Növelte részesedését az üditőitalpiacon a Coca-Cola
Valamivel jobb lett a Coca-Cola negyedévi jelentése az elemzők várakozásánál – írja a portfolio.hu.
A cég a szénsavas és a szénsavmentes üdítők piacán is növelni tudta részesedését. Bázishoz képest részben az erős dollár miatt a társaság ugyanakkor jelentős visszaesésről számolt be.
Az amerikai tőzsdék nyitása előtt tette közzé a Coca-Cola a negyedik negyedéves gyorsjelentését, a vállalat bevétel (non-GAAP) és egy részvényre jutó eredmény (non-GAAP) soron minimálisan felülteljesítette az elemzők várakozását.
Az egy évvel korábbi időszakhoz képest a cég árbevétele 8 százalékkal 10 milliárd dollárra csökkent. A tranzakciók illetve a devizaárfolyamok hatásával nem számolva a cég árbevétele ugyanakkor csupán 2 százalékkal esett.
A szénsavas üdítőitalok piacán a Coca-Colából értékesített volumen 1 százalékkal, a Sprite 3 százalékkal, a Coca-Cola Zero pedig 7 százalékkal emelkedett, a Diet Coke/Coke Lightból viszont 5 százalékkal kevesebb értékesített a cég. A társaság összességében azonban növelte globális piaci részesedését a szénsavas üdítőitalok piacán a negyedik negyedévben.
A szénsavmentes üdítők piacán az értékesített palackozott víz volumene 8 százalékkal nőtt, míg a teáké 6 százalékkal, a különböző gyümölcsleveké 5 százalékkal, a sportitaloké pedig 2 százalékkal emelkedett. A csoport ebben a kategóriában is növelte piaci részesedését az utolsó negyedévben.
Összehasonlítható alapon a vállalat egy részvényre jutó eredménye 38 centre csökkent az egy évvel korábbi 44 centről. A társaság beszámolója szerint a devizahatások rendkívül negatívan érintették az üzletmenetet, az EPS csökkenéséből 10 százalékpontot magyaráz a devizahatás. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Új kólát vezet be a Coca-Cola
A Coca-Cola bejelentette: idén ősszel új termékkel bővül az amerikai…
Tovább olvasom >A Coca-Cola felülmúlta a várakozásokat – Európa húzta fel a negyedéves eredményeket
Erőn felül teljesített a Coca-Cola a legutóbbi negyedévben: a friss…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zsigó Róbert: az Országos Kereskedelmi Szövetség a multik oldalán áll
Újra bebizonyosodott, hogy az Országos Kereskedelmi Szövetség a multik oldalán…
Tovább olvasom >Tarja, vizes törölköző, trükkök – így grillez a magyar!
Dübörög a nyár, a grillsütők folyamatosan dolgoznak, és a magyar…
Tovább olvasom >Ismét elmarad a Balaton-átúszás, augusztus 9. az új időpont, újra megnyílik a nevezés is
A HungaroMet siófoki obszervatóriumának időjárás-előrejelzése alapján a szervező, Budapest Sportiroda a…
Tovább olvasom >