Változó környezetben is növekedni tudott a COOP Csoport
Csoportszinten kismértékben növekedett a COOP, annak ellenére, hogy a tavalyi év több kihívást is állított a céggel szemben. Az üzletlánc törzsvásárlóinak száma is dinamikusan növekedett. A program továbbfejlesztése és az informatikai rendszer megújítása jelenti a fő feladatot 2015-ben – hangzott el a társaság közgyűlésén.
„Bár a 2014-es év nem tűnt egyszerűnek, a COOP Gazdasági Csoport összforgalma kismértékben nőni tudott” – jelentette ki Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója a társaság szerdán, Budapesten megtartott közgyűlésén. A cégvezető hozzátette: tavaly a COOP üzletek ellenben már kismértékű forgalomcsökkenést mutattak, amely elsősorban a dohányáru értékesítésének kieséséből adódik.
A tavalyi évet értékelve Tóth Géza kiemelte: jelentősen nőtt a COOP törzsvásárlóinak száma, a kártyával rendelkező vevők egyre többen vannak, számuk várhatóan még idén eléri az egymillió főt. Figyelembe véve, hogy a vásárlók egyre kevesebb üzletláncban bonyolítják a vásárlást, felértékelődik az ilyen hűségprogramok szerepe – tette hozzá. A törzsvásárlói programon belül a közeljövőben át kell térni a minőségi szakaszra – fogalmazta meg Tóth Géza. Ebben az időszakban már nem elsősorban a törzsvásárlók számának növelése a fő cél, hanem az, hogy hasznos szolgáltatásokat és kedvezményeket biztosítsanak számukra. Ezen a ponton a vezérigazgató hozzátette, hogy a sikeres Facebook aktivitásnak köszönhetően a társaság oldalának rajongótábora meghaladta a 110 000 főt.
A vezérigazgató a 2015-ös év feladatai mellett hangsúlyozta: fajsúlyos kérdés a COOP informatikai rendszerének megújítása. A meglévő rendszer mára meghaladott, fejlesztése és fenntartása nehézkes és erőforrás-igényes. A COOP célja ezért, hogy egy korszerű, egyszerűbb felhasználást igénylő és könnyedén továbbfejleszthető rendszerre álljon át reális költségek mellett. Tóth Géza elmondta: a 2015-ös év azért is jelentős a COOP Gazdasági Csoport életében, mert idén 20 éves a COOP üzletlánc, ősszel rendezik meg tizedik alkalommal a hazai élelmiszergyártás kiemelkedő képviselőit bemutató Coop Rallyt, valamint 5 éves a társaság jótékonysági kezdeményezése, a Coop Segély Alapítvány. „A hármas évforduló jó alkalmat ad arra, hogy bemutassuk működésünket és küldetésünket” – tette hozzá a vezérigazgató.
Az eseményen a társaság részvényesei egyhangúlag elfogadták a CO-OP Hungary Zrt. 2014-es beszámolóját, az idei évre szóló üzleti tervét, valamint az igazgatóság egyéb javaslatait is.
A rendezvényt követően tartották meg a CO-OP Hitel Zrt. közgyűlését is. A Csoport pénzügyi vállalkozása szintén megnyugtató híreket közölt a részvényesekkel, akik ellenszavazat nélkül fogadták el a társaság beszámolóját és idei évre vonatkozó üzleti tervét. Rédei István, a CO-OP Hitel Zrt. igazgatóságának elnöke a közgyűlést követően elmondta, hogy mindazok a tevékenységek, amelyeket a cég alapításakor célul tűztek ki a vezetők, 2014-re már stabilan, bejáratott módon működtek. A faktorálási tevékenység jelenti a cég számára a fő eredménytermelő feladatot, ám stabilizálódott a személyi kölcsönök területe is, amelynek keretében a társaság a COOP Gazdasági Csoport dolgozóinak kínál kedvezményes konstrukciókat.
Rédei István hangsúlyozta: „nincs a CO-OP Hitel Zrt. állományában kétes követelés, a társaság működése során még nem kellett követelést veszteségként leírni. Ez mindenképpen megnyugtató fejlemény.” Az igazgatóság elnöke szerint 2015-re a fő cél a cég tevékenységének eredményes folytatása, és nyereség termelése legalább a 2014. évi szintekhez hasonlóan.
Kapcsolódó cikkeink
A legnagyobb értékben a gabonafélék árbevétele nőtt
A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek 24 árucsoportja közül 14 exportértéke…
Tovább olvasom >35 üzletet vásárolt a Salling Group a Coop Denmarktól
A Salling Group 35 üzletet – köztük 25 365discount üzletet,…
Tovább olvasom >Csökkenti non-food kínálatát az Aldi Svájcban
Jelentősen átalakítja üzleteinek belső elrendezését az Aldi Svájcban. A diszkont…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >