negyedévben.
A szénsavmentes üdítők piacán az értékesített palackozott víz volumene 8 százalékkal nőtt, míg a teáké 6 százalékkal, a különböző gyümölcsleveké 5 százalékkal, a sportitaloké pedig 2 százalékkal emelkedett. A csoport ebben a kategóriában is növelte piaci részesedését az utolsó negyedévben.
Összehasonlítható alapon a vállalat egy részvényre jutó eredménye 38 centre csökkent az egy évvel korábbi 44 centről. A társaság beszámolója szerint a devizahatások rendkívül negatívan érintették az üzletmenetet, az EPS csökkenéséből 10 százalékpontot magyaráz a devizahatás. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Visszatérnek a Coca-Cola ikonikus „neves” palackjai!
Emlékszel még arra, amikor a saját vagy szeretteid nevét szúrhattad…
Tovább olvasom >Megduplázná eredményét a Waberer’s 2031-re
A kihívások ellenére rekord eredménnyel zárta a tavalyi évet a…
Tovább olvasom >Brandépítés a fesztiválokon
A fesztiválok mára a márkák számára nem csupán szponzorációs felületek,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >