Növelte részesedését az üditőitalpiacon a Coca-Cola
Valamivel jobb lett a Coca-Cola negyedévi jelentése az elemzők várakozásánál – írja a portfolio.hu.
A cég a szénsavas és a szénsavmentes üdítők piacán is növelni tudta részesedését. Bázishoz képest részben az erős dollár miatt a társaság ugyanakkor jelentős visszaesésről számolt be.
Az amerikai tőzsdék nyitása előtt tette közzé a Coca-Cola a negyedik negyedéves gyorsjelentését, a vállalat bevétel (non-GAAP) és egy részvényre jutó eredmény (non-GAAP) soron minimálisan felülteljesítette az elemzők várakozását.
Az egy évvel korábbi időszakhoz képest a cég árbevétele 8 százalékkal 10 milliárd dollárra csökkent. A tranzakciók illetve a devizaárfolyamok hatásával nem számolva a cég árbevétele ugyanakkor csupán 2 százalékkal esett.
A szénsavas üdítőitalok piacán a Coca-Colából értékesített volumen 1 százalékkal, a Sprite 3 százalékkal, a Coca-Cola Zero pedig 7 százalékkal emelkedett, a Diet Coke/Coke Lightból viszont 5 százalékkal kevesebb értékesített a cég. A társaság összességében azonban növelte globális piaci részesedését a szénsavas üdítőitalok piacán a negyedik negyedévben.
A szénsavmentes üdítők piacán az értékesített palackozott víz volumene 8 százalékkal nőtt, míg a teáké 6 százalékkal, a különböző gyümölcsleveké 5 százalékkal, a sportitaloké pedig 2 százalékkal emelkedett. A csoport ebben a kategóriában is növelte piaci részesedését az utolsó negyedévben.
Összehasonlítható alapon a vállalat egy részvényre jutó eredménye 38 centre csökkent az egy évvel korábbi 44 centről. A társaság beszámolója szerint a devizahatások rendkívül negatívan érintették az üzletmenetet, az EPS csökkenéséből 10 százalékpontot magyaráz a devizahatás. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A nosztalgia jegyében dob piacra új ízt a Coca-Cola Amerikában
Február 10-én mutatja be a Coca-Cola legújabb üdítőjét, az Orange…
Tovább olvasom >Randstad: az FMCG és a HORECA szektor a legbizakodóbb árbevétel emelkedés terén
A megkérdezett magyarországi vállalatok 50 százaléka nettó árbevételének emelkedésére számít…
Tovább olvasom >Megérkezett a Coca-Cola ikonikus karácsonyi kamionja
Az ikonikus Coca-Cola kamion idén Magyarországra is begurul. A túra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mészáros Csoport újabb lépése a baromfi-iparban: teljes irányítás a Gallicoop felett
Január 27-én egy érdekes dokumentum jelent meg a Gazdasági Versenyhivatal…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >Újabb gyártástechnológiával bővül a Henkel környei gyára
A Henkel Adhesive Technologies környei ragasztógyárában ünnepélyes keretek között avatták…
Tovább olvasom >