Növelte részesedését az üditőitalpiacon a Coca-Cola
Valamivel jobb lett a Coca-Cola negyedévi jelentése az elemzők várakozásánál – írja a portfolio.hu.
A cég a szénsavas és a szénsavmentes üdítők piacán is növelni tudta részesedését. Bázishoz képest részben az erős dollár miatt a társaság ugyanakkor jelentős visszaesésről számolt be.
Az amerikai tőzsdék nyitása előtt tette közzé a Coca-Cola a negyedik negyedéves gyorsjelentését, a vállalat bevétel (non-GAAP) és egy részvényre jutó eredmény (non-GAAP) soron minimálisan felülteljesítette az elemzők várakozását.
Az egy évvel korábbi időszakhoz képest a cég árbevétele 8 százalékkal 10 milliárd dollárra csökkent. A tranzakciók illetve a devizaárfolyamok hatásával nem számolva a cég árbevétele ugyanakkor csupán 2 százalékkal esett.
A szénsavas üdítőitalok piacán a Coca-Colából értékesített volumen 1 százalékkal, a Sprite 3 százalékkal, a Coca-Cola Zero pedig 7 százalékkal emelkedett, a Diet Coke/Coke Lightból viszont 5 százalékkal kevesebb értékesített a cég. A társaság összességében azonban növelte globális piaci részesedését a szénsavas üdítőitalok piacán a negyedik negyedévben.
A szénsavmentes üdítők piacán az értékesített palackozott víz volumene 8 százalékkal nőtt, míg a teáké 6 százalékkal, a különböző gyümölcsleveké 5 százalékkal, a sportitaloké pedig 2 százalékkal emelkedett. A csoport ebben a kategóriában is növelte piaci részesedését az utolsó negyedévben.
Összehasonlítható alapon a vállalat egy részvényre jutó eredménye 38 centre csökkent az egy évvel korábbi 44 centről. A társaság beszámolója szerint a devizahatások rendkívül negatívan érintették az üzletmenetet, az EPS csökkenéséből 10 százalékpontot magyaráz a devizahatás. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Eladhatja a Coca-Cola a Costa Coffee-t
A Coca-Cola amerikai üdítőital-óriás fontolóra veszi a brit Costa Coffee…
Tovább olvasom >Brazil üzemének bővítésébe invesztál a Coca-Cola FEMSA
A Coca-Cola FEMSA több mint 600 millió reált (kb 110…
Tovább olvasom >Új kólát vezet be a Coca-Cola
A Coca-Cola bejelentette: idén ősszel új termékkel bővül az amerikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárlók bevonásával készült az ALDI Kasszasztori reklámkampányának folytatása
Újabb részekkel folytatódik az ALDI Kasszasztori reklámkampánya. A 2021-ben indult…
Tovább olvasom >Végleg bezárta magyarországi üzleteit az eMag – az online piactérre összpontosít a cég
Augusztus 22-én lehúzta a rolót az eMag utolsó magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Több mint 80 ezer gyermek jut ingyenes tanszercsomaghoz a kormány támogatásával
A 2025/2026-os tanév kezdetére a kormány támogatásával 81 ezer diák…
Tovább olvasom >