Növelte az eladásokat az Amazon „Climate Pledge Friendly” címkéje

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 01. 22. 09:17

Az Amazon legújabb tanulmánya szerint a Climate Pledge Friendly programhoz való csatlakozás átlagosan 12,5%-os értékesítési növekedést eredményez a piactéren értékesítő partnerek számára. Különösen az alacsonyabb láthatóságú termékek profitálnak a programból.

Az Amazon az elmúlt években komoly erőfeszítéseket tett szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére. 2022-ben bejelentette, hogy 2027-ig több mint 1 milliárd eurót fordít európai logisztikai hálózatának dekarbonizálásába. Tavaly mikromobilitási központok építésébe kezdett az Egyesült Királyságban.

1,4 millió fenntartható termék

A Climate Pledge Friendly programot 2020-ban indította el az Amazon, hogy megkönnyítse a vásárlók számára a fenntartható termékek megtalálását. Jelenleg a program keretében 1,4 millió termék érhető el Európában és az Egyesült Államokban.

13,3%-os növekedés az árbevételben

A program hatásait vizsgáló tanulmány 45 ezer európai és 45 ezer amerikai terméket vizsgált. Az eredmények szerint a programhoz való csatlakozás 13,3%-os bruttó árbevétel-növekedést, 12,5%-os értékesítés-növekedést és 4,4%-kal több kiszállított egységet eredményezett a csatlakozást követő 12 hétben.

Az értékesítési növekedés különösen az alacsonyabb láthatóságú termékek esetében volt jelentős. Ez arra utal, hogy a vásárlók nagyobb valószínűséggel választanak fenntartható termékeket, ha azokat könnyebben megtalálják. A program tehát nemcsak a fenntarthatóságot támogatja, de hatással van a fogyasztók vásárlási magatartására is.

Ecommerce News

Kapcsolódó cikkeink