Növelte részesedését az üditőitalpiacon a Coca-Cola
Valamivel jobb lett a Coca-Cola negyedévi jelentése az elemzők várakozásánál – írja a portfolio.hu.
A cég a szénsavas és a szénsavmentes üdítők piacán is növelni tudta részesedését. Bázishoz képest részben az erős dollár miatt a társaság ugyanakkor jelentős visszaesésről számolt be.
Az amerikai tőzsdék nyitása előtt tette közzé a Coca-Cola a negyedik negyedéves gyorsjelentését, a vállalat bevétel (non-GAAP) és egy részvényre jutó eredmény (non-GAAP) soron minimálisan felülteljesítette az elemzők várakozását.
Az egy évvel korábbi időszakhoz képest a cég árbevétele 8 százalékkal 10 milliárd dollárra csökkent. A tranzakciók illetve a devizaárfolyamok hatásával nem számolva a cég árbevétele ugyanakkor csupán 2 százalékkal esett.
A szénsavas üdítőitalok piacán a Coca-Colából értékesített volumen 1 százalékkal, a Sprite 3 százalékkal, a Coca-Cola Zero pedig 7 százalékkal emelkedett, a Diet Coke/Coke Lightból viszont 5 százalékkal kevesebb értékesített a cég. A társaság összességében azonban növelte globális piaci részesedését a szénsavas üdítőitalok piacán a negyedik negyedévben.
A szénsavmentes üdítők piacán az értékesített palackozott víz volumene 8 százalékkal nőtt, míg a teáké 6 százalékkal, a különböző gyümölcsleveké 5 százalékkal, a sportitaloké pedig 2 százalékkal emelkedett. A csoport ebben a kategóriában is növelte piaci részesedését az utolsó negyedévben.
Összehasonlítható alapon a vállalat egy részvényre jutó eredménye 38 centre csökkent az egy évvel korábbi 44 centről. A társaság beszámolója szerint a devizahatások rendkívül negatívan érintették az üzletmenetet, az EPS csökkenéséből 10 százalékpontot magyaráz a devizahatás. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Új 0,85 literes palackot vezet be a Coca-Cola Németországban
A Coca-Cola 17 év után először új PET-palackmérettel lép piacra…
Tovább olvasom >Megéri fenntartható csomagolásra váltani?
A globális élelmiszeriparban a radikális innovációk száma 2007 óta folyamatosan…
Tovább olvasom >Meghittség, mosoly, marketing – 2024 legszebb karácsonyi reklámjai
A Trade magazin 2024-ben második alkalommal hirdette meg a Karácsonyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
225 forintra emelt célárfolyam és vételi ajánlás az AutoWallis részvényekre
A vételi ajánlás fenntartása mellett 223 forintról 225 forintra emelte…
Tovább olvasom >A pulykaágazat kihívásai és lehetőségei: így látja a jövőt a Gallicoop
A pulykahús évekig a hazai és nemzetközi piac egyik meghatározó…
Tovább olvasom >Magyar termékek ára Dániában: meglepő különbségek a hazai és külföldi árak között
Az élelmiszerárak itthon továbbra is meredeken emelkednek, így egyre nagyobb…
Tovább olvasom >